1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Game of Thrones [II]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 31 mrt 2013.

  1. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben benieuwd hoe de finale is , al om al vind ik dit echt een zeer sterk seizoen. Wellicht wel de sterkste tot nu toe. Aflevering 2 & 3 hadden wat saaie momenten maar de afgelopen 4 eps waren gewoon boeiend van begin tot eind _O_
     
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
    Heb met dit seizoen veel meer het idee dat de verhaallijnen meer tot leven komen/samenvallen en het gewoon eens opschiet. Behalve die shit met Khaleesi.
     
  3. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
  4. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
  5. NanoZ

    NanoZ Active Member

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, het wordt wel een leuke laatste ep.
     
  6. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Holy shit. Even EP's aan het inhalen. Net klaar met S04E06, einde was dik! Snel verder.

    George R.R. Martin is echt een ziek persoon, haha. Godverdomme. Benieuwd naar de laatste EP.

    Ik stop met kijken als Tyrion doodgaat hoor haha. Heerlijke gesprekken ook tussen hem en Jaime, beter zorgt hij ervoor dat Tyrion blijft leven. EP8 was ook grandioos kut, Oberyn was zo'n baas en dan dit. En waarom doet HBO zo weinig pron opeens? Waar was Daeny's scene hahaha.
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2014
  7. Scorp2111

    Scorp2111 Active Member

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    213
    Net dus de finale gezien..
    Ik dacht de hele aflevering wat gebeurt er nou eigenlijk en waar gaat dit heen? Er gaan weer een paar grote namen dood, zeker de laatste gaat vast grote gevolgen hebben maar toch ben ik even heel de verhaallijn kwijt wat er nu zou kunnen gaan gebeuren. Gelukkig maar weer bijna een jaar wachten..:+
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Finale gezien: 9/10.
     
  9. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Schijnbaar zijn de meeste book-readers ontzettend teleurgesteld in deze aflevering. Kan hem helaas pas morgen kijken..
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik wil hem ziee-ien. :'-( Dag duurt nog lang.
     
  11. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Ook gezien.

    Niet echt een grote cliffhangers, maar wel veel open eindes. Kan overal heen gaan. Vond de episode langzaam, maar wel steeds met spanning gekeken. Want had vooral gedacht dat veel schokkends zou gebeuren. Gebeurde ook wel, maar niet zo groots als ik bijvoorbeeld had met S04E08.
     
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.963
    Heerlijke aflevering weer.

    Shae :D

    Jammer van Tywin eigenlijk, vond het wel een baas. Maar ja, hij maakte het er wel naar.

    Daenarys verhaallijn is nog steeds saai, volgens mij heeft ze een hele verkeerde beslissing genomen met de draken.

    Ben erg benieuwd naar Braavos, eindelijk zien we die shapeshifting vent weer :+

    Best wel een verrassing met Baratheon zijn leger bij Mance.

    Nu maar weer met de boeken bezig :)
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2014
  13. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik was echt ontzettend hyped voor deze aflevering en ...

    S04E10 The Children
    het werd absoluut niet waar gemaakt :'-(

    Begrijp me niet verkeerd, het was een goede aflevering, maar het had zo veel beter kunnen zijn. Ik denk dat veel mensen die de boeken hebben gelezen er ook zo over denken. In bijna elke scène werd er zwaar afgeweken van de boeken. De show en de boeken weken op bepaalde punten al heel erg af, maar nu is echt bijna niets meer hetzelfde.

    De random opmerkingen dan maar zonder al te veel op de boeken in te gaan:
    + Mance was veel toffer dan ik eigenlijk had verwacht, vorig seizoen vond ik hem maar niks. Mooi ook hoe ze over Mag en Grenn praatten en zijn strategie werd nu ook wel wat duidelijker, zoals dat hij grote groepen wildlings over de muur had gestuurd verderop.
    - Stannis' charge was niet zo episch als ik had gehoopt en ik miste toch wel erg de "STANNIS! STANNIS! STANNIS!" kreten van zijn troepen. Ik denk dat het er vooral mee te maken had dat het niet aan het einde van de vorige aflevering zat, zoals ik had verwacht. Ik denk toch dat dat beter was geweest.
    - Ik ben nooit zo'n grote fan van de echt magische dingen in de boeken/show, dus ik vond dat gevecht tussen Brans groepje en de skeletten dus ook niet zo. De 'three eyed raven' zag er trouwens behoorlijk gezond uit voor iemand die in een boom leeft.
    + Brienne versus The Hound vond ik wel een goede toevoeging. Het is echt zo'n typisch GoT moment waarbij je niet zeker weet wie je wilt dat er wint. Beetje jammer dat het weer op zo'n typische "ik denk dat ze daar heen ging, laten we snel wegrennen" manier eindigde.
    - Tyrions ontsnapping vond ik wat te gehaast en 'vreemd'. Hierin wordt echt afgeweken van de boeken.
    + Varys die met Tyrion meegaat, is denk ik wel een goede verandering.
    + De creditmuziek vond ik erg mooi.

    Jammer dat we nu afscheid moeten nemen van Charles Dance als Tywin. Hij was echt perfect.
    Goed, dat was het weer voor dit seizoen. Over 10 maanden maar weer verder:9
     
  14. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Wat een aflevering! :eek:

    Daenarys hadden ze dit seizoen wel vrij kunnen geven trouwens.
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2014
  15. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.963
    Jammer van het afwijken, sommige dingen zijn gewoon zo makkelijk over te nemen en zijn zo veel beter. Ach ja :)
     
  16. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Tering, wat een aflevering.

    + Shae/Tywin/Tyrion/Jaime
    + Stannis, lijkt me toch wel dat hij nu de macht grijpt. Aangezien Jaime en Cersei samen willen chillen
    +/- Wat gaat Arya nou doen :'-( Ze moest bij Sansa komen

    oh, en tering benieuwd wat Bran gaat kunnen/doen

    -------- jaar wachten :'-(
     
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.963
    En dan? Nu krijgen we Braavos beter te zien en dat lijkt me juist een stuk vetter _O_
     
  18. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    dat wel maar ik maak me zorgen :+
     
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.963
    Dat zou dan compleet uit de lucht vallen (al is dat niet vreemd hier :+). Zou ook erg lame zijn om een leuke storyline af te kappen.
     
  20. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Holy shit! Laatste twee scenes waren echt geweldig.

    Stannis die nu even geld teveel heeft en helemaal losgaat! Scene tussen Brienne en The Hound was echt geweldig. Sowieso de locatie maar ook heerlijk in beeld gebracht. En dan fucking Tyrion Lannister, holy shit.

    S05 is Tyrion chillen met Deany, haha! Gaat Arya nu richting Braavos of The Wall, was me niet echt duidelijk. En Sansa is gek geworden met Littlefinger. Die hebben nu dat joch dat gewoon ooit een nieuwe Mad King gaat worden. :lol:
    Beste seizoen zonder twijfel tot nu toe. Pacing was lekker hoog, buiten dat de CGI nog steeds wel beter mag was het wel een geweldig seizoen.
     

Deel Deze Pagina