[TV] Game of Thrones [II]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 31 mrt 2013.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Je kan toch niet ontkennen dat de production values van deze aflevering eindelijk weer eens zijn wat ze moeten zijn

Vergelijk het kneuterige gedoe in dorne met hardhome en het is alsof je een andere serie zit te kijken

Daarnaast zet deze aflevering echt zoden aan de dijk in de belangrijkste verhaallijn, alleen daarom is het verreweg de beste aflevering van het seizoen tot nu toe

Maar goed, ik vind de politieke intriges ook maar ondergechikt aan the song of ice and fire dus een aflevering met veel fantasy elementen is aan mij sowieso wel besteed

2. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.955
    NOU HET DUURDE EVEN HOOR MAAR HIER KOMT DIE CAPS WORTHY RECKAH POST MAAR DIT WAS ZOJUIST DE ALLERLEIPSTE AFLEVERING IN DE GESCHIEDENIS VAN HEEL GAME OF THRONES

Le Lastpak en hayabusa halo vinden dit leuk.
  3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Hopelijk nog 2 topafleveringen hierna, deze was erg fijn.

4. NanoZ

NanoZ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Oke daar heb je zeker een goed punt in. Maar ik heb het meer over het algemeen, als ik hier berichten van sommige ( over een lange periode) bekijk. Dan lijkt het net alsof ze alleen maar kijken vanwege de actie, terwijl GOT, de boeken/serie het nou net juist niet moet hebben van de actie maar de interessante gesprekken.

5. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.955
    Laatste 2 eps gaan t niveau van deze ep bij lange na niet halen, weet ik nu al.
    Btw

vind die ayrashit echt fking lame. Kunnen ze beter allemaal weglaten imo

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Tuurlijk, maar dat is ook wel logisch toch. Serie is net wat sneller en oppervlakkiger en de scope van het verhaal is beperkter. Afleveringen als deze en Blackwater en the rains of castamere etc zijn de krenten in de pap

Ik als boeklezer waardeer de afleveringen waar ze visueel flink uitpakken ook erg, niet voor de nuance maar omdat dat de momenten zijn waar een serie echt iets kan toevoegen aan een boek.

Ik stel me hardhome heel anders voor maar toch is het erg cool om gebeurtenissen zoals in deze aflevering te zien ipv te lezen

Wat ik ook erg leuk vond (omdat we dat in de boeken nog niet gehad hebben) is om eindelijk
    Valyrian steel vs Walker
    te zien

Na al die pislauwe afleveringen van dit seizoen waar ze maar dingen wijzigen zonder dat er een idee achter zit is dit imho echt een hele verbetering

Het stelt mij iig gerust dat het hoofdverhaal niet vergeten is

7. TreV

TreV Enchantment?

Leuk Bevonden:
    119
    Begrijp je wel, betrap mezelf hier ook een beetje op. Aan de andere kant.. Man echt de beste actie die ik in een tv-serie heb gezien, sinds ik Rust Cohle vorig jaar los zag gaan in het getto.

8. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ik vond het al een gruwelijke episode totdat we naar de Wall gingen. Damn. Dat einde vond ik ook echt sick, sick. Moest ook even schakelen
    bij die skeletons, maar ik snap het nu thanks door de uitleg. Tyrion bij Dany, jaaaa. Sansa, jaaaaa. Fuck, jaa.

Voelt het een beetje als S3, die ook heel tam was en het einde voor de schok/grande finale zorgde?

9. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Was wel een brute aflevering.

Wel jammer dat White walkers nu skeletten en standaard zombies zijn geworden. En die hele Tyrion/Kahleesi trek ik niet . Ze vertrouwt hem meteen terwijl daar geen enkele goede reden voor is. Tyrion komt overal een beetje freewheelend doorheen.

10. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Eindelijk weer een deels bij. Nog 1 EP te gaan. Ik vind het wel vet hoor.

11. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767

Episode 8 was erg bruut. Bovenstaande is alleen voor de liefhebbers.

Heel veel zin in de komende episodes. Ik kan er ook niet meer over zeggen dan andere al gedaan hebben.

12. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.955
    Hoezo zijn de white walkers opeens regular zombies dan? En waarom kunnen ze ook opeens niet tegen valyrian steel?

Laatst bewerkt: 2 jun 2015
  13. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31
    Over je vraag
    in het boek kunnen de white walkers volgens mij ook niet tegen Valyrian steel. Maar het is niet zo dat iedereen dat maar heeft. Totdat de Lannisters Ice van de Starks hadden veranderd in die 2 zwaarden hadden zij geen 1 Valyrian steel zwaard.

Sent from my iPhone using Tapatalk

14. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.981
    Toen Tormund Boney M midden in het gesprek even doodsloeg was ik al om: geweldige episode. Ik vind het leuk om hier altijd te checken of iedereen ongeveer dezelfde beleving heeft over een ep, maar dan klopt mijn enthousiasme over gister dus

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Godverdomme Recka, hoe kun je nou de hele serie kijken en dan het verschil tussen een Wight en een White walker niet weten. This is why we can't have nice things!

Die 'zombies' zijn Wights. Die blauwe dudes met wapens die op ijs lijken zijn Walkers. Wat we in deze episode zagen was een handjevol walkers met een leger van Wights

De Walkers brengen de doden weer tot leven om voor hen te vechten als Wights. Maakt niet uit of het een dode man is, of een paard of een reus of een beer of whatever

Wat Valyrian steel betreft.

Je moet niet vergeten dat dit niet de eerste keer is dat de Walkers een oorlog tegen de mensheid voeren. De laatste keer is alleen al duizenden jaren geleden (google the Long night en The war for the Dawn maar even als je daar meer van wil weten) en bijna iedereen is het dus al min of meer vergeten.

Het zijn legendes en sprookjes geworden, de verhalen bestaan nog wel in de overlevering en overal zijn nog restanten van die tijd maar bijna niemand neemt het nog serieus. Er zijn nog wat mystieke ordes (die van Mellisandre bijvoorbeeld) die het nog serieus nemen en er zijn nog wat mensen in de Citadel en onder de pyromancers en zo die de legendes serieus nemen maar over het algemeen gelooft men er niet zo meer in.

Toen de laatste draken uitstierven is de magie verdwenen uit de wereld (of de draken stierven uit omdat de magie verdween , is een beetje een kip en ei verhaal waar nog geen duidelijkheid over is. Komen de draken nu terug omdat de walkers terug zijn of andersom? Nemen zij de magie met zich mee of zijn zij er weer omdat de magie terug komt etc. Kun je eindeloos over speculeren).

Mensen zijn vergeten hoe ze Valyrian steel moeten smeden (omdat de spreuken niet meer werkten) , ze zijn vergeten waarom de Wall gebouwd is (niemand bouwt een muur van TWEE HONDERD meter hoog om wat raiders tegen te houden natuurlijk) , mensen zijn vergeten dat 'Winter is coming' niet betekend dat je moet zorgen dat je je graanschuur vol hebt voor de winter maar juist dat we niet moeten vergeten dat de Walkers terug kunnen en zullen komen

Valyrian steel is net als the Wall een overblijfsel uit die vorige magische periode. Het zijn magische 'spell forged' wapens. Kort door de bocht zijn het de tegenhangers van de magische ijswapens van de Walkers. Draken, Dragonglass, 'Dragonforged' steel (aka Valyrian steel) , beschermende spreuken in de Wall, in de muren van Winterfell etc. Allemaal restanten van de vorige oorlog die in de overlevering vergeten zijn en vooral in het zuiden als sprookjes en legendes gezien worden

s4nd3r, Maddmonkey, Iris en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.955
    Thx G
    Weet ik veel jonge!!

17. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Pff duizende jaren geleden al kunnen smeden en alles en dan nog steeds niet in de industriele tijdperk zijn

Obscure Thing vindt dit leuk.
  18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    het is natuurlijk lastig zinvolle progressie te boeken als je elke paar duizend jaar terug het stenen tijdperk ingetrapt word natuurlijk. En daarna ben je dan eerst 500 jaar bezig om een muur van tweehonderd meter hoog over de hele breedte van een continent neer te zetten, gaat ook wel wat tijd in zitten :+

En the Doom heeft ook niet echt mee geholpen, dat was een beetje als de bibliotheek van Alexandrie die afbrandde volgens mij

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja, wat is de Doom nou precies?

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Basically de ondergang van Valyria

http://awoiaf.westeros.org/index.php/Doom_of_Valyria

Precieze oorzaak onbekend, er zijn theorieen over magische oorzaken, natuurrampen, samenzwering van the faceless men etc

Maar komt er op neer dat Valyria een oppermachtige stadstaat was die van de ene op de andere dag van de kaart was geveegd

Dyonko vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina