1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Game of Thrones

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Killamonkey, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ja, het is ook niet echt duidelijk ofzo hoor. Maar ik herinner me dat Renly een aantal keer zegt dat z'n broer geen charisma heeft en daardoor geen goede koning is/kan zijn. En Eddard stuurt een brief naar Stannis, met daarin het geheim van Jaime/Cersei.

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Kende hem ook gewoon idd. Maar heb vorige week heel seizoen 1 gezien dus.. :)

3. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Gaat niet alleen om charisma ;) Hij zou gewoon niks hebben met de Baretheons (niet loyaal en idd ook geen karakter) en daarom zou het oneerlijk zijn om hem aan te stellen als koning.

4. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Ik zit de 2e ep te kijken, hoor ik zo'n ver!@#$%^zendmast door mijn headset. :mad:

5. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Niet loyaal? Stannis was altijd een trouwe volgeling van Robert geweest tijdens zijn opstand en koningstijd. Hij is alleen nogal oncharismatisch, vastbesloten en kan geen compromissen sluiten. Hij wilt dat de wereld 'juist' is tot het extreme aan toe. Door die eigenschappen vinden veel mensen hem geen prettig persoon. Aangezien Joffrey, Myrcella en Tommen bastaards zijn, is hij nu de rechtmatige erfgenaam van de kroon. Renly vindt echter dat de kroon naar hem zou moeten gaan omdat hij 'een betere koning' zou zijn, en in tegenstelling tot Stannis wel geliefd is bij het volk. Stannis vindt dat natuurlijk niet rechtmatig en ziet hem daardoor als een dief, evenals Robb die een deel van zijn koninkrijk wilt stelen.

6. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Volgens de tv-serie wel. 8)

En hij is juist wel heel loyaal. Dat vind hij heel belangrijk.

7. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    ooh ja, ik weet het weer een beetje. Renly is toch dat gaytje?

8. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    EP 2 uitgekeken. Ik wacht wel met een reactie tot meer hem hebben gekeken.

9. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Jups!

10. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Ik snapte zijn rol eind S01 niet helemaal, iemand die dit nog precies weet?

11. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ik kijk de aflevering nu nog eens en de scène met Tyrion en Cersei is echt. _O_ Tyrion maakt gehakt van Cersei, fantastisch. Ik vind het heel goed om te zien dat ook zij zwakke plekken heeft en dat ook zij niet altijd slaagt.

12. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Inderdaad, misschien heeft dat nog invloed op die kutzoon van haar. :mad:

13. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Kort samengevat: Renly is de jongere broer van Robert en Stannis, te jong om in één van de oorlogen te hebben gevochten. Hij diende de Small Council van Robert toen die de koning was. Hij is inderdaad gay en heeft een verhouding met Loras Tyrell, die uit een rijke familie uit het zuiden komt. In die ene scène waarin Loras Renly aan het scheren is (en daarna nog het een en ander doet) zie je hoe Loras aan Renly vertelt dat hij koning zou moeten zijn. Renly is immers geliefd bij het volk (al zie je dat in de serie nooit echt) en Robert slechts een oude dronkaard. In de scène dat hij en Robert aan het jagen zijn zie je ook duidelijk dat Renly uithaalt tegen Robert en dat hij 'realistischer' is over de oorlogen dan Robert.

Zodra Robert bijna dood is, gaat Renly naar Ned toe en vertelt hem dat ze samen de troon moeten pakken en dat Renly koning wilt zijn. Ned vindt echter dat de troon naar Stannis moet gaan (omdat Stannis de oudere broer is) en slaat het voorstel van Renly af. Later hoor je van Varys/Littlefinger (weet even niet meer welk van de twee) dat Renly in de nacht samen met Loras en een stel andere mensen de stad is uit gevlucht en in alle haast richting het zuiden vertrok. In de 'King of the North'-scène hoor je dat Renly zichzelf gekroond heeft. Hij is dus nu één van de vier koningen en heeft onder andere de macht van de Reach en de Stormlands achter zich.

Laatst bewerkt: 4 apr 2012
  14. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Tering zeg,

Carice van Houten..... doe wat aan je nederlands-engels accent!

je kan gewoon duidelijk de nederlandse engels van haar horen, schaam schaam als actrice zeg.

Accenten behoor je gewoon te kunnen !

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lees net in de krant dat de makers het juist wilde dat accent.

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Inderdaad, dat accent hoort er dus bij. Dat had ik sowieso wel verwacht.

Je kunt je nu wel eindeloos gaan ergeren aan Carice maar ik zet me er maar overheen. Ik wil die titties zien!

17. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    aha, ok......

ik lees niet zoveel :+ ( ik haat nieuws )

18. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    dankje! Precies wat ik niet (meer) wist :)

19. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    youve been served

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Toch maar episode 2 gekeken. Typische avond verveling maar ook geen zin in een film. Dus ja. ;)
    Interessante epsiode zeker richting het einde. Maar zoals het begin van seizoen 1, nog veel opbouw. :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina