[TV] Game of Thrones

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Killamonkey, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Wat? Gast, wie zegt dat ik het tegen jou heb. Ik heb gewoon de reacties v/d afgelopen 2 paginas gelezen, en dit had ik daar op terug.

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.668
    Ik vind de boeken steeds minder geschikt om te verfilmen. De structuur ontbreekt nog, of misschien beter gezegd, de structuur uit de boeken leent zich niet voor 10 afleveringen van 50 minuutjes per week.

3. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik niet met je eens.
    Ik heb de boeken allemaal gelezen en volg het verhaal perfect, zat ook echt met spanning de hele aflevering te kijken.
    Snap wel dat het wat onduidelijk word als je het boek niet hebt gelezen, maar die zijn fantastisch dus ik raad iedereen ze aan om ze gewoon te gaan lezen.

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dus het is precies wat Tyrant zegt.

5. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Dat is het risico als je eerst boeken gaat lezen. Boeken zijn meestal wat langdradiger en wat meer uitgebreid vergeleken met de verfilming. Dat kon je verwachten.

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.668
    Dan is het logisch dat jij het makkelijk kan volgen, want jij hebt nu eenmaal de boeken al gelezen.
    Maar dat bewijst dus het punt dat je de boeken moet gaan lezen om de serie beter te kunnen volgen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn geweest.

Bovendien bedoelde ik met ongestructureerd niet dat ik het niet kan volgen, alleen wordt je van scene naar scene gegooid en dat haalt je uit het ritme.

@Bassie: ik zeg ook nergens dat de serie niet even langdradig is of dat ze niet gelijkwaardig aan de de boeken dus dat is onzin

Laatst bewerkt: 23 apr 2012
  7. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Komop, zo ingewikkeld is het verhaal niet hoor. :+ Ik vind het best prettig wegkijken.

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hebben het toch niet over het verhaal...

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.668
    Waar zeg ik dat het verhaal ingewikkeld is?

10. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Wat is er dan zo erg aan dat je van scene naar scene wordt gegooid?

11. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tyrant sorry hoor maar vind dat je nogal simpel bezig bent.
    Eerst met simpele one liners als "matige aflevering hoor'' probeer je gewoon reacties uit te lokken/te provoceren.
    Geef dan ook een goede onderbouwing want nu is het voor ons ook gewoon giswerk wat je nou precies bedoeld.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.668

Elke verhaallijn heeft zijn eigen sfeer, eigen emoties en eigen personages. Als je dan steeds moet schakelen werkt dat niet echt.
    Beetje vergelijkbaar als je een film in 3 avonden gaat kijken.

Natuurlijk is het boek exact hetzelfde opgesteld, maar op de een of andere manier werkt dat beter.

Alsjeblieft he :emo:
    Wie is hier nou degene met tunnelvisie?
    Volgens mij staat de vorige pagina vol met argumenten waarom ik de serie niet zo top als jou vind.
    Dat mag gewoon.

Maar het enige waar jullie mee bezig zijn is te zeggen 'ja je moet de boeken dan lezen' of juist 'nee als je de boeken hebt gelezen valt de serie tegen' en ten slotte nog 'ja je snapt het verhaal niet dus daarom vind je het kut'.
    Allemaal kutargumenten terwijl ik volgens mij vrij helder uitleg wat mij een beetje tegenzit.

Het feit dat Hybrid elke post compleet begrijpt doet me het vermoeden dat jullie gewoon GoT willen verdedigen.
    En laat ik duidelijk zijn, vind het ook echt een leuke serie hoor!

13. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Mwa meer 3 films op één avond en dan om de 10 minuten steeds naar de andere film :+

14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Snap trouwens de beslissing van maar 10 episodes niet.. Had je makkelijk 12 van kunnen maken lijkt me.

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat snap ik ook niet helemaal. Waarom niet gewoon 20.. of zouden ze dan bang zijn dat het overkill word?

Nu zitten we straks weer een half jaar of langer te wachten op seizoen 3. En ze kunnen volgens mij met de boeken die er al zijn nog lang genoeg vooruit.

16. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Sorry Tyrant, maar ik ben het gewoon totaal niet met je eens. :+ Het is allemaal gewoon goed en duidelijk verfilmd. En je weet dat alles met elkaar te maken heeft, dus ik heb niet echt het gevoel dat je maar van "film naar film" wordt gesleurd. Ik weet niet wat het probleem nou is volgens jou, maar misschien is dat (en het moet weer gezegd worden) omdat ik de boeken niet heb gelezen. :9

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Geld natuurlijk. Kan begrijpen dat dit best wat kost
    Meestal zijn 40/50 min series altijd 10 to 12. Alleen hele grote series hebben wel eens meer.
    Sopranos had er 24 in het laatste seizoen dacht ik.

18. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Heb je The Wire dan wel gezien? Want "little finger" speelt hier ook in

Maar is volgens jou geen HBO "waardige" acteur?

Het filmen kost ook aardig wat tijd, om 10 afleveringen te filmen zijn ze bijna 4maanden mee bezig en dan moet het nog gemonteerd worden. Ik denk dat het niet eens lukt om continu afleveringen eruit te persen zodat we geen pauzes hebben. Dit lukt alleen bij sitcoms zoals 2 and a half men.

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nope. Vond hem ook niet heel goed als Mayor in The Wire.
    Zeg ook niet dat iedereen in de serie geweldig moet zijn. Maar het is een beetje karig in GoT.
    Zeker dat ze bijna het dubbele hebben aan characters.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.668
    Dat is een mening.

Als je je dat nou eens realiseert zijn we een stuk verder.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina