1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Game of Thrones

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Killamonkey, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    nee hoor dat was niet de titel. het was een zin op het einde, niet een grote spoiler ofzo maar toch.
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2011
  2. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.660
    Leuk Bevonden:
    4.787
    Voor wie er geen genoeg van kan krijgen :p

    [​IMG]
     
  3. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Kan het nauwelijks een spoiler noemen, noem geen namen en ook niet wat er gebeurt, zeg ook niet wie er dood gaat of iets dergelijks.

    Beetje overdreven reactie.
     
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Ik zou wachten met een oordeel, totdat de laatste aflevering van het 1e seizoen is gepasseerd. Als de tv serie hetzelfde eindigt als het boek... daar was ik blown away en heb als een gek de hele boeken reeks uitgelezen (jammer dat er nog steeds boeken moeten uitkomen). Ik hoop echt dat HBO het in zich heeft.

    Verder: de boeken zijn best grof, er zit sex en geweld in en zeker niet de hollywood-soort. Je moet er dus maar van houden.
     
  5. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    En ... (spoiler bevat alleen info wat in de laatste aflevering duidelijk naar voren komt)

    Dat Sean Bean erachter komt dat alle Barathan, donker haar hebben op de irritante jochie na ! :D Lanaster i presume????
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Sowieso geen spoiler bij Game of Thrones. Er gaan legio karakters dood, zelfs hoofdpersonen. Dat maakt deze boeken serie juist zo goed. Er hangt geen onzichtbaar schild rond sympathieke karakters. Op een gegeven moment weet je echt niet meer wat je kunt verwachten, zo onverwacht en gruwelijk slaat de dood toe. Ik ben zelf in ieder geval nooit zo geschokkeerd geweest tijdens het lezen als bij Game of Thrones. NOOOO, NOT HIM! 8)
     
  7. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    ^ hmm, misschien toch een klein beetje opletten met wat je hier neerzet? ;)

    Re: sex en geweld. De schrijver wilde juist die kant van een fantasy-verhaal duidelijker naar voren brengen, zoals het in de 'donkere middeleeuwen' ook zou zijn geweest.
    In boek twee is het nog vele malen erger... Wat daar allemaal aan geronsel, verkrachtingen en zinloze moorden in zit, pfff. Is dit niks bij ;)
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Er gaat altijd wel IEMAND dood, geen spoiler dus.

    Zojuist de eerste aflevering gezien. Indrukwekkend! Als de eerste serie alleen het eerste boek volgt is dit zeker een mooi begin. Ik moet eerlijk bekennen dat mijn interesse in de boeken serie vooral aan het einde van het eerste boek werd gepiekt. Het einde was zo schokkend (voor mij althans), dat ik meteen het tweede boek MOEST lezen... en de derde en de vierde etc.

    Ik vind de karakters goed gecast tot nu toe. De koningsmoordenaar (Jaime) en Tyrion zijn mijn favoriete personages in de boeken serie. Jaime is in het begin een hufter, maar hij ontwikkelt zich enorm. Tyrion blijft altijd geweldig. De aflevering voelde authentiek aan... de omgeving zag er uit zoals ik het mij had voorgesteld in de boeken en dat gold dus ook voor de karakters. Leuk ook om Dayneris (sp) in levende lijve te zien. Nu is het nog een bevend twijgje... maar wat gaat die veranderen.


    Wat sowieso voor veel personages geldt. Ik ben echt benieuwd hoe de rest van de serie eruit gaat zien. Weet al wat er gaat gebeuren, maar dit verhoogd gek genoeg de spanning alleen maar meer!

    Voor degene die nog twijfelen: ben je na de conclusie van de eerste serie nog niet overtuigd, dan is dit inderdaad geen serie voor jou. Ik zat toen inmiddels al op het puntje van mijn stoel tijdens het lezen en kon niet meer stoppen. :)

    EDIT:

    Helemaal vergeten. Joffrey! Wat een ettertje en precies zoals in de boeken. Ik kijk er nu al helemaal naar uit hoe...

    Tyrion straks zijn ribbenkast en gezicht kapot beukt tegen de keien als hij ontdekt hoe Joffrey de dochter van Ned mishandeld!
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2011
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    DulleNL nog niet in dit topic geweest. WTF!? Heeft die arme stakker een HPP2 kwaaltje of iets dergelijks? :+8)
     
  10. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Oke je bent nu wel dik aan het spoilen he...
    Dat characters bepaalde ontwikkelingen doormaken wil ik zelf achter komen. Niet op deze manier, een beetje jammer. Volgende keer spoiler tags graag.

    Net 6e episode gezien. Was weer erg tof. tot nu toe waren 5 en 6 de besten. Ik ben benieuwd naar 7!
     
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Waarom heb ik aflevering 7 al gezien? :eek:

    Begrijp niet precies wat er op het einde nou gebeurd, daar kom ik zeker pas weer achter in aflevering 8?
     
  12. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Aflevering 7 is er nog niet
     
  13. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    7 is er wel, was op t web uitgezonden gelijk na 6.
     
  14. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Eens... Volgens mij ben je nu al naar dingen aan het hinten die zelfs in boek 1 nog niet aan de orde komen. Ik ben nu net bezig de boeken aan het lezen en zit nu midden in deel 2. Dat van Jaime was nieuw voor mij... Beetje rustig aan, aub!
     
  15. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow net ook gezien, heftige aflevering!
    Volgens mij word de kings hand op het einde veraden door die man die eigenaar is van al die hoeren huizen. Die betaalt namenlijk ook de wacht van Kings Landing en had hem beloofd dat de wacht aan de kand van de kings hand zou staan, dit is dus niet het geval en hij veraad hem dus, dit is wat ik denk tenminste :p
     
  16. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Maar waarom? Voor eigen gewin of is hij in dienst van die rijke familie, Lanister oid?
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2011
  17. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    663
    Leuk Bevonden:
    828
    [SPOILER1]Zoals hij zelf al aangaf draait alles om geld(Lanisters= duku), daarnaast is hij ook nog steeds verliefd op de vrouw van Stark. Zijn motief werd dan,neem ik aan, vooral uitgelegd in dat gesprek in zijn ho house(Zie hemzelf ook geen al te lang leven beschoren, maar vind het wel een baas). Zou mijzelf verder ook niets verbazen al zou hij zelf werken, voor 1 van de voor ons nog onbekende, kingdoms. Aangezien hij vroeger met de vrouw van Lord Stark samen speelde, zou hij vast wel ergens een connectie hebben hebben met de Lanisters op ene van der manier(Afkomst of iets anders).
    Heel wat speculatie, en heb nog veel meer in mijn broekzak, maar dat hoort ook wel bij deze serie_O_.
    [/SPOILER1]

    Zifnap, neem een voorbeeld aan Captain Vimes.
    Jij loopi veels te veel te spoilen/insinueren. Als je er graag over wilt over praten, ga dan naar een ander forum of maak een ander topic aan.
     
  18. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.660
    Leuk Bevonden:
    4.787
    Heb het nog speciaal in de startpost gezet... Gelukkig niet gelezen, maar let er alsjeblieft gewoon even op zifnap. Ik weet dat je enthousiast bent, maar een spoilertag is de moeite niet lijkt me om de nieuwkomers ook onbevangen de serie/boeken te laten ervaren.
     
  19. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    [yt]-0hjSaYCRnA[/yt]

    @ episode 7
     
  20. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Echte he, de sfeer is al gezet :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina