Omdat 10 eps per seizoen al veel is dus doen ze er maar een break in Maar ik weet niet stond gepost op de fb toen strax geen reden ofzo erbij verder.
Het is memorial Day in de VS. meeste programma's krijgen dan lagere kijkersaantallen. Vorig jaar was de belangrijkste(en dus duurste) aflevering wel uitgezonden op Memorial day en had het laagste aantal kijkers van dat seizoen. dus, zodoende.
Memorial Day is een Amerikaanse feest- en gedenkdag, gehouden op de laatste maandag in mei, waarop de gesneuvelde Amerikaanse militairen herdacht worden.
Ik had het inmiddels al ontdekt en het wiki artikel gelezen. Had niet gedacht dat er op dit uur mensen nog zo snel konden zijn.
Lijkt erop dat het een grafiek is can elke episode die uitgezonden is per seizoen, waarbij de groene lijn, seizoen 3 moet voorstellen.
Kijkersaantallen per 1000 op de verticale as. Horizontale as is episodenummer. Rood is seizoen 1. blauw is s2. groen is s3. Leek me wel vanzelfsprekend.
Balen dat er geen episode is na die van vorige week. Dat vond ik toch wel de beste van dit seizoen. Is het zo dat seizoen 3 het eerste deel is van boek 3? En seizoen 4 dus het laatste deel is van boek 4?
Dit seizoen is grofweg de eerste helft van boek 3 en het volgende seizoen grofweg de tweede helft van boek 3. Maar de serie is steeds meer losjes gebaseerd op de boeken, dus echt goed vergelijken kan je het niet meer. Bij sommige verhaallijnen (Robb, Jaime) lopen ze voor, bij andere (Kings Landing) juist weer achter.
En ze veranderen en versimpelen eigenlijk alle verhaal lijnen, aan de ene kant wel jammer, aan de andere kant ook wel logisch. Character die wel in de boeken voorkomt maar niet in de serie: Spoiler Strong Belwas, vind ik echt een baas in de boeken, jammer dat hij niet in de serie voorkomt. (Misschien verschijnt hij later?)
Als ze alle chars van de boeken in de serie zouden doen, heb je per char een screentime van 1 minuut per aflevering als je geluk hebt. Vind het wel prima dat ze personages samenvoegen en versimpelen. Als je echte diepgang wilt, moet je de boeken lezen.
Ik snap de redenering er achter heel goed! Toch vind ik het jammer dat een aantal van mijn lievelingspersonages uit de boeken niet voorkomen in de serie.