1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Game of Thrones [II]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 31 mrt 2013.

1. CheesieOnion

CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0
    Op die manier kun je alles uit de serie wel een boekspoiler gaan noemen ja. Die details gebruik ik alleen om een nuttige toevoeging te leveren aan de discussie en ik hoor er niemand anders over klagen.

Om een van je vragen te beantwoorden:
    'Valar Morghulis' en 'Valar Dohaeris' zijn allebei gebruikt als naam voor een aflevering en Jaqen H'ghar gebruikt Valar Morghulis ook aan het eind van seizoen 2.

Laatst bewerkt: 7 mei 2013
  2. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, ik bedoelde het meer dat ze het nu voor het eerst in een gesprek gebruikten als groet. 'Valar Morghulis' werd eerder in het seizoen ook al eens gebruikt door Daenerys (inclusief vertaling).

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Stel je niet zo aan. Je ziet in de allereerste ep van de serie precies hoe breed de wall is

't is gvd zo'n beetje het eerste shot van de hele serie

En daarnaast heb je al bergen scenes gehad met Jon en zn vriendjes boven op de wall.

4. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Over die preview; donder toch eens op met Theon op deze momenten. Sowieso zijn er inmiddels heel wat scenes die nutteloos of verzonnen zijn waardoor ik de kritiek begin te delen dat ze teveel personen volgen.
    Ze moeten allemaal wel gevolgd worden, maar dat kan een stuk beter verdeeld per afleveringen als ze die nutteloze zooi eruit laten.

5. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ja, dat van Theon vind ik ook vervelend worden. Hopelijk werkt dat ook nog ergens naar toe. Nu voelt het meer als Saw en dan de latere delen...

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Of van die fat dude. Al heb ik het gevoel dat er iets is met
    die dolk die had gevonden heeft.

7. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Laatste stuk van die scene met Theon.

Waar die pink uit elkaar wordt getrokken.
    Toen draaide m'n maag even om, buh.

8. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Welke fat dude, Varys?
    en die dolk uit season 1?

9. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien word Theon wel heel belangerijk in de komende boeken?

10. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Samwell "'Piggy'' Tarly

11. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    En

Die dolk van de First of Men?

12. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Wow ja, damn. Keek bijna weg en dat heb ik echt zelden.

Dat denk ik wel ja. Als hij dood zou gaan hadden ze 'm wel meteen afgemaakt... Sowieso moet Robb nog wraak nemen. :cool:

13. CheesieOnion

Leuk Bevonden:
    0
    Het verhaal van Theon van seizoen 3 komt eigenlijk pas uit het vierde en vijfde boek, maar dit hebben ze naar voren gehaald, waarom weet ik ook niet precies. Ik ben ook wel benieuwd wat er met hem gaat gebeuren als hij vrij zal komen, al betwijfel ik dat door de uitspraak: "If you think this has a happy ending, you haven't been paying attention." Maar je weet het nooit bij Game of Thrones.

Volgende episode is trouwens geschreven door George R.R. Martin, ben er dus wel benieuwd naar.

14. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Mensen die mijn vragen hebben beantwoordt: bedankt :)

Ik had zelf ook net nog ff informatie erover gezocht en las toen iets in de trant van:
    Dat Ros de spion was van Varys (zo heet die kale knikker toch?) en dat Littlefinger daar achter kwam en haar toen aan Joffrey gaf. Dat vond ik wel logisch klinken, maar afgezien van het feit dat ze vorige aflevering idd de spion uithing is mij niks bijgebleven dat LF daar achter is gekomen.

Oh en we hebben inmiddels toch wel geleerd dat veel scenes niet 'nutteloos' zijn, maar juist iets neerzetten zodat het later duidelijk wordt?
    Zo denk ik dat
    Theon's marteling later echt wel een grote rol gaat spelen en dat varkentje met zijn dolk was dragonglass. Zal vast wel iets mee gaan gebeuren, misschien is dat hét wapen tegen white walkers? Of misschien kan je daar een draak mee doden? Wie weet :9

15. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Ja in seizoen 2:

Grenn, Dolorous Edd, and Samwell Tarly find a cache of dragonglass daggers buried on the Fist of the First Men. Sam identifies the material, but is unsure why it would have been left on the Fist by a ranger of the Night's Watch. Edd suggests that whoever it was, they wanted someone else to find the weapons

16. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
  17. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22

Dat zie je ook niet maar dat maakt hij(LF) in zijn conversatie wel duidelijk dat hij het door had.

18. CheesieOnion

Leuk Bevonden:
    0
    Naast het feit dat George R.R. Martin de volgende aflevering heeft geschreven, is hij ook geregisseerd door een nieuw persoon, namelijk Michelle MacLaren, die eerder heeft gewerkt aan Breaking Bad en onder andere de volgende steengoede aflevering van Breaking Bad heeft geregisseerd: http://breakingbad.wikia.com/wiki/One_Minute.

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Heeft Martin aflevering 6 geschreven? In dat geval, laat maar. Vond dit de minste van dit seizoen.

20. CheesieOnion

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, hij schrijft er maar een per seizoen, in dit seizoen de volgende (zevende) aflevering dus. Het zal wel heel anders zijn doordat de laatste aflevering veel scenes had, die niet in het boek voorkwamen en ik denk dat Martin juist dichter bij de boeken blijft.

Deel Deze Pagina