[TV] Game of Thrones

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Killamonkey, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.820
    Godver: Season I komt pas volgens jaar maart ofzo uit zag ergens. :mad:
    Op DVD enzo. :mad:

2. NanoZ

NanoZ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
  3. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Ben toch maar begonnen met het eerste boek gister. Van de sint gekregen dus tja. En de boeken zijn ook erg goed toch?

4. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.961
    Zeker. Ben nu 400 bladzijdes into het eerste deel. Vind het boek misschien zelfs beter dan de serie :eek: Ga sowieso eerst het tweede boek lezen voor ik seizoen twee ga kijken. Lijkt me awesome om te kijken hoe ze alle toffe momenten in de serie neer gaan zetten.

5. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2

Deze Arya blijft een prima tv-versie van de Arya uit de boeken, die making-of over zwaardvechten is niet zo interessant though.

Edit: @hierboven:
    Erg goede boeken. Ik had vlak voor de zomer de eerste vier boeken gekocht nadat ik er van had gehoord door de show. Ik had even een kort stukje van de serie gekeken en gelijk besloten de boeken te kopen. Verbazingwekkend hoe na ~4000 pagina's het verhaal nog steeds vreselijk interessant is. Ik ben nu bezig met een re-read van Clash of Kings. Dance of Dragons heb ik voor Sinterklaas gekregen, dus daar ga ik binnenkort eens aan beginnen. Eerst nog 'even' CoK uitlezen en vervolgens SoS en FfC herlezen, zodat ik weer helemaal met volle kennis aan Dance kan beginnen:)

Laatst bewerkt: 9 dec 2011
  6. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.961
    Damn, Arya lijkt nu ook wel echt op een jongen. :+

7. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    BOEK 3 (nog niet helemaal uit maargoed)
    Red wedding, what de fuck...|:- Het is dat ik nu eenmaal in het verhaal zit, maar ik vind die Martin echt niet goed bij zijn hoofd, er zit eigenlijk alleen maar pleuris en ellende in. Voor de Starks en Night's Watch gaat gewoon alles verkeerd en die Lannisters en religieuze fundamentalisten lijken alleen maar te floreren:confused: Alleen Daeny en d'r draken gaan nog goed, maar die zullen vast verslagen worden door die stenen draak die Melisandre wakker wil maken.
    Sorry, moest even mijn mening kwijt:+

8. oeloeimanu

Leuk Bevonden:
    2
    Die kwam echt heerlijk onverwachts. Ik had echt de neiging om mijn boek uit het raam te gooien op dat punt, kunnen niet veel boeken bij mij voor elkaar krijgen.

Anyway, nieuwe teaser/trailer voor het tweede seizoen:

Niet echt veel bijzonders, slechts wat korte shots van wat hoofdpersonages en een voice-over van Stannis. Eén bijzonder dingetje dat me opviel:

Boek 2/boek 3 spoilers
    Drie maal wordt op het einde op een hoorn geblazen. Dat geberut in de boeken toch pas in de proloog van boek 3? Zou wel een aardig coole cliffhanger aan het einde van het seizoen zijn: Sam die met wat rangers aan het praten/eten is en dat dan vervolgens de drie stoten te horen zijn en de rangers allemaal angstig omkijken.

9. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Boek 3
    Ja, ik had precies dezelfde neiging. Had trouwens echt niet verwacht dat Barristan die oude zou zijn! En Catelyn die leeft, waarom nou niet gewoon Robb of Ned, Cat verpest eigenlijk alles steeds met haar beslissingen:'-( Wat vind jij eigenlijk van Melisandre? eigenlijk lijkt ze wel het goede te vertegenwoordigen omdat ze strijdt tegen the Others, maar mijn gevoel blijft steeds dat ze een slechte fundamendalistische heks is. Op naar deel 4!
    Is dat op 0:14 nou Ned die zijn hoofd draait?

10. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Volgens mij is dat Jamie Lannister.

11. oeloeimanu

Leuk Bevonden:
    2
    Spoilers tot en met boek 3!
    Dat van Barristan vond ik zelf ook echt een verrassing, ondanks dat er eigenlijk best wel naar gehint werd. Hij zei immers naar de echte troonopvolger te gaan en ging in ieder geval niet naar Robb, Renly of Stannis toe. Wie anders had hij dan bedoeld kunnen hebben dan Dany?

Melisandre weet ik nog zo net niet. Ik denk eigenlijk dat ze een "het doel heiligt de middelen"-persoon is en dus wel 'goed' is. Maar ik durf er niks concreets over te zeggen.

Ik heb gisteren Clash of Kings uitgelezen en ga vanavond beginnen aan de herlezing (of hoe je dat moet noemen) van Storm of Swords.

12. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.961
    Hoppa, binnen 5 dagen het eerste boek erdoorheen gejaagd. Erg goed geschreven. Cool om de kleine verschillen tussen het boek en de serie te lezen, en all in all denk ik dat ze een uitmuntende prestatie hebben neergezet bij het maken van de serie! Ga zo aan het tweede boek beginnen. Vind het leuker om te zien hoe men een boek omtovert in een film of serie, mits het goed uitgevoerd wordt natuurlijk :p Had ik bij The Lord of the Rings ook. Mister Martin is in ieder geval een geniale schrijver _O_

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.820
    Dat kon ik uit de serie al afleiden. Die vent is echt goed. Hij legt ook in interviews uit waarom het zo lang duurt voor er een nieuw deel uit komt.

Laatste wat ik daar van las, zei die dat hij op die manier gewoon perfectionistisch ingesteld is. Hij wil het niet eerder uitgeven dan wanneer hijzelf tevreden is.

Er zijn uitgevers die je onder druk zetten, maar Martin heeft gelukkig de vrije hand en dat levert, zoals ik lees, pareltjes op. :thumbs:

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.820

Mooie edit. Je moet wel een beetje van (lichte) metal houden.

15. oeloeimanu

Leuk Bevonden:
    2
    Via winter-is-coming.net

Eén van de 24 videos van "The complete guide to Westeros" die op de Blu-ray zal komen te staan. Het gaat over de oude en de nieuwe goden, ingesproken door Bran en Catelyn.

Mooi filmpje, zodra de blu-ray uitkomt wil ik die andere 24 ook wel zien:)

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.820
    Ik ben nu aan het eerste boek begonnen. Even een opmerking over de proloog en de scene die erna komt:
    De man die onthoofd word door Nedd Stark klopt niet. Het is in de serie die jongen die sluipt door de bossen, maar in het boek die oudere kerel met iets van 40 jaar dienst bij de Nachtwacht, die zonder oren.

Natuurlijk hebben ze dingen moeten veranderen voor de serie, kleine dingetjes etc, maar dit was toch niet nodig of wel? Vond het erg opvallend toen ik het las.

17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja en de leeftijden van de kinderen kloppen ook niet in de serie /care.

18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.820
    Ik maak me er ook niet druk om ofzo, vond alleen dit kleine detail opvallend. Dat van die leeftijden vind ik wel logisch veranderd.

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    De leeftijden vind ik in de serie ook logisch veranderd. Vind de kinderen in het boek toch wel érg jong (Deanerys 14 jaar bijvoorbeeld ).

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.820
    Bran 7 jaar. Was dat niet het jochie die zag wat die twee Lannisters uitspookten?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina