[TV] Game of Thrones

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Killamonkey, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Is bij mij ook zo, voor de zekerheid.

2. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Natuurlijk 8) Staat ook gewoon in de startpost hoor. In het rood zelfs :+

3. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    hij had haar toch ook genomen dus enigszins logisch dat "ghost" ook op hem lijkt?

4. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Nee, Ghost is de naam van Jons Direwolf. Hij stond in die scène op de Fist in de achtergrond;) En dat in je spoiler zal ongetwijfeld erg grappig geweest zijn om te zien:p

En ik spoilertag altijd dingen uit nieuwe episodes. Zeker de dagen nadat het is uitgezonden zal een groot deel van de mensen de aflevering nog moeten zien.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.668
    Je had er wel rekening mee kunnen houden dat het dinsdag is.
    Daarbij opgeteld dat het gisteren Koninginnedag en dat echt niet iedereen al de nieuwste episode heeft gezien.

6. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ohja. Okeu!

Natuurlijk, was ik alweer vergeten. Thanks.

7. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.960
    Vette episode deze week. Kan echt niet wachten op wat er dit seizoen nog allemaal komen gaat _O_ Jaqen H'ghar is ook zo'n baas van een karakter!

Scene met het draakje was echt tof trouwens. Na het zien van de aflevering nog drie keer gekeken :cool:

8. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Hoezo kan jij trouwens zo excited zijn Killamonkey? Je weet toch al wat er gaat gebeuren? 8)

Ik las op Youtube trouwens dat die Jaqen in het boek 't niet over een 'Red God' heeft, maar iets anders? Dat zou volgens de commenters een slechte wijziging zijn... iemand die me daar meer over kan vertellen? Spoilerfree natuurlijk :+

9. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.960
    Absoluut, maar wat er gaat gebeuren is dermate awesome dat ik niet kan wachten om te zien hoe ze het in beeld brengen :p En laat een mens lekker enthousiast zijn ja :+

En over je vraag kan ik weinig zeggen zonder veel te spoilen. Boek twee heb ik ook uitgeleend dus kan het niet controleren, maar ik zat me ook achter de oren te krabben bij die scene ja.

10. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb het even opgezocht, Clash of Kings, pagina 465 (in mijn versie dan). voor de zekerheid maar getagt, al is het nauwelijks spoilerwaardig:
    "The Red God has his due, sweet girl, and only death may pay for life."
    In de serie is het bijna letterlijk hetzelfde, dus die gast zat te lullen. Ik kan wel bedenken waarom hij misschien dacht dat het in het boek anders zou zijn, maar dat valt echt ver buiten het huidige punt van het verhaal :)

En ik heb de boeken ook gelezen en ben ook juist erg enthousiast. Ik weet misschien wat er gaat gebeuren, maar dat maakt het er niet minder leuk op. En ze hebben genoeg dingen veranderd dat ik op sommige punten ook absoluut niet weet wat er gaat gebeuren. Klein voorbeeldje uit deze aflevering bijvoorbeeld:
    In de boeken is Arya een soort postbode in Harrenhal en niet de cupbearer van Tywin. In de boeken heeft ze dus geen direct contact met hem, maar nu in de serie wel.
    En het blijft leuk om sommige theorietjes hier te lezen, mijn reactie valt nogal vaak in de 8) of :lol: categorie (en zo af en toe in de :eek:).

11. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Oh ik laat je wel enthousiast zijn hoor! Absoluut. Wie dat niet is voor deze show...

12. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Jeuj, nu Spartacus weer ff voorbij is ook hier aan begonnen. Eerste 2 episodes van seizoen 1 gekeken, weeeer een serie erbij. :D Heerlijk.

13. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Have fun. ;)

Zijn er hier mensen die de boeken in het Nederlands hebben gelezen? De Nederlandse ondertiteling van de Blu-ray gebruikt de vertalingen uit de boeken, denk ik.

White Walkers = Anderen
    Greyjoy = Grauwvreugd
    Littlefinger = Pinkje ( :D )

14. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Ik denk dat ik die boeken misschien in de zomervakantie ga lezen. Dan is eigenlijk ook het enige moment dat ik boeken lees.....

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.668
    Maak af? :+

Gisteren even episode 5 gezien. Gedoe bij Jon Snow en Arya in Harrenhall is erg tof. Gelukkig krijgt het verhaal van Dary nu wat meer vorm.

16. PyamaManNL

PyamaManNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb even snel het boek doorgebladerd, en dat zijn inderdaad de vertalingen.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.668
    PS over mijn kritieken van o.a. vorige week.

Ook in episode 5 wordt het toch wel duidelijk dat de structuur niet altijd perfect is. In seizoen 1 draaide vrijwel alles om de Starks, en als de Lannisters oid in beeld kwamen had dat altijd nog wel wat te maken met de Starks.

In seizoen 2 lopen er teveel facties met teveel verschillende verhaallijnen. Neem nu het Greyjoy gedoe. Best interessant stuk over Theon die Winterfell gaat aanvallen, maar het komt totaal niet uit de verf. Het lijkt nu meer een loser die met een bootje met nog grotere losers een plas gaat oversteken dan op wat het echt bedoelt had moeten zijn: een verstoten broer die zichzelf wil bewijzen als een echte Iron Islander.

Wat ik ook maar gevaarlijk vind is dat de regisseurs ervoor kiezen om elke verhaallijn wat duidelijk herkenningspunten proberen te geven. Door die punten zo erg uit te vergroten wordt het soms een beetje cartoonesk. Die typische HBO laag waar de zender altijd zo om wordt gewaardeerd ontbreekt hier gewoon.

Soms heb ik zelfs het idee dat men te hard probeert puur de boeken zo compleet en waarheidsgetrouw in beeld te brengen dat men de kwaliteit wat uit het oog verliest.

Toch kan ik niet wachten op de volgende episode :D.

18. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Welke herkenningspunten bedoel je dan?

In wat je zegt kan ik me wel deels vinden. Ik mis de 'scope' van het verhaal. Nu ervaar ik wel dat Theon zichzelf wil bewijzen etc., maar het komt nogal simpeltjes over.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.668
    Nou beetje lastig uitleggen, maar nu bestaat elk verhaal uit maar een paar personen.

Als we naar King's Landing gaan zien we bv. vaak alleen Tyrion en zo nu en dan Cersei ofzo. Maar dan ontbreekt de Council weer en is Joffrey ook onzichtbaar.

In het Noorden puur Jon, Iron Islands allee Theon...

Nu hoor ik jullie denken van 'maar Tyrant, het verhaal gaat toch ook om hen, logisch dat zijn het vaakst in beeld zijn', maar op de een of andere manier voelt het dan zo oppervlakkig.. En dan kijken we weer eventjes wat Dany gaat doen, dan schakelen we snel over naar wat Jon allemaal beleefd...

Het is het allemaal net niet zo nu en dan :p. Ik kan het niet echt uitleggen.
    Maar nog steeds vind ik de serie wel erg tof, zeker nu er wat dingen gaan gebeuren voor m'n gevoel.
    Shit hits the fan!

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ben blij dat ik eens een keer Tyrant aan mijn kant heb staan. :+
    Maar ook ik zit volgende week Maandag weer achter me TV. :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina