[TV] Game of Thrones

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Killamonkey, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Dat is dus Harrenhal...

2. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vond deze episode weer wat minder, het voelde niet als één geheel en ik vond bepaalde dingen 'vreemd'.

Spoilers voor S02E07 'A man without Honor'!
    Eerste maar eens de plusjes, gedeeltes die ik wel erg goed vond:

+ Theon is echt fantastisch gespeeld dit seizoen!
    + Tywin en Arya (met een prachtig shot van Harrenhal)
    + Brienne, Catelyn en Jaime spelen echt goed
    + Jon en Ygritte waren weer erg grappig samen (en de "You know nothing, Jon Snow" zat erin!)
    + Karstark zit in de serie, had eigenlijk gedacht dat ze dat verhaal niet zouden verfilmen.
    + Sansa verdient ook wel eens een plusje, ze doet het absoluut niet slecht
    + De laatste scène met de aanzwellende muziek, Luwins huil en Theons schuldige gezicht met berouw

+/- Ik weet nog niet echt wat ik van de "Jaime vermoordt een verre achterneef in een hopeloze vluchtpoging" vindt.

- Tyein heeft door dat zijn cupbearer een highborn Northener is en laat haar niet gevangen nemen, beetje ongeloofwaardig.
    - De laatste scène kwam wel heel plotseling. Het leek wel of ze eerst een scène hadden waarin de moord te zien was en dat ze die er later uitgehaald hebben. Helaas, het leek me beter om de moord ook te laten zien (kom op HBO, wel de dood van baby's maar niet van kleine kinderen laten zien?)
    - Dany (tsja, wat valt er nog te zeggen dat niet gezegd is...)
    - Mormont die met Quaithe praat en haar gelooft...?
    - Pyat Pree en Daxos die samenwerken om de macht over Qarth te krijgen?
    - De aflevering voelde niet als een geheel aan, er ontbrak een (duidelijk) gemeenschappelijk thema dat in de meeste andere afleveringen wel zat.

3. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.405
    De leukste scenes vind ik nog die van Arya Stark en die Lord( ze naam kwijt).

Is er al bekend of er een 3de seizoen komt?

4. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.222
    Komt al ja.

5. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.405
    thanx voor de snelle reply:)

en hoe heet die lord ookalweer waar ik op doel in me vorige post ?

6. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Tywin.

@oeloeimanu: Hoezo is Tywin daar al achter dan? Ze kwam toch met een andere verklaring?

7. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Spoilers t/m A Man without Honor
    Hij zit al een aantal afleveringen lang vragen te stellen aan haar en volgens mij heeft hij al lang door dat ze highborn is. Wat ik zo kan herinneren: 1) ze praat te netjes ("my lord" ipv "m'lord"), 2) ze kan lezen, :cool: ze kent geschiedenisverhalen en (deze weet ik niet zeker, maar zo interpreteerde ik het) ze eet te netjes. En dan zegt hij ook nog eens iets in de trant van "Zeg meisje, als je je als lowbron wilt gedragen, zeg dan m'lord.

Volgens mij heeft hij haar al lang door, maar mag hij haar wel, dus hij laat haar maar haar gang gaan. Daarnaast, ze zal toch niet snel vertrekken uit Harrenhal, hoe kan ze immers?

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Idd. En ook al weet die het. Hij is echt niet bang voor haar ofzo. Hij vind haar wel tof volgens mij. :)

9. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Weet je dat zeker? Zoals ik het zie:

Varys zegt dat hij een handlanger heeft in het oosten. Dat kan Jorah zijn, maar ook die man die eerst Veserys en Daenerys thuis heeft. Verder heb ik niet echt het idee dat Jorah verliefd is op Daenerys... Maar het zou kunnen.

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Had ook die gast kunnen zijn die die wijn gewoon gaf.
    Maar Ser Jorah heeft zeker wel gevoelens voor haar btw. :)

11. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Wat me trouwens ook opvalt, over de council van 13:

Wanneer de meeting bezig is, zie je wachter tegen de muren staan. Dit zijn allemaal normale mensen. En wanneer ze vermoord worden, zijn het allemaal Warlocks/hebben ze het gezicht van die Warlock. Vraag me af of we nog een verklaring voor die magie krijgen.

12. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    the matrix....

13. NanoZ

NanoZ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    In de boeken is Dany trouwens ook erg puberig en irritant, zij verdient die troon helemaal niet.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.668
    Best leuke episode, niet heel veel bijzonders (al 7 afleveringen lang niet :p)

15. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.222
    Aflv 6 was best oke?
    Ga zo 7 kijken. Best goeie serie voor het slapen gaan, je wordt er altijd lekker slaperig van. :+

16. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Die magiër is echt goed gedaan in de serie, wat een creepy dingen gebeuren daar in dat hol waar hij vandaan komt lijkt me zo. Verder snap ik niet dat iedereen hier zich zo stoort aan Dany, ik stoor me er alles behalve aan, daarbij is het een rete lekker wijf, ik heb naardere personages in series gezien.

Arya, is echt tof, ik hoop dat aan het eind van alle boeken zij de troon overneemt, iets wat mij niet zou verbazen al heb ik geen idee of ze überhaupt in de boeken nog leeft (en wil ik dat ook niet weten hoor trouwens).

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.668
    Ik vind Dany ook alles behalve lekker...
    En kom op, ze acteert zo slecht...

Die Lady Stark is ook maar dramatisch als je het mij vraagt.. Altijd die grote ogen opzetten...

De Lannisters stelen de show. Jaime ook weer fantastisch, wordt steeds meer fan van de Lannisters :D.

18. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.799
    De enige reden waarom ik fan zou worden van die familie, is Tywin en Tyrion. Tyrion is duidelijk en Tywin omdat die een soort van Opa/Vader rol speelt voor Arya. Als hij haar keihard zou dumpen is het voor mij helemaal gedaan met de Lannisters.

Imo vind ik Tyrion's rol in dit seizoen nog steeds erg onduidelijk. Begrijp me niet verkeerd. In seizoen 1 en 2 speelt hij tot nu toe geweldig, maar zijn rol blijft helaas zo onduidelijk. Het gaat nog ''nergens heen'' is mijn idee.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.668
    Hoe bedoel je?
    Tyrion is de kerel die alles een beetje op de rails houdt daar in King's Landing.
    Hij houdt Joffrey een beetje onder de duim en zorgt ervoor dat Cersei geen domme dingen doet.

Enige verstandige gast daar :+

20. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Jup. Ik vind het trouwens jammer dat Tywin zich bezig houdt met het vechten tegen Robb Stark. Logisch natuurlijk.

Maar ik ben zo benieuwd naar een scène waarin hij zowel Tyrion en Cersie even uitlegt dat hij de baas is. Volgens mij hebben ze dan niks meer te zeggn.

Jaime was ook maar een jochie toen z'n vader hem sprak.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina