IK denk dat veel mensen hier toch teveel verwachten van de overheid. Een team als in deze aflevering is een fast response team. En nee, dan hebben ze niet een heel assortiment met honden, tanks, vliegtuigen met hittesensoren, satellieten etc. Daarbij is het een afdeling van de CIA, niet het leger, die sowieso al anders te werk gaan. Ik vind het ook gemakkelijk te zeggen dat het wel erg toevallig was dat ze hem niet hadden gevonden eerder. Als jullie ooit wel eens op een boorplatvorm oid zijn geweest wat er en beetje hetzelfde uitzag weet je dat die dingen echt doolhoven zijn, waar je zonder plattegrond echt niet zomaar alle geheimen van hebt ontdekt in een paar minuten. Ik denk echt dat veel mensen hier zijn gaan geloven in de mythe van een alziende overheid, en de kracht van de VS, mede mogelijk gemaakt door vele series waardoor wij een onredelijk beeld krijgen. Het zijn vaak ook maar mensen, en er worden bij die instanties talloze fouten na elkaar opgestapeld.
Niet dat ik het oneens ben met jullie conclusies over de serie, ik vind het ook minder in verhouding met het eerste seizoen. Snap ook nog steeds niet waarom wij eigenlijk dat kind hebben gevolgd met dat dodelijke ongeluk. Zodat ze Brody weer konden betrekken bij de operatie? En de scenes daarna over dat gezin dan, wat is het doel daarvan? Enige lichtpuntje vind ik inderdaad het hele gebeuren met Saul, maarja, dat was ook vorig seizoen een van de grootste bazen. Hoop op een mooie finale waarbij het verhaal wordt afgesloten, zodat ze mijn goede herinnering niet verpesten met matige laatste seizoenen (prison break anyone).