Wel ff geinig voor de Peter Dinklage fans. Ik keek laatst weer eens naar OZ, blijkt hij daar als figurant (uncredited) mee te doen. Echt zo'n verschrikkelijk slechte scene dat het gewoon bijna grappig wordt.
Ik kom er net achter dat die acteur die The Mountain speelde in seizoen 2 in dat zelfde seizoen ook een Walker speelde, net als in seizoen 1. Seizoen 3 en 4 speelt hij weer als reus. Multi-talent hoor
Mooie post die ik vond op FB naar aanleiding van de Episode van afgelopen zondag: Spoiler: Episode 7, Season 5 spoilers Sam and Gilly rescued by Ghost, Sansa calling Ramsay a bastard, Bronn and the sand snakes, The Imp meeting Daenerys, Cersei thrown to prison by the faith...... best episode so far this season En dat is helemaal waar, tot nu toe althans. Heel veel zin gekregen in ep 8, 9 en 10.
Deel deze mening . Spoiler: s05e08 Eindelijk zien we weer de white walkers ! Ik zat eerst te denken dat het helemaal geen white walkers waren, aangezien ze er niet zo uitzagen ofzo.. en dacht dat het die skeletons waren waardoor Bran Stark werd aangezvallen voordat hij die grot/boom in ging. Maar dat waren zeker dus ook white walkers. Goede tactiek hoor die white walkers ala Rome Total War berserkers
Spoiler Echt een hele vette aflevering, eindelijk weer het niveau dat je van GoT verwacht! Stuk achter de muur sprong er natuurlijk tussenuit (vond vooral die reus supergoed, echt Return of the King-achtig), maar mijn persoonlijk favoriet waren de rustigere scenes met Tyrion en Dany. Vond het ook mooi om te zien dat Sansa toch een stuk sterker is geworden, ondanks wat haar nu ook weer aangedaan wordt. Hopen dat de laatste 2 afleveringen dit tempo en niveau ook weer halen, dan is het seizoen uiteindelijk toch nog geslaagd. In dat geval zou je, zoals sommigen al aangaven, kunnen zeggen dat het begin van het seizoen gebruikt is om de poppetjes op de juiste plek te zetten en vervolgens toe te werken naar een fantastische finale. EDIT - excuses, was denk ik een beetje té enthousiast.
Whoop vanavond ook snel kijken dan. Alleen jammer van dat wachten; kijk liefst alles achter elkaar. Gelukkig komt orange is the new black ook snel met S03
Beste aflevering van het seizoen. Spoiler Iedereen heeft het wel over de battle. Maar vind Tyrion en Khaleesi nu samen een stuk toffer. Oude Tyrion ook weer een beetje.
Wauw, verreweg de beste aflevering sinds tijden! Spoiler: S05E08 White Walkers (of 'The Others') zijn die intelligente wit/blauwe gozers die vechten met ijswapens. Foto. Bijvoorbeeld degene die met Jon vecht in die brandende hut, en die gozer die op het einde van de aflevering naar Jon staart. Zij hebben de gave om lijken weer tot leven te wekken als zombies (zoals we deze aflevering zagen). Dat leger dat Hardhome aanviel bestond dus voornamelijk uit zombies.
Hier wachtte ik op... Spoiler eindelijk meer van de whitewalkers en hin leger van ondoden.. Ook hoe de macht van de white walkers nog even vmuitvergroot werd en de verbazing van Jon Snow toen hij die white walker sloopte met zn zwaard.. Ik zit al vanaf t begin te springen om de oorlog met de white walkers en ondoden.. Nieuwsgierigheid naar hoe dat uitpakt. Jammer dat het einde van het seizoen in zicht is
Meh. Spoiler Dat gevecht, oh god.. Waarom ze ooit de wights veranderd hebben in skeleton zombies is me echt een raadsel. Tyrion komt ook weer to the resque hoor, gelukkig voor hem dat Barristan dood is, want het zou een schande zijn geweest als Tyrion het podium met iemand anders zou moeten delen. Tyrion geeft ook niet zo maar advies, nee de Mother of Dragons moet het verdienen, wie verzint het. +1 voor Arya, Theon en Cersei.
Beetje vreemd, telkens als er wat actie is vinden veel mensen de episode vet en als er veel gepraat wordt dan is de aflevering gelijk een stuk minder. De kracht van ASOIAF zijn juist de gesprekken en de onderliggende betekenissen.