[TV] Game of Thrones

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Killamonkey, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkabeer

Makkabeer PSN: Kerkho7en

Leuk Bevonden:
    234
    Vind het jammer dat nu ook Drogo dood is. Eddard en Drogo waren toch wel erg vette characters.

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.685
    Ik heb er zin in vanavond :D.

3. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Vond het een beetje tegenvallen, had afgezien van de laatste geen enkel moment dat het toe leefde naar een climax of soort van einde van een seizoen. En ik kan ook echt niet meer naar die mensen in King's Landing kijken, dus zat ik steeds te wachten op scenes met Jon of Daeny. Drogo:'-( Draakjes_O_ weet nog niet echt hoe ze voor me tegen elkaar opwegen winst en verlies.

4. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.962
    Zo, season 1 binnen dus kan er vanavond eens aan beginnen. Ben benieuwd, lijkt me wel tof!

5. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wow. :eek:
    Echt kippenvel op het eind met die draken zeg! Belooft heel wat! Trouwens een vraagje voor de mensen die de boeken hebben gelezen, heeft het eerste seizoen heel het eerste boek behandeld? Of nog niet helemaal of juist wel en al een stuk van boek 2?

6. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Yup, seizoen 1 = boek 1, het heeft het eerste boek zelfs zeer nauwgezet gevolgd.

7. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    WOOPS :)

8. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks! Dan begin ik gewoon bij boek 2 ben veel te benieuwd hoe het verder gaat. :+ Lees ik boek 1 nog wel een keer als ik de rest al uit heb.

9. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.494
    Net de laatste aflevering gezien. Erg mooi einde en goed om te zien dat de balans tussen realiteit vs fantasy ook in de tv-serie mooi wordt behouden. En de manier waarop die laatste shot in beeld wordt gebracht: prachtig. Alles bij elkaar genomen vind ik de verfilming van het eerste boek heel goed gelukt. De performances van de meeste personages, zoals Daenerys en Joffrey zijn spot on.

De fundering is nu gelegd, laat met boek twee het echte werk maar komen. :thumbs:

Laatst bewerkt: 20 jun 2011
  10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Was met opzet, denk je nou serieus dat ik de sportschool inga. :lol:

Nee maar zonder grappen, het komt zo lullig over als ik ga vertellen dat ie niet in seizoen 2 voorkomt, ik kwam er zelf achter via een comment op youtube, week geleden terug.

Laatst bewerkt: 21 jun 2011
  11. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Aflevering 10! _O_

Super gaaf dat Arya ook naar de Night's Watch gaat. Ben ook erg blij dat Jon Snow bij de Night's Watch is gebleven. En dat ze nu de muur voorbij rijden, wut! :eek: King of the North, awesome. :cool: Dwerg als Hand of the King, awesome.

DIE DRAKEN. OMG WTF BBQ!

Ik vind trouwens die twee raadsheren gave personages.

12. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.961
    Episoden 10 was in één emoticon _O_ Vond hem zelf indrukwekkender dan ep 9. Heb op meerder momenten serieus met kippenvel achter de tv gezeten :thumbs:

13. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Erg teleurstellend einde. Misschien wordt het boek ook wel op deze manier beëindigd, maar ik miste een groot episch einde. Ik had daadwerkelijk een einde om de macht om de troon te verkrijgen verwacht. De oorlog van de Starks, Arya werd wel heel veel gevolgd, had had ingekort mogen worden al is ze wel een favo personage voor mij, en Drogo, jammer jammer. Ik ben wel benieuwd naar het volgende seizoen maar dit had wel erg veel onopgeloste eindes, ik had er minimaal 1 willen zien eindigen.

14. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ben het deels met je eens:

Ik vind dat het seizoen érgens had moeten eindigen. Deze aflevering lijkt er één als alle andere, ik verwacht eigenlijk volgende week gewoon weer een aflevering. Dat is wel jammer. Ik vind dat een seizoenseinde altijd het een en ander moet afwikkelen, en moet laten zien waar de volgende afleveringen over zullen gaan. Dat is hier niet zo, wel jammer.

15. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Dat is toch duidelijk? waar het volgend seizoen over gaat? althans voor mij wel.

16. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    War is comming

17. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ja, natuurlijk! Maar:

Het begint eigenlijk allemaal nog maar net. Ik denk dat de seizoensfinale beter geweest zou zijn, als er al ergens een punt werd gezet. En dat iets nieuws zou beginnen. Nu gaan we 'gewoon' verder. Ik denk dat daarom ook veel mensen teleurgesteld zijn in de laatste aflevering, er is geen (weinig) climax.

18. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.494
    Dit is een boekenserie, dus het verhaal is nog laaaaaaaang niet afgelopen. Ik begrijp dat jullie naar closure verlangen, maar de tv-serie volgt simpelweg de boeken. En een "conclusie" in zoverre is er wel degelijk.

Major plot thread 1:
    Ned's onthoofding is de definitieve inluiding van de oorlog. Enige vorm van vrede is daarmee verloren gegaan. Je begrijpt natuurlijk wel dat Rob dit niet zomaar over zijn rug laat gebeuren.

Major plot thread 2:
    Daenerys zorgt voor de geboorte van drie jonge draken. De draken zullen op z'n minst gaan dienen als symbool voor haar macht (wie volgt nou niet graag een leger met draken) en de rechtmatige claim op de troon.

Het is wel zo dat gebeurtenis 1 in het eerste boek bijna helemaal aan het einde plaatsvindt, waarna in een kort hoofdstuk gebeurtenis 2 plaatsvindt. In het boek vindt de climax dus meer naar het einde toe plaats, terwijl in de tv-serie diezelfde climax over twee afleveringen wordt uitgesmeerd. Dus ik begrijp wel waarom het net lijkt alsof het meest spannende al heeft plaatsgevonden in aflevering 9... maar vergis je niet. Die tweede gebeurtenis is misschien nog wel veel belangrijker voor het verhaal. ;)

19. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ik denk dat iedereen hier dit wel weet. :+ Wat ik bedoel is dat je de kijker een lekker gevoel geeft met een 'einde' en een nieuw 'begin', zoals dat vaak is op het einde van een seizoen. Neem Spartacus. De laatste aflevering van het eerste seizoen, het verhaal van de gladiatoren komt tot een einde, het verhaal van de nu vrije mensen begint. De Lord of the Rings films hebben dat bijvoorbeeld ook heel goed gedaan. The Fellowship of the Ring eindigt met het ringgenootschap dat uit elkaar valt, maar ook met een nieuw begin voor de verschillende groepjes.

Aan de andere kant is het ook mooi dat Game of Thrones anders is. Ik ervaar de serie hierdoor als realistisch.

20. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Precies, alle series die ik kijk lopen duidelijk naar een eind, dat is misschien ook een groot nadeel dat ze proberen de boeken exact na te lopen. Als ik Dexter, V, The mentalist, True blood, Rome etc. vergelijk met deze serie is er gewoon niet een dergelijke finale als in die series (het einde van the mentalist dit seizoen was bijna geniaal bijvoorbeeld). Ze hadden wat mij betreft de serie wel iets mogen aanpassen en bijv. de gebeurtenissen van aflevering 9 in aflevering 10 laten afsluiten met voor die slag het blondje die zichzelf in de picture weet te zetten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina