Ik vind Talisa nog het leukst. Voor de rest weinig soeps. Margaery kan er ook nog wel mee door, Ygritte vind ik niks. Maar goed, het is allemaal zonder make-up dus misschien niet een heel eerlijke beoordeling.
Inderdaad. Zet al die victoria secret modellen in deze serie met een rol zonder make up en je merkt het niet eens.
Ik vind dit seizoen best leuk hoor, en ik haat het om dit te zeggen: maar er is nog heulemaal niks gebeurd. Alles etterd een beetje door en teveel screentime naar dingen zoals Jon Snow en Ygritte waardoor het verhaal toch een beetje stil lijkt te staan.
Eens met Ebrithil. Geweldige serie en ik kijk er iedere maandag weer naar uit, alleen moet ook zeggen dat het verhaal dit seizoen wel stil lijkt te staan.
Wat ik zo snel kan verzinnen: Jon: We hebben Mance Rayder en de Wildlings ontmoet, ze gaan naar het zuiden om aan de White Walkers te ontkomen. Jon heeft een relatie ontwikkelt met Ygritte en is met een groep wildlings over de Wall geklommen om Castle Black van achteren aan te vallen. Sam: Lord Commander Mormont en Craster zijn vermoord door leden van de Nights Watch. Sam is met Gilly en haar zoon onderweg naar de Wall. Bran: We hebben Meera en Jojen Reed leren kennen en ze hebben wat uitleg gegeven over Wargs en 'the Sight'. Theon: Wordt al het hele seizoen gemarteld. Aan het eind werd sterk geïmpliceerd dat zijn kleine krakentje er af werd gehakt. Robb: Heeft Harrenhall ingenomen, zijn leger gesplitst en is naar Riverrun gegaan voor de begrafenis van zijn opa. Daar hebben we de familie Tully ontmoet. Lord Karstark heeft twee gevangenen vermoord en is vervolgens geëxecuteerd. Zijn troepen hebben Robb verlaten. Robb is plannen aan het maken om Casterly Rock aan te vallen, maar daarvoor heeft hij de Freys nodig. Ze zijn op weg gegaan naar de Twins om daar Edmure met een Frey te trouwen. Onderweg kreeg hij te horen dat hij vader wordt. Arya: Is gevangen genomen door de Brotherhood without Banners. Daar hebben we wat meer geleerd over de Brotherhood en over de Lord of Light. Melisandre heeft Gendry meegenomen. Arya ontsnapt en wordt weer gelijk gepakt door de Hound. Jaime: Is weer gevangengenomen door Noordelijke troepen en zijn hand is er afgehakt. Hij is naar Harrenhall gebracht waar we wat meer over zijn achtergrond te weten zijn gekomen. Lord Bolton liet hem weggaan naar Kings Landing, maar Jaime keerde terug om Brienne van een beer te redden. Stannis: Heeft Davos gevangengenomen toen hij probeerde Melisandre te doden. Ook hebben we zijn vrouw en dochter ontmoet. Kings Landing: Vooral wat politieke verschuivingen. Littlefinger gaat proberen met Lysa Arryn te trouwen. Tyrion is de nieuwe Master of Coin. We hebben Orella Tyrell ontmoet. We hebben wat geplot gezien om Sansa met iemand te trouwen. Uiteindelijk moet Sansa met Tyrion gaan trouwen en Cersei met Loras. Verder veel leuke gesprekken tussen de Lannisters en Tyrells. Oh, en we hebben van zowel Varys als Littlefinger een donkerdere kant gezien. Dany: Barristan Selmy heeft zich bij haar aangesloten. Ze is aangekomen in Astapor en heeft daar een 8000 man groot leger aan elitesoldaten ingepikt. Daarmee heeft ze de slavenstad verwoest en staat ze nu buiten de muren van een andere slavenstad. De draken zijn aardig gegroeid. Op Stannis' en Brans verhaallijn na vind ik toch dat er al aardig wat gebeurd is Zeker als je beseft dat dit op een half boek is gebaseerd in vergelijking met de voorgaande twee seizoenen die beide op één boek zijn gebaseerd. Er is vooral wat ruimte gekomen om alle verschillende karakters wat meer uit te diepen.
Je post kan niet meer duidelijk maken van wat Ebrithil bedoeld. lol. Dit seizoen hebben we dus mensen ontmoet en zijn mensen onderweg. Ik vind het allemaal prima. GoT is ver van me favoriete show dus ik maak me niet druk. Maar het schiet niet echt op gewoon qua verhaal, ook al vind ik de gesprekken wel interessant. Zeker als je er maar 10 episodes zijn en je dan weer 9 maanden mag wachten. Maar dat is meer de "schuld" van de boeken. De boeken zijn gewoon niet goed om te verfilmen. Met dit tempo kan ik ook wel 12 seizoenen maken. Veel shows hebben tussen afleveringen. Bij GoT lijkt het wel dat er tussen seizoenen zijn.
Ik hoop nog altijd op de verrassing dat dit seizoen stiekem 20 afleveringen heeft. Zo aan het einde van afl. 10 een trailer: "The next ten weeks on GoT".
Ach, er gebeurd best aardig wat, alleen zijn het (bij mij) dingen die me niet echt bijblijven. Dat komt ook meer omdat er steeds maar meer shit bij komt en het alleen maar uitgebreider begint te worden. S03 vind ik vooralsnog wel aardig, maar laat me gelijkertijd ook zien dat de serie gewoon okay is, maar zeker geen negen of tien waard. Als HBO-serie vind ik het overigens ook af en toe maar matig hoor. S03 vind ik vooralsnog een 7 waard eigenlijk.
Het is idd een beetje raar als je je realiseert dat je alweer bij aflevering 7 bent... Die post van oeilamanu illustreert echt dat er geen flikker gebeurt. Een willekeurige aflevering van Breaking Bad heeft meer dingen dan een half seizoen GoT.
Inderdaad. We kunnen het wel toch met zn allen over eens zijn dat de serie gewoon sloom is omdat er zo enorm veel characters inzitten en daardoor iedereen maar 5min in beeld komt elke aflevering?