[TV] Game of Thrones

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Killamonkey, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien ben ik een van de weinigen, maar ik vind het wel fijn op deze manier. Sommige series proberen heel geforceerd een vet einde aan elke seizoen te knopen, Game of Thrones doet dit gelukkig niet. De serie probeert duidelijk de boeken te volgen, en om dat dit nou eenmaal een serie boeken is eindigt het eerste seizoen met een enorme clifhanger.

2. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.961
    Seizoen 1 eindigt met de geboorte van 3 fucking draken... Snap het probleem niet geloof ik :p

3. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    :)

Ben het helemaal met je eens.

4. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    My point exactly..... +100

5. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Haha, doordat ik dat had gelezen dacht ik nu juist 'yeah Drogo overleeft:D'
    Ik denk ook niet dat iemand de drakengeboorte als niet-episch heeft ervaren, maar de rest van de aflevering was nogal 'gewoontjes' en kende geen vorm van climax. Dat het gebaseerd is op een boek is natuurlijk geen excuus want ook boeken in series hebben een 'einde'.
    @Duke: dit is toch geen cliffhanger? Tenzij er iets met die babies gebeurt worden ze groot en roosteren ze al die trieste riddertjes en zetten ze Daeny<3 op dat ijzeren stoeltje:D

6. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Aflevering 10 kwam meer over als het begin van seizoen 2 dan als afsluiting van seizoen 1.

7. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Zit idd niet echt een cliffhanger in maar is meer een aflevering "iedereen weet waar die staat en wat die moet gaan doen voor seizoen 2" ipv een laatste aflevering waar het heel spannend word gehouden waardoor je 6maanden in spanning zit op het volgende seizoen (ala lost).

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.685
    Wow kom er net achter dat ik nog het hele seizoen Pillars of the Earth op m'n HDD heb staan :D.

Dus als je dit tof vond, moet je dat ook wel zien.

9. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat persoonlijk wel een grote cliffhanger, maarjah iedere zijn eigen mening natuurlijk :)

10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Gister ontdekt dat er ook een 'a Game of Thrones' game uitkomt. Het is gebaseerd op het boek en speelt zich vooraf de serie af. Zag er helaas niet zo indrukwekkend uit en is niet door een bekende studio(Focus) gemaakt. De game is een Strategy titel voor de pc.

11. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ja, ik kwam dat spel toevallig op IGN tegen. Ziet er matig uit, helaas.

12. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Afgelopen 3 dagen dit (seizoen 1) ook maar eens gekeken...heerlijke serie.
    Kwam toevallig tegen, vind overigens ook irritant om elke keer week te wachten op nieuwe aflevering dus beviel me goed zo. Jammer dat er nog maar 1 seizoen van is :+ Nu weer voor het gevoel een eeuwigheid wachten op volgende seizoen. Toen ik dit jaar voor het eerst Dexter keek waren er al 5 seizoenen, das toch wat leuker.. ben je weer paar weken zoet.

Overigens over einde seiz. 1:
    Er werd imo niet echt de schijn gewekt dat er werkelijk "fantasie" beesten in voor zouden komen. Nouja op White Walkers na dan (beestmensen ofzo). Echter vanaf moment dat ik die drie draken eieren zag hoopte (en verwachte) ik natuurlijk dat ze uit zouden gaan komen, helemaal op het einde.... en ja hoor :D.. Kreeg toch wel kippenvel vooral bij de laatste gil van de draak :+ machtig.

Het hele seizoen 1 voelt aan als een hele mooie aanloop voor prachtig tweede seizoen. Alles wat nu vrij "kleinschalig" (geen grootschalige gevechten in beeld gebracht) gaat straks echt "los" barsten heb ik het gevoel. De karakters die de basis vormen zijn uitgewerkt, de gebieden, de conflicten. Benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken want daar komt toch wel iets meer bij te kijken.

Oja overigens goed dat die ginger bitch klappen kreeg, had ze d'r zusje maar niet moeten naaien over dat gedoe met die wolf! (die weggelopen wolf komt denk ik ook nog wel terug) Hopelijk blijft joffrey (die me trouwens sterk doet denken aan koning jochie in eternal sonata) nog even aan om d'r nog meer portie smeer te laten krijgen.

En wat is die drakenchick lekker zeg hmmmm wat een plaatje

Die dwerg is wel humor hele tijd grappig mannetje, ben benieuwd of joffrey 'm nog terug gaat pakken voor die keer dat hij 'm, ergens aan begin van seizoen sloeg.

BTW: Heb boeken waarop het gebaseerd is niet gelezen.

Laatst bewerkt: 22 jun 2011
  13. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb eerder het gevoel dat Tyrion (de dwerg) joffrey zelf flink gaat aanpakken als hij hand of the king word, of hem in ieder geval een beetje in toom houd. Hoop echt dat Joffrey een gruwelijk pijnlijke dood te gemoet gaat.:+

14. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Sowieso is Tyrion het tofste personage uit de serie. :+ Wat een eindbaas.

15. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Ze weten ze wel altijd uit te kiezen, net zoals dat jochie dat joffrey speelt.. dat zure bekkie alleen al kan me nooit voorstellen dat dat in het echte leven een leuk jong kan zijn

Overigens nog even over 't einde
    Het had ook heel goed einde vergelijkbaar met de film 300 kunnen hebben.. Dat was (voor die film) echt een prachtig einde

[yt]LuW33yBy8MI[/yt]

Dit is eigenlijk wat ik ook verwachte maar zoals eerder gezegd vond wel goed zo met die draakjes

Laatst bewerkt: 22 jun 2011
  16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.685
    Haha ja die Joffrey heeft echt een rattebek :lol:

17. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Die twee raadsleden zijn ook perfect gecast. Die dikke kan van die fantastische gezichten opzetten, en die andere speelt echt zo'n slang. GOED.

18. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Over rollen gesproken, vind dat Piet Velthuizen het ook wel goed doet als de bastaardzoon van Lord Stark.

19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Mijn 2 favo waren khal drogo en die blonde kerel met het half lange haar. Inderdaad, ik baal best wel. Ik vind trouwens die ene bastard van de Knights Watch ook wel een sympathieke kerel. Dat is mijn nieuwe favo char.

20. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Wie? Jon Snow wordt gespeeld door: http://www.imdb.com/name/nm3229685/

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina