1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Game of Thrones

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Killamonkey, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Er is toch nog niet bekend aan wie ze word uitgehuwelijkt?

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ja, volgens mij zit jij niet op te letten oeloeimanu. Tenzij je het boek hebt gelezen en misschien daar info uit haalt. :+

In de laatste aflevering zie je Tyrion de drie heren van de small council elk een ander verhaal vertellen over het uithuwelijken. Vervolgens komt Cersei naar hem toe met één van die verhalen, maar dat ontkent Tyrion niet. Later vertelt Tyrion aan Littlefinger dat het inderdaad een list was om ieder een ander verhaal te vertellen, maar hij zegt niet in hoeverre het de waarheid is.

Als wat ik nu zeg niet klopt, heb ik écht niet goed opgelet hoor.

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Als dat zo is heb ik het gemist , want het is mij niet bekend

4. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Om te quoten:

Net na de 35 minuten:
    Cersei: "You monster, Myrcella was my only daughter! You really think I'll let you sell her like a common whore?"
    Tyrion: "Myrcella is a princess, someone will say she was born for this."
    Cersei: "I will not let you ship her off to Dorne as I was shipped off to Robert Baratheon."
    *Nu lacht Tyrion even omdat hij weet dat Pycelle zijn plan verraden heeft *
    Tyrion: "Dorne is the safest place for her."
    Cersei: "Are you mad? The Martells loathe us."
    Tyrion: "Thats why we need to seduce them. We need their support in the war your son started."
    Cersei: "She'll be a hostage."
    Tyrion: "A guest."
    * Cersei bedreigt Tyrion nog even *
    Tyrion: "It's done Cersei"
    Cersei: "No."
    Tyrion: "You can not stop it."
    * Cersei wordt boos en Tyrion legt haar uit wat er gebeurd met Myrcella mocht de stad ingenomen worden. *

Volgende scène met Littlefinger rond de 39 minuten:
    Littlefinger:"I don't appreciate being made a fool off, dwarf! If Myrcella marries the Martell boy, she can't very well marry Robin Arryn, can't she?"
    Tyrion: "No, I'm afraid not. Sorry about that."

Lijkt mij genoeg, zeker dat gesprek met Cersei.

5. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ja, dat is toch precies wat ik zeg haha? 8)

Tyrion ontkent NIET tegen Cersei dat het nep is, hij praat met haar mee dat ze (zogezegd) naar de Martells gaat. Dus hij vertelt niet dat het een list is.

Maar hoe weten we nou of wat hij zegt over de Martells wél waar is? Want tegen Littlefinger zegt dat hij het wel een list is.

Hoewel Littlefinger wel als eerste de Martells noemt.

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Daar gaat het helemaal niet om.

Hij doet dat trucje namelijk bij 3 vertrouwelingen, puur om te kijken wie er snitcht en wie niet.

Ik pak ff mn HDD erbij en dan zal ik het wat beter uitleggen ;).

@Willem: Littlefinger noemt de Martells omdat dat de familie is die officieel is uitgelekt naar Cersei. Vandaar.

Laatst bewerkt: 18 apr 2012
  7. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ja, dat denk ik ook.

Maar nu is de vraag nog steeds: kunnen we uit de serie opmaken dat Tyrion wél of niet van plan is Myrcella uit te huwelijken?

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Is toch allemaal niet zo moeilijk. Precies wat Tyrant zegt.
    Tyrion legt het ook een beetje uit op zijn manier bij die oude gast op zijn kamer.

9. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Wat zou voor Tyrion een reden zijn om dan vervolgens nog uitgebreid tegen Cersei te staan liegen dat hij Myrcella wilt laten trouwen 'as she comes of age'? Hij geeft daar aardig wat goede argumenten (Ze is een prinses, dus zal uiteindelijk moeten trouwen. Ze kunnen best een nieuwe alliantie gebruiken. En Myrcella is in de stad ook niet veilig, mocht de vijand aan de deur staan te kloppen.) en zegt ook nog eens "It's done Cersei. You can not stop it." Het is ook een beetje vreemd als de show zo'n confrontatie tussen Tyrion en Cersei laat zien, als Myrcella toch niet uitgehuwelijkt wordt.

Ik zie het in ieder geval dat Tyrion sowieso Myrcella wilt laten trouwen om een alliantie te sluiten. Als kleine bonus vertelt hij Varys, Pycelle en Littlefinger het verhaal net wat anders om er achter te komen wie hij semi kan vertrouwen.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Omdat Cersei niet hoeft te weten dat hij een list had?

Hoe je het ook went of keert, het is iig niet BEVESTIGD.
    We kunnen hoogstens speculeren.
    Maar als mensen die de boeken hebben gelezen al direct uitsluitsel gaan geven is voor mij de lol er wel af.

25:50: Tyrion gaat met Pycelle praten
    26:55: Tyrion zegt dat hij Myrcella aan House of Martell of Dorne gaat uithuwelijken.

27:15: Tyrion gaat met Varys praten uit The Council.
    27:30: Tyrion zegt dat hij Myrcella aan Theon Greyjoy wil uithuwelijken.

27:55: Tyrion praat met Littlefinger.
    28:00: Tyrion zegt dat hij Myrcella aan Robin Arryn of the Vale gaat uithuwelijken.

35:10: Tyrion komt bij Queen Cersei.
    Cersei zegt dat Myrcella niet aan House Martell mag worden uitgehuwd. Dat kan ze enkel weten als Pycelle heeft gepraat (wat hij ook heeft gedaan). Tyrion weet nu dus dat Pyrcelle niet te vertrouwen is en onderneemt passende actie.

38:40: Littlefinger komt bij Tyrion
    Littlefinger geeft expliciet en zeer duidelijk aan dat hij doorheeft dat Tyrion verschillende verhalen heeft verteld. Het is logisch dat hij, als lid van the Council, heeft gehoord van Cersei dat Myrcella naar Martell moet.
    Daarom zegt hij dus duidelijk dat de 2 versies die hij kent (Arryn en Martell) niet gelijk zijn. Hij snapt dus dat dat verhaal van Harrenhall ook bullshit is.

39:40: Pycelle wordt gestraft voor z'n mondje.

Oftewel tot nu toe is helemaal niets definitief. Misschien zijn die verhalen over Myrcella wel puur gebruikt als list om te kijken wie er te vertrouwen is.

Laatst bewerkt: 18 apr 2012
  11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Tuurlijk. Want om Myrcella erbij te halen wist die zeker dat Cersei boos zou worden en met hem wilde praten. Ook nu moet Tyrion bij haar komen ipv van dat Tyrion naar haar toegaat wat alleen hem meer verdacht zou maken dat die een spel speelt.

12. NanoZ

NanoZ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ja wil je het antwoord?}:]
    Tyrion denk dat er een snitch is en probeert op dat op deze manier te zien. Omdat Ned ook in zn rug is gestoken door de "small council".

13. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ja, dat weten we nou allemaal wel. :+ Maar wát gaat er écht gebeuren? En nee, hoef 't nu niet te weten, ik ga lekker de serie kijken. :cool:

14. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    boeiend die myrcella. Kwam er deze aflevering pas achter dat zij en dr broertje bestaan :+

15. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Imo zijn die dialogen waarbij Tyrion betrokken is echt meesterlijk! Het is meer dan terecht dat hij een GG gewonnen heeft? _O_

16. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Ik snapte trouwens iets niet aan de laatste aflevering. Die homo, waar is die nou koning van? En moet 'ie met die chick gaan trouwen?

17. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is het jongere broertje van Robert Baretheon (koning uit 1e seizoen) en Stannis Baratheon (die koning met Carice van Houten).
    Hij vind dat hij het recht heeft om koning te worden en heeft daardoor een leger op de been gebracht in het zuiden.
    Die chick is de dochter van een machtige heer in het zuiden die hierdoor een ''ally'' word van Renly.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Waar ligt dat rijk van hem ergens? Zuidelijk van Kings Landing?

19. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja in het zuiden.:)

20. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Dus dit hebben we nu, ivm de machtsstrijd:

Starks - Winterfell, noorden
    Greyjoys - Iron Islands
    Arryn - The Vale
    Lannisters - King's Landing
    Stannis Baratheon - Loopt ergens Carice te palen
    Renly Baratheon - Zuiden
    Martells (?)
    Daenerys Targaryen - Eastern Continent

8)

Maakt het wel kut om telkens een week pauze te hebben, dan ben je toch weer een stukje kwijt. Wat dat betreft misschien beter om te wachten tot alles uit is en dan op je eigen tempo te kijken, maar daar heb ik het geduld niet voor.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina