1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

TV en Xbox over de versterker

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Benson, 23 aug 2004.

  1. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik ga een nieuwe tv kopen. Ik wil ik graag het geluid van mijn tv afspelen door mijn boxen dia aangesloten zijn op mijn (stereo) versterker. Mijn versterker ondersteunt dus geen surround sound en heeft geen coaxiale of optische ingangen. Wel zijn er genoeg analoge ingangen die ik hiervoor kan gebruiken.

    Helaas zit ik nu met het probleem dat een gemiddelde tv volgens mij geen uitgangen heeft voor het geluid. Ik zou dus de audio van mijn xbox wel door de boxen kunnen horen (dmv de stereo audio uitgangen van de standaard scartkabel), maar niet het geluid van de tv.

    Is er hier iemand die zijn tv wel aangesloten heeft op zijn versterker en die een oplossing heeft voor mijn probleem??
     
  2. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    nou, ik heb een poging gedaan, maar daarvoor heb ik een kabel moeten jatten van me ouders hun tv, en dat vonden ze niet leuk, maar ik had een stekker van me tv (scart, met 2 tulpjes eraan) aan me xbox, en voor de rest me xbox normaal aangesloten
     
  3. Ga er asjeblieft niet in zoeken maar HIER is al een centrale thread.

    Ik wil niet zeiken maar stel daar gewoon even je vraag.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 aug 2004
  4. Toxic_Timmie

    Toxic_Timmie Registered User

    Berichten:
    875
    Leuk Bevonden:
    1

    Waar bemoei jij je mee?
    Ik ben hier de moderator en ik bepaal waar de thread heen moet gaan of waar de threadstarter naar toe verwezen word.
    Aangezien de thread die jij noemt naar de thread over Dolby Digital vragen verwijst zit je er ook nog eens naast.

    De threadstarter mag van mij zijn vraag hier stellen en om alvast een antwoord op zijn vraag te geven:

    Wat jij wilt is wel mogelijk, maar dan moet de TV van jou een "line-out" hebben.
     
  5. Mijn thread werd anders direct gesloten en dat ging ook niet over Dolby Digital. |:-
     
  6. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Thx gangsta, maar ik snap geen snars van wat je nu bedoeld 8)

    Toxic ook bedankt, daar was ik helaas al bang voor (klinkt ook wel logisch natuurlijk O-)).

    Heb ik eigenlijk een volgende vraag: Een scart aansluiting op je tv is toch niet alleen een ingang? Komt er dus m.a.w. ook een audio of video signaal uit je scart? Als dat zo zou zijn is het natuurlijk zo gefixt en is mijn probleem opgelost. (Als dit niet het geval is heb ik dus gewoon pech :'-()
     
  7. Toxic_Timmie

    Toxic_Timmie Registered User

    Berichten:
    875
    Leuk Bevonden:
    1
    Sommige scartaansluitingen achterop je TV kunnen voor zowel ingang als uitgang geconfigureerd worden.
    Dus ook hier geldt: Afhankelijk van welk model tv je hebt of gaat kopen....
     
  8. Toxic_Timmie

    Toxic_Timmie Registered User

    Berichten:
    875
    Leuk Bevonden:
    1
    En voor jou geldt: Als je ergens een probleem mee hebt, dan meld je dat en ga je niet zelf voor moderator spelen, want zulke mensen zijn gauw weg hier van het forum.
     
  9. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Thx Toxic, daar hebben we nog s wat aan. Ik hoop dat de TV die ik op het oog heb ook een beetje mee wil werken ;)
     
  10. Toxic_Timmie

    Toxic_Timmie Registered User

    Berichten:
    875
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je nog een merk en exacte model/type nummer hebt, dan kun je de specificaties op het internet opzoeken.
    Meestal kom je dan wel te weten of je die ook op je versterker aan kunt sluiten.
     
  11. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik weet het, alleen de betreffende informatie ken ik een beetje lastig vinden. Ik ben zo wel aardig op weg geholpen. Ik vraag de verkoper wel om meer bijstand. Die kan me er vast wel verder mee helpen. Iig bedankt

    Waarschijnlijk wordt het deze: JVC av-28 GH1 s, goede aanbieding bij Mediamarkt Rdam voor €400
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2004
  12. Toxic_Timmie

    Toxic_Timmie Registered User

    Berichten:
    875
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat die jou hierin nog het beste kan helpen.
    Het is immers z'n werk. O-)

    Succes!!
     
  13. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Diversen

    Hoofdtelefoon aansluiting
    Opslag van 100 zenders
    NTSC 3.58/4.43 Video weergave


    Dat van NTSC klopt dat wel? je hoort toch een PAL te hebben?
     
  14. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    dat ntsc wil alleen maar zeggen dat de de Tv dit ondersteund...doet mijn tv ook....meestal hebben de nieuwere jvc tv's twee tulpstekkertjas aan de achterkant die je kunt aansluiten op je stereo.....
    Bij mijn vorige tv had ik het opgelost door een scartkabel die ook twee losse tulpstekkers eraan had, die je in de stereo kon pluggen. dat was bij een tv van een jaar of 15 oud...een beetje dit idee:
    [​IMG]

    ik had wel twee scart aansluitingen, waar van 1 gebruikt werd door mijn video en de ander deze kabel in zat....mijn (toen nog) playstation zat weer in mijn video recorder.....ik weet het, het is een beetje vreemde opstelling,maar de boxen van mijn tv waren kapot en de kabelantenne-aansluiting was ook stuk...de video was de schakel die alles deed werken :)

    Ik zag trouwens bij de mediamarkt a'dam de philips pw8506 voor €500 staan...deze heb iik ook en ben er meer dan tevreden over...100hz 72cm breedbeeld, deze heeft twee tulp uitgangen en twee scart aansluitingen+ nog een aan de zijkant voor svhs en stereo en video tulpaansluitng (hier zit de playstation op)
     
  15. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Thx Nusti, zoiets had ik zelf ook ong. in gedachten, ik had alleen geen idee of het zou werken :) Ik denk dat ik er zo wel uitkom, thx. Die Philips ziet er idd ook goed uit, ik heb toch wel liever een vlakke beeldbuis ipv bolle. Moet maar es kijken of ze dat ding hier in de buurt voor een leuk prijsje verkopen...
     
  16. vandenenkr

    vandenenkr Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    't is idd wat nutsi ook zegt, je kan door middel van je scart uitgang een kabel kopen die overloop in 2 tulpstekkers, dit gebruik ik namelijk ook en werk perfect!!
    het enige nadeel is dat als je xbox aan staat kun je niet je geluid van de tv over de stereo gooien omdat de tv alleen in of uit aan kan sturen, dus niet allebei tegelijk!
    je moet dus ook de xbox direkt op je stereo aan sluiten en dus niet verwachten dat het geluid via de uitgangscart wordt gegooid!!
    hoop dat je hier ook nog wat aan hebt!?!?
     
  17. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Aaah, duidelijk! Ik ga dus de audio (rood en wit) vd xbox aansluiten op de stereo, en dan een aparte scartkabel met twee tulpjes aan het uiteinde van mn tv op mn stereo aansluiten. Dat is idd wat ik zocht. Thx gasten _O_
     
  18. vandenenkr

    vandenenkr Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt het helemaal begrepen ;)

    graag gedaan hoor!!
    geluid van de xbox uit je stereo is masterlijk!!
    wat heb je voor stereo als ik vragen mag??
     
  19. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Versterker is Harmann/Kardon HK6500 beetje oud, maar komt gruwelijk geluid uit (vraag maar aan de buren }:]) Versterkt meer dan men Zuilboxen van Quadral, type weet ik niet (2x 120W rms), aankunnen iig :9 Ze hebben alleen iets te veel hoge tonen voor hardcore. Normale muziek klinkt dan weer wel kraakhelder
     
  20. vandenenkr

    vandenenkr Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe ja dat wil wel gaan klinken ja... dan zou ik ook de moeite nemen het draaiende te krijgen ;) ik heb gewoon een standaard technics componenten setje!
    klinkt ook heerlijk, alleen niet zo zuiver als A klasse stuff!!
     

Deel Deze Pagina