1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tv en 5.1 geluidsset voor op me kamer

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Conquistador, 31 jul 2004.

1. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Als je nog interesse hebt in die creative 5500d, ze hebben deze nog staan bij foregames in Tilburg (vlakbij den Bosch, dus) en die kost €180,=.
    Oerde Tv: Als je op je kamertje gaat spelen zou ik niet voor een enorme knoeperd van een TV gaan. Ik heb zelf een 70cm 100 Hz breedbeeld van philips en ik heb gemerkt dat als je er te dicht opzit (ong. 2 meter) je echt scheel wordt. Als je een flinke kamer hebt kan het natuurlijk wel, maar als je een kleinere kamer hebt zou ik voor een of een kleinere breedbeeld of een 55 cm 3:4.
    Niet zoveel spellen ondersteunen echt breedbeeld (DTM2 bijvoorbeeld wel), maar je hebt wel vol beeld...de Tv heeft allerlei snufjes om dit voor elkaar te krijgen zonder dat je het opvalt....Alle films tot een jaar of 5 terug ondersteunen wel breedbeeld en dat kijkt wel een stuk fijner.....Ik zou wel voor de 100Hz gaan, als het budget het toelaat...dat is echt een wereld van verscil...je merkt dit echt goed als je 100 Hz gewend bent en dan op een 50 Hz een film of game gaat kijken....

2. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
  3. Exige

Exige PS3: Miqe

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand enig idee waar ik dat 5.1 setje van Creative (of een betere, weet niet welke) kan vinden in (omgeving) Haarlem?

Ik heb afgelopen week met wat vrienden heel Haarlem uitgekamt op zoek naar een 5.1 setje. Tot mijn grote verbazing had geen enkele winkel die setjes die hierboven worden beschreven! :confused: DVD home cinema sets daar kwamen al die winkels dan weer wel in om, maar goed, daar heb ik niets aan. :mad:

4. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik heb zojuist even naar de lokale PC shop gebeld, en daar hadden ze de Logitech Z-680 en de Creative Inspire GD580 beide niet. Konden we besteld worden.

Overgens de prijzen zijn wat (aso) hoog, imo.
    • Creative Inspire GD580 5.1 - €185,-
    • Logitect Z-680 - €429,-

Stelletje afzetters.
    * zoekt verder...

5. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    De GD580 is bij informatique €170,- . Denk toch dat ik die ga bestellen. Maar nog even wat reviews opzoeken en kijken of hij echt beter is dan de 5500. :)

6. PmH

PmH Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn logitech z-680 bij de media markt gekocht.volgens mij is die daar nu rond 330.zeker het geld waard _O_

7. Binh

Binh asiannerd

Leuk Bevonden:
    0
    gd580 valt best tegen vind ik,mijn vorige set cambridge soundworkd 3500dtt vond ik beter klinken hoewel de versie en paar jaar ouder is, voordeel is dat ie wel dts ondersteunt en klinkt wel beter dan dolby digital. maar voor het geluid zou ik hem persoonlijk niet nemen..

8. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Dus je zou zeggen, ga voor een Z-680 ?

9. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Maar qua budget lijkt het me de beste. Ik heb maar 200, 250 euro ervoor tot mijn beschikking.

10. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Dan zou je ook nog voor de Sony HT BE1 kunnen gaan. Mooie, kleine, krachtige boxjes. Komt echt een supergeluid uit. Heb hem pas 1x vol open gezet en binnen no time het volume weer omlaag gebracht. Heb er toendertijd (jaar geleden) €250 voor betaald.

11. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Tweakers kon die niet vinden, en kieskeurig kon er wel 1 vinden voor 300 zoveel euro. :) En er zit geloof ik geen decoder bij, altans er stond alleen een sub en 5 satelliet boxjes op de foto.

12. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Decoder zit in de sub. Als je goed kijkt zie je ook bovenin de sub de display zitten (waardoor je geen extra element hoeft te plaatsen). Decoder is voor DTS, Dolby Digital enzo. Diverse aansluitingen als optical, coax, audio (tulp), usb.

13. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Oow op die fiets. :) Dan is het idd wel aantrekkelijk, ik ga er nog is naar op zoek.

14. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik zoek eigenlijk nog een 5.1 setje die op zowel mijn Xbox, PS2 als GameCube werkt. Maar ook een setje met lage tonen regeling. Want ik heb nu de Creative 5500D, maar die heeft dat niet.

En dat vinden mijn ouders niet prettig :mad: Dus ik ga op zoek naar een nieuwe set en de andere verkopen. Iemand die nog suggesties heeft?

15. Binh

Binh asiannerd

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb die z680 nooit gehoord maar ik neem aan dat ie stuk beter klinkt dan de creative gd580. maar ik zie wel dat ie stuk duurder is, als je set echt voor de xbox wilt gebruiken dan is DTS niet echt nodig, en in de meeste films zit er geen dts audio versie op. de set 3500dtt vind ik echt een hele goede set qau geluidskwaliteit maar wordt helaas niet meer verkocht, misschien kan je via 2ehands site nog wel kopen en is ook niet meer zo duur: rond de 100 - 150 euro [​IMG] deze set is wel zo'n 5 jaar oud schat ik, maar ik vind hem echt beter klinken dan de Gd580 (nieuwste set van creative) die ik nu heb. De geluidsdraden van de gd580 aan de speakers zijn in gesoldeerd, wel vervelend omdat je ze dan lastiger kan verlengen. Speakers zijn van plastic wat het geluid ook wat minder mooi laat klinken, subwoofer is vrij klein maar wel sterk en krachtig genoeg maar nogal bonkerige bass, centerspeaker is even groot als de rest en dat is ook een nadeel, de decoder ziet er wel heel netjes uit. Maar hij is heel licht, als je op de knoppen drukt dan druk je hem van de tafel af want zit echt helemaal geen tegengewicht in. Afstandsbediening reageert traag omdat ze gebruik maken van een digitale volume knop met 16 lichtjes. ik heb wel gemerkt dat het wel een heel groot verschil uitmaakt als je de boxen goed opstelt, tot nu toe heb ik de beste opstelling gevonden, waarbij ik vind dat gd580 het beste klinkt. Dus hoog aan de muren. wat dus irritant is, de centerspeaker is te zwak wanneer dus er effect gecreeerd wordt met alle speakers dan schrik je de pleures omdat het opeens een tering herrie wordt. en als dan de effect weer weg is, dan hoor je de dialogen niet duidelijk genoeg door de center speaker. maar ik denk dat ik nog niet de goede instellingen en opstelling heb gevonden dus maar is mijn persoonlijke mening misschien vinden sommige mensen gd580 juist heel goed klinken..maarja het blijft ook een computerspeakers set dus kan je niet altijd veel van verwachten

Laatst bewerkt: 3 aug 2004
  16. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Hoe bedoel je lage tonen regeling? Ik kan subwoofer versterken of verzwakken (tov de andere speakers), maar weet niet of je dat bedoeld. Heb ook weleens mensen op mn kamer om te vragen of de bass zachter kan:)

17. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Logitech Z-680.

Schijnt met alledrie perfect te kunnen samenwerken.
    Althans, als ik de reviews moet geloven.

18. CyriLLuZ

CyriLLuZ Smoezta Anaznuzta

Leuk Bevonden:
    0
    Wuahaha bij de z680 is dat echt helemaal erg joh niet normaal die sub MOET je echt gewoon lager zetten lijkt me toch wel dat dat bij elk setje kan ?

429 :eek: Ik had hem voor 336 euries onder rembours verzonden bij picmania....
    Zeker afzetters

19. Binh

Binh asiannerd

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien zocht hij een knop op de subwoofer maar die zit er natuurlijk niet op, ff in je decoder kijken denk ik.

20. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Het word nog erger.
    PC zaak in Ermelo, dorpje vlak bij, even gebeld.

€489,-!

Idioten daar...

Deel Deze Pagina