[TV] Game of Thrones

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Killamonkey, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Series met een beetje kwaliteit worden gewoon niet zomaar uit de grond gestampt. Denk dat maar niet dat ze 'maar' 10 episodes doen zodat ze een langere zomervakantie hebben. :+

Als ze 20 eps zouden doen dan moeten ze of 1 seizoen per 2 jaar uitbrengen, of de kwaliteit verlagen.

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Maar het levert toch ook aardig wat op?

Ik weet niet precies of HBO ook alleen achter een decoder zit in de US maar kan me voorstellen dat je met 2x 10 weken in een jaar van GoT ipv 1x10 weken best wat abonnees kan binnenhalen

Sopranos, Lost, Dexter enz hebben toch allemaal meer eps per seizoen of zit ik mis?

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.668
    Sowieso is het doel om een goede serie neer te zetten en niet zoveel mogelijk boeken te verfilmen.
    Dus dan zou ik 15/20 per seizoen ook logischer vinden.

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Misschien dat het nog veranderd. Het komt volgens mij vrij vaak voor dat er eerst maar een contract voor 10 o.i.d afleveringen word getekend en als het dan een succes blijkt te zijn krijgen de latere seizoenen meer eps.

5. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Pffffffffffffffffff, man we zitten op een forum. Alles is hier zo'n beetje een mening. Ik begrijp niet waarom jij het er niet mee eens bent.

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.668
    Ik begrijp dat jij een mening hebt en ik snap dat je het een leuke serie vind.
    Jij begrijpt blijkbaar niet dat ik het niet zo superfantastisch vind. Dat ligt dan aan jou, want ik heb mijn argumenten gegeven.
    Nu blijf je er maar een beetje over doordrammen.

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik snap niet waarom het erg is dat Tyrant het er niet mee eens is :+

Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe seizoen 2 ook nog niet zo geweldig vind vergeleken met seizoen 1.

Maar ondanks dat is GoT nog steeds wel de serie waar ik elke week het meest naar uitkijk.

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Je kan natuurlijk niet alles op een serie gaan zetten als HBO zijnde. En daarom de prijs omhoog doen, want misschien niet iedereen kijkt GoT. HBO moet het hebben van de abbonees en wat product placement. En dat is het. GoT seizoen 1 koste al 35 miljoen. :)
    En het filmen kost ook veel tijd natuurlijk met alle locaties.

Laatst bewerkt: 23 apr 2012
  9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.668
    Oftewel gewoon 1 boek per 2 seizoen zou ook goed werken denk je?

10. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Wat tempo betreft, ik heb geen idee hoe veel tijd er in de serie verstreken is. Dat vind ik een groot nadeel.

11. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Daar mag ik toch wel mee in discussie gaan. 8) Dit heeft niks met doordrammen te maken.

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dexter heeft er altijd 12. Lost had er tussen 17 en 24 maar zat niet achter een decoder.
    Sopranos ook van HBO had alleen het laatste seizoen over de 20. Maar dat was misschien ook wel een van de grootste shows aller tijde.

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.668
    Nou het enige wat je nu nog duidelijk wilt maken is dat je het niet eens bent met mijn mening.
    Want mijn uitleg heb je al gegeven. Of ben je zo idealistisch dat je vind dat iedereen GoT goed moet vinden?
    Ik snap niet wat je nu wilt horen.

PS, ik vind de serie nog steeds vermakelijk hoor...

@Delph/Hybrid: Ach, Luck had er 7 :+

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hehe. Ben nu Southland aan het kijken. Eerste 2 seizoenen had er maar 8 en ze waren ook maar net 40 min.

15. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.222
    Dat dus. Er hoeft niet perse knokken van mij in te zitten hoor, kan me ook prima vermaken zonder. Maar er is nu al zo lang getreuzel over de oorlog bladiebla, dit dat, een beetje vordering/progressie kan geen kwaad lijkt me. Ik betrap me er soms gewoon op dat ik bij sommige scenes m'n hoofd er totaal niet bijhou en gewoon keihard loop te gapen.

Laatst bewerkt: 23 apr 2012
  16. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad. Bijna iedereen hier vond Seizoen 1 geweldig, terwijl die ook amper actie bevatte. Daar kan je het dus niet op gooien als mensen Seizoen 2 matig vinden. Tot nu toe is het allemaal gewoon zwaar uit balans en worden alle verhaallijnen er maar in gepropt, eigenlijk de klassieke kritieken van een boekverfilming. Jammer want Seizoen 1 deed dat allemaal perfect.

17. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Vond openen van de poorten van Qarth trouwens echt prachtig _O__O_
    Dacht misschien vrij klein kutstadje oid :+

18. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Productietijd per aflevering ligt voor Game of Thrones wel wat hoger denk ik. In die series filmen ze op 1 locatie. In GoT zie je ijs, bos, woestijn en ruwe zee allemaal door elkaar heen. Ze gaan niet tientallen camera's kopen want een beetje film camera kost al een tonnetje of 2 dus moeten ze veel reizen met apparatuur en acteurs.

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    1 filmcamera een tonnetje of 2?

20. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Je kunt het ook gewoon beredeneren dat de regisseur maar op één locatie aanwezig kan zijn.

De plotomschrijvingen van de komende vijf afleveringen, overigens (spoilers, uiteraard);

Episode #15: “The Ghost of Harrenhal”
    Debut: SUNDAY, APRIL 29
    The end of the Baratheon rivalry drives Catelyn to flee and Littlefinger to act. At King’s Landing, Tyrion’s source alerts him to Joffrey’s flawed defense plan and a mysterious secret weapon. Theon sails to the Stony Shore to prove he’s worthy to be called Ironborn. In Harrenhal, Arya receives a promise from Jaqen H’ghar, one of three prisoners she saved from the Gold Cloaks. The Night’s Watch arrive at the Fist of the First Men, an ancient fortress where they hope to stem the advance of the wildling army. Written by David Benioff and D.B. Weiss; directed by David Petrarca.

Episode #16: “The Old Gods and the New”
    Debut: SUNDAY, MAY 6
    Theon (Alfie Allen) completes his master stroke. In King’s Landing, the Lannisters send Myrcella (Aimee Richardson) from harm’s way in the nick of time. Arya (Maisie Williams) comes face to face with a surprise visitor; Dany (Emilia Clarke) vows to take what is hers; Robb (Richard Madden) and Catelyn (Michelle Fairley) receive crucial news; Qhorin (Simon Armstrong) gives Jon (Kit Harington) a chance to prove himself. Written by Vanessa Taylor; directed by David Nutter.

Episode #17: “A Man Without Honor”
    Debut: SUNDAY, MAY 13
    Jaime (Nicolaj Coster-Waldau) meets a distant relative; Dany receives an invitation to the House of the Undying; Theon leads a search party; Jon loses his way in the wilderness; Cersei (Lena Headey) counsels Sansa (Sophie Turner). Written by David Benioff & D.B. Weiss; directed by David Nutter.

Episode #18: “The Prince of Winterfell”
    Debut: SUNDAY, MAY 20
    At Winterfell, Theon receives a visitor and holds down the fort. Arya calls in her final debt with Jaqen (Tom Wlaschiha) in a way that displeases him. Robb is betrayed. Tyrion (Peter Dinklage) and Varys (Conleth Hill) find common ground. Dany ignores Jorah's (Iain Glen) advice. Stannis (Stephen Dillane) and Davos (Liam Cunningham) approach their destination, and Davos is offered a reward. Written by David Benioff & D.B. Weiss; directed by Alan Taylor.

Episode #19: “Blackwater”
    Debut: SUNDAY, MAY 27
    Tyrion and the Lannisters fight for their lives as Stannis’ fleet assaults King’s Landing. Written by George R.R. Martin; directed by Neil Marshall.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina