ik heb die z680 nooit gehoord maar ik neem aan dat ie stuk beter klinkt dan de creative gd580. maar ik zie wel dat ie stuk duurder is, als je set echt voor de xbox wilt gebruiken dan is DTS niet echt nodig, en in de meeste films zit er geen dts audio versie op. de set 3500dtt vind ik echt een hele goede set qau geluidskwaliteit maar wordt helaas niet meer verkocht, misschien kan je via 2ehands site nog wel kopen en is ook niet meer zo duur: rond de 100 - 150 euro deze set is wel zo'n 5 jaar oud schat ik, maar ik vind hem echt beter klinken dan de Gd580 (nieuwste set van creative) die ik nu heb. De geluidsdraden van de gd580 aan de speakers zijn in gesoldeerd, wel vervelend omdat je ze dan lastiger kan verlengen. Speakers zijn van plastic wat het geluid ook wat minder mooi laat klinken, subwoofer is vrij klein maar wel sterk en krachtig genoeg maar nogal bonkerige bass, centerspeaker is even groot als de rest en dat is ook een nadeel, de decoder ziet er wel heel netjes uit. Maar hij is heel licht, als je op de knoppen drukt dan druk je hem van de tafel af want zit echt helemaal geen tegengewicht in. Afstandsbediening reageert traag omdat ze gebruik maken van een digitale volume knop met 16 lichtjes. ik heb wel gemerkt dat het wel een heel groot verschil uitmaakt als je de boxen goed opstelt, tot nu toe heb ik de beste opstelling gevonden, waarbij ik vind dat gd580 het beste klinkt. Dus hoog aan de muren. wat dus irritant is, de centerspeaker is te zwak wanneer dus er effect gecreeerd wordt met alle speakers dan schrik je de pleures omdat het opeens een tering herrie wordt. en als dan de effect weer weg is, dan hoor je de dialogen niet duidelijk genoeg door de center speaker. maar ik denk dat ik nog niet de goede instellingen en opstelling heb gevonden dus maar is mijn persoonlijke mening misschien vinden sommige mensen gd580 juist heel goed klinken..maarja het blijft ook een computerspeakers set dus kan je niet altijd veel van verwachten
Laatst bewerkt: 3 aug 2004