1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Pauw & Witteman

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door WinterBase, 20 apr 2012.

  1. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    [​IMG]

    Naar aanleiding van andere TV topics, ook een eigen topic voor P&W :)

    Pauw & Witteman is een praatprogramma op televisie van de omroep VARA. Het programma wordt gepresenteerd door Jeroen Pauw en Paul Witteman. Eindredacteur is Herman Meijer. Er wordt gediscussieerd over actuele nieuwsonderwerpen met vaak een of meerdere gast(en) uit de politiek aan tafel. Het programma wordt elke werkdag live uitgezonden op Nederland 1 om 23.00 uur. Inmiddels is het zesde seizoen Pauw & Witteman te zien.​

    Geschiedenis

    De eerste uitzending was op maandag 4 september 2006, volgend op de beëindiging van het populaire soortgelijke RTL4-programma Barend en van Dorp. Aanvankelijk werd het programma geproduceerd door zowel de VARA als de NPS, maar nadat de NPS in september 2010 met andere omroepen fuseerden werd Pauw & Witteman vanaf het vijfde seizoen door de VARA alleen geproduceerd. De eerste vier seizoenen werden uitgezonden vanuit Studio Plantage in Amsterdam. Vanaf seizoen vijf werd dit het studiopark in de oude Westergasfabriek in Amsterdam.​

    [​IMG]
    Jeroen Pauw en Paul Witteman​


    Meestal zijn er vier gasten, maar dit kan variëren. Een vaste vaak terugkerende gast is Bart Chabot. Halverwege de uitzending is er de 'Zapservice', waarbij nieuwsflitsen en/of opmerkelijke fragmenten van andere programma's en/of worden vertoond. Na het laatste NOS Journaal wordt de uitzending nog eens herhaald en ook nog eens de volgende werkdag rond 16.00 uur.

    Sinds 2007 wordt het programma in de zomerstop vervangen door het vergelijkbare Knevel & Van den Brink, gepresenteerd door EO-presentatoren Andries Knevel en Tijs van den Brink.

    De intro-muziek van het praatprogramma is afkomstig van het nummer You Don't Know van Defunkt.

    In oktober 2009 is een speciale dvd verschenen, Pauw & Witteman in 350 minuten, met 350 minuten lang hoogtepunten uit de eerste drie seizoenen.

    In de periode maart/april 2010 werd het programma enkele weken door Jeroen Pauw alleen gepresenteerd, omdat collega Witteman wegens ziekte verhinderd was.

    Op 13 mei 2011 was er een speciale uitzending, omdat Pauw en Witteman aan het einde van het 5de seizoen terugkeken op '5 jaar Pauw en Witteman'.​

    Website
    [​IMG]

     
  2. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Drukke tafel vanavond;

    [​IMG]
    Van Nieuwenhuijzen
    Vermogensbeheerder ING over gevolgen val kabinet voor financiële markt.

    [​IMG]
    Maurice de Hond
    Opiniepeiler peilt wie er profiteert van de val van het kabinet.

    [​IMG]
    Pieter Gerrit Kroeger
    CDA-watcher over de gevolgen van val kabinet voor CDA.

    [​IMG]
    Alexander Pechtold
    D66-fractievoorzitter over de rol van zijn partij bij de bezuinigingen.

    [​IMG]
    Erik van Muiswinkel
    Cabaretier brengt ode aan zanger Drs. P.
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Die chick moet eens haar emoties onder controle houden..
     
  4. Seh

    Seh Guest

    Gister zat die vrouw uit Griekenland er weer, dat is ook zo'n hypocriet tyfus wijf.
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Die is ook apart idd. Ze kan totaal niet objectief zijn over Griekenland.
    Gaat ook een beetje moeilijk als je er al 30 jaar woont.

    Btw die chick die er nu zit. Is dat niet dezelfde die die relatie heeft met die gek die toen Pownews aanviel?
     
  6. Seh

    Seh Guest

    Hoezo? Ik kan (al zeg ik het zelf) best objectief naar Nederland kijken ook al woon ik er mijn hele leven. Zij was het er zelfs niet mee eens dat de helft van de schulden werden kwijt gescholden, omdat ze dan meer rente moesten betalen. :emo: Als dat niet was gedaan waren ze nu al kapot geweest en hadden ze zich aan kunnen sluiten bij dat gezeur ten Zuiden van ze, complete chaos en machtsgrepen.


    Geen flauw idee, ook al zo'n hypocriet geval. :{ Boehoe mensen zeggen wat over Marokkanen... PowNews legt het er inderdaad wel eens wat te dik bovenop, maar als je daar niet doorheen prikt heb je ook niet zoveel hersencellen in je kop.
     
  7. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Nee.
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824

    Weet niet wat je bedoeld. Want ik ben het met je eens. :+
     
  9. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ugh, Henk Bleker. Vreselijke vent. Waarom geven al die programma's die omhoog gevallen zelfbevlekker steeds weer een podium?
     
  10. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Hahaha Henk Bleker is zo'n lachertje. Als hij nog stemmen krijgt van CDA'ers ook is de partij echt een hoopje puin geworden. Ik snap niet dat mensen hem nog serieus kunnen nemen.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik had gister een gastcollege over psychologische beeldvorming etc, en die spreekster was ook adviseur voor bepaalde politici zei ze...

    Ze wilde geen namen noemen maar begon over een druk mannetje dat zichzelf tijdens Pauw & Witteman altijd op zijn eigen borst (slash microfoon :+) sloeg.

    Ik dacht gelijk aan Bleker :+
     
  12. Rebby

    Rebby Active Member

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    0
    Pauw en Witteman.. Op zich wel leuk, maar er hangt altijd zo'n overduidelijke politiek linkse stemming over het programma.
     
  13. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Je weet dat P&W van de VARA is?

    Los daarvan vind ik dat ze juist erg hun best doen om zoveel mogelijk niet links over te komen. Het mag van mij veel kritischer en linkser.
     
  14. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Het was wel genieten hoe die Plasterk van tafel werd geluld :D.
     
  15. Rebby

    Rebby Active Member

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja I know, alles van de Vara heeft dat zo'n beetje. Dwdd is vermakelijk, maar heeft er ook last van. En ze mogen idd veel kritischer bij P&W, maar dat heeft niks te maken met links zijn ;)
     

Deel Deze Pagina