Ben erg benieuwd naar het volgende seizoen. De kracht van de Lannisters was naar mijn mening vooral gebasseerd op Tyrion and Tywin. Zonder hun twee was het hele land nog steeds in oorlog. Nu deze twee grootmachten weg zijn lijkt het mij dat er weer een machtsstrijd uitbreekt in de hoofdstad, aangezien de andere families de zwakte van de Lannisters ook wel zullen zien (en uberhaupt omdat hun grootste generaal gewoon doodt is..). De Boltons in het noorden gaan denk ik niet zomaar even de oorlog verklaren aan Stannis met het leger van ruiters wat hij nu plots heeft en hun allientie was eigenlijk alleen gebasseerd omdat Tywin veel te sterk voor hem was en dus tactisch een alliantie sloot. Erg interresant. Arya is ook tof, benieuwd wat er met haar gaat gebeuren.
Enige wat ik echt belabberd vond was Bran. Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom hij naar het noorden moest. Ik vind het lame dat hij schijnbaar gaat vliegen (of beeldspraak dat hij die zwarte draak temt), en ook die hele uberfantasy setting met zombies en skeletten die vechten blijven vervelend. Ben bang dat he extreme fantasy het volgend seizoen gaat overnemen van de subtiele fantasy elementen