Iedereen klaagde dat HIMYM aftakelde in de laatste paar seizoenen, maar daar was ik het niet zo mee eens. Ik heb S1-S8 achter elkaar gekeken nadat ik nooit de serie had gezien en ik vond het de hele serie tof. Dit 9e seizoen is echter dramatisch. De scripts zijn gewoon tergend. Aan het einde van Friends wilde iedereen dat Chandler en Monica een kindje kregen en wilde iedereen dat Rachel en Ross weer bij elkaar zouden komen. In HIMYM zie je dat ze nu ook die emotionele band met de personages willen aanhalen. De aflevering van deze week getuigt daarvan. Echter, die emotie voelt zó geforceerd. Al die ex'en van Ted worden aangehaald waar wij als kijker echt geen enkele band meer mee hebben. De dialoog tussen hem en Robin voelde daarnaast zo gemaakt dat het overkwam als een snel en ongemakkelijke uitgeblazen kaars; afgeraffeld terwijl Ted hier al de hele serie mee kampt, jammer.
Om nog maar te zwijgen over de grappen dit seizoen, ze zijn gewoon flauw. Die slapsgiving episode was echt het dieptepunt.
Het script voelt dit hele seizoen al aan als een haastklus.
Laatst bewerkt: 6 feb 2014