1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Game of Thrones [II]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 31 mrt 2013.

  1. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Holy shit wat een ep. Hele sterke dialogen, inderdaad voegde alleen die scene van Bran niks toe.

    En reactie op Willem:

    Je zegt, Brotherhood <-> Fire god, maar hij zei God of Light, das een ander toch?
     
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
    Dat is bullshit.
    Sommige stukken vind ik gewoon overbodig overkomen. Zoals dat allemaal met theon greyjoy.
    Stoppen doe ik sws niet, geniet nog steeds. Heb alleen t idee dat zodra er wel iets 'gebeurt' het meteen hier als mokervet awesome wordt bestempeld. Tsja daar ben je natuurlijk wel blij mee he, na 50min gelul. :+ Dan wordt het al snel wat. Maar dat is wellicht ook wel de kracht van deze serie.
    Verder geniet ik volop van het gelul, daar niet van :) van sommige characters wat minder, simpelweg omdat ik die minder interessant vind, dat is een kwestie van smaak ( die oma..gaap)
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2013
  3. Nelioka

    Nelioka Active Member

    Berichten:
    305
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is één van zijn andere namen, hij heeft er volgens mij wel een stuk of vijf.
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
  5. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Als ik jouw posts lees dan is dat alles behalve bullshit. Als je enkel negatief kan zijn en je maar wat verveelt tijdens 50 min gelul, zoals jij het noemt, dan kan je beter stoppen met kijken toch. Elke week 50 min verspillen, who are you kidding.
     
  6. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Die sorcerer scene vond ik juist interessant en vooral hoe Varys de nadruk legde op die stem. De serie kan zo aanvullend werken op het boek of nieuwe accenten leggen.
     
  7. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Gewoon een vergelijking tussen de boeken en de series, niet echt interessant imho.
     
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
    Ik probeer tenminste een discussie te laten ontstaan. Maargoed heb meer het idee dat het topic vol zit met fanboys (Willem) waartegen toch amper iets valt in te brengen.
    Hoevaak zullen we Bran nog zien dromen jongens, met die kraai?
    Shit is al sinds seizoen 1 bezig. Geen fuck opgeschoten. Goede development hoor. Droom toch een end verder bran :+
    Om zo maar even een voorbeeld te noemen.
     
  10. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.660
    Leuk Bevonden:
    4.787
    Dat kun je de serie niet kwalijk nemen. Dat kun je alleen de schrijver waarop de boeken gebaseerd zijn, George R.R. Martin, kwalijk nemen. Is zo met veel van de dingen die jou niet bevallen.
     
  11. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Gedeelte van Bran vond ik in deze ep ook tegen vallen. Denk dat hij nog wel belangrijk wordt, later.
     
  12. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Je grossiert in simpele zeikreacties, dat is wat anders dan een discussie laten ontstaan. In deze post kom je tenminste nog ergens mee.
     
  13. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Denk zeker dan Bran een grote rol gaat spelen. Al krijgt hij die shit onder controle wordt hij de belangrijkste persoon in Robs army
     
  14. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Verhaal staat inderdaad al vast zoals al vaker is aangegeven in dit topic. Buiten dat zijn het veelal korte scenes en weet je ook nog niet waartoe dit leidt en of die scènes belangrijk zijn later in het verhaal. Een aantal pagina's terug was deze discussie ook al, maar bij de gebeurtenissen die ingekort of weggelaten waren snapten dezelfde personen, die zeurden over hoe saai het wel niet is, deze gebeurtenissen niet.

    En ik krijg, gezien je posts, het gevoel dat je een serie volgt waar je niks interessant vindt. No offence maar dat vind ik zonde van mijn tijd.
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
    Ik vind de serie ronduit fantastisch maar sommige elementen vind ik gewoon ietwat saai en mag er, hoe gek het ook klinkt, wel het tempo wat omhoog. Het is verder ook geen serie die de nadruk legt op actie, totaal mee eens. Juist omdat het dialooggericht is opgezet worden de actie-elementen die er in voorkomen alleen maar vetter en zijn veelal de dialogen ook gewoon tof. Maar die Oma in Kingslanding boeit me niet, die shit met Bran mag nu wel eens opschieten (zal idd ongetwijfeld later, in 2021, een grote rol gaan spelen) en met dat gedoe met Greyjoy..tsjah. Verder wel dope allemaal, maar het begint een klein beetje bij me te knagen.
    Eerder dat khaleesi bijv met haar army over zee is zijn we weer 20 afleveringen verder en zitten we in 2015.
    Heb verder het idee dat er niet echt een oorlog speelt. Jullie wel?
    je ziet bijv niks qua veldslagen van robb, dunno of daar iets van in de boeken wordt verteld, lijkt me van wel
    Zal wss, wegens beperkt budget allemaal zo gedaan zijn. Wat ik vreselijk jammer vind. Ik hou dan ook me hart vast hoe
    khaleesi met haar ziekgrote army verder wellicht al battelend in beeld gebracht gaat worden, en alle veldslagen die nog komen, of die uberhaubt komen..lijkt me wederom, van wel
    En Khaleesi is geil. Weer een reden om te kijken.
    Heb gewoon overall lichtelijk het idee dat de serie nogal terughoudend van aard is. Het is toch allemaal veel grootser en epischer in de boeken? Hoe frustrerend moet de serie voor de boeklezers dan wel niet zijn?
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2013
  16. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Om even totaaal over iets anders te beginnen..

    Ik erger me aan de topictitel. Die 2 doet net denken alsof het over seizoen 2 gaat ipv 3 :+.
     
  17. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    meer spammen dan :)

    @reckuuza: dat het jou niet boeit, betekent niet gelijk dat een scene of een verhaallijn niet belangrijk is toch? Ik denk dat het stuk van bran zeker nog wel ergens naar gaat leiden en dat ze het daarom telkens terug brengen.

    Stukje over de oorlogen ben ik het wel mee eens, maar dat is volgens mij voornamelijk door het budget. Kost behoorlijk wat om die battles te maken.
     
  18. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat lage tempo komt gewoon, doordat er zoveel verschillende verhaallijnen zijn, die niet zomaar afgeraffeld kunnen worden. Juist doordat ze dingen als Bran opbouwen, is het uiteindelijke resultaat zoveel beter. Ook het tonen van een heleboel veldslagen wordt na een tijd saai, omdat dit dan heel snel repetitief aan gaat voelen. En vergeleken met de boeken kan het inderdaad wel terughoudender zijn, maar helaas hebben ze oneindig budget.
     
  19. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    De laatste paar reacties bleek niet echt uit dat je het een leuke serie vind ;). Het leek er meer op dat je echt met tegenzin zat te kijken. Het klopt dat het tempo lager ligt nu, maar je moet niet vergeten dat ze in dit seizoen maar een gedeelte van een boek doen om het verhaal duidelijk te laten zijn. Afgelopen seizoen was er veel kritiek dat het allemaal te snel ging.

    In de boeken wordt ook veel gepraat en gebeurt ook niet altijd iets, maar je krijgt wel veel meer inzichten in de personages. In de serie is dit een stuk lastiger dus moet het dmv veel dialogen. Verder zijn er gedeeltes die niet in de boeken voorkomen waar je wel tijd aan moet besteden bij de serie. Om maar even te reageren op de spoiler over de oorlog
    De veldslagen van Robb staan niet beschreven in het boek. Je hoort er alleen over via andere personages.

    Uiteraard moet je ook kritisch zijn naar de serie en duren bepaalde gedeeltes lang. de gedeeltes van Bran bijv gaan nog duidelijk worden. Het is nu eenmaal een langzame serie waarbij karakter ontwikkeling belangrijk is. Tuurlijk zijn er scenes die weggelaten kunnen/moeten worden, maar het tempo ligt dit seizoen wat lager omdat het veel gebeurt in dit boek.
     
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
    Als ik met tegenzin kijk stop ik sowieso met kijken, duh..
     

Deel Deze Pagina