Surface is een serie die elke Maandag word uitgezonden op Veronica,en vanaf begin volg ik deze al en ik vind het erg boeient inelkaar gezet. Helaas door de slechte kijkcijfers in Amerika is er maar een seizoen gemaakt en eindigt dan ook wat abrubt wat natuurlijk niet fijn is als je de serie wel graag volgt. Wat ik vooraal in deze serie mooi vind is de relatieband tussen de jongen Miles en Nimrod en zo een grote invloed op elkaar hebben. De serie kent nog meer hoofdrollen maar die helaas niet altijd even goed belicht worden,en wat afstandelijk overkomen en dat is mijn enige kritieke punt. De serie moet je niet kijken voor het verhaal,maar draait meer om de mysterie zelf rond de zeedieren. Maar ondanks dat vind ik het een van de betere serie's van het moment,maar die wat een beetje ondergedolven word door reality tv waar veel series wat last van hebben.
Leuke serie idd. De laatste afleveringen wat er gebeurt rondom Miles (begin was super) vind ik iets minder maar dat meisje is ubercute . Wat er nu gebeurt rond Laura en Richard vind ik wel leuk. Misschien een klein beetje standaard runaway/hide actie maar het werkt. Het was origineel bedoeld als een miniserie dus je hebt er misschien wel iets langer van kunnen genieten dan anders maar ja toch een cliffhanger op het einde. Jammer genoeg dus maar 15 afleveringen en ik vind het nog erger dat Jericho ook gecanceld is. Zodra een serie niet de kijkcijfers haalt van Grey's Anatomy of Heroes wordt die gelijk gecanceld.
Laura is inderdaad cool met haar gedrevenheid,en dat ze door de media zo voor gek word verklaart is wel weer iets typisch wat echt gebeurt. Je hebt bewijs van iets maar word niet serieus genomen,de 2 serie's die je net noemt zijn ook wat meer commercieel gericht en daarom doen ze het ook goed. Kijk maar naar Ugly Betty,Gossip Girl,Sex and the city,allemaal commercieele meuk die het geld wel binnen brengen. En dan heb je op MTV nog sweet sixteen,je kunt er geen touw meer aan vastknopen. Surface moet het hebben van de liefhebbers en fans,net als Stargate.
Hoe is deze serie eigenlijk? Ik het te vergelijken met Threshold? Dat ben ik de laatste tijd aan het kijken en het is steeds interessanter aan het worden. Maar wat ik heb begrepen is dat Threshold gecanned is. Kortom...1 seizoen maar. Maar dat kijk ik mooi wel even af.
Een lastige vraag aangezien ik Threshold niet volg,maar ik kan het je wel anders uitleggen. Maar als je van Mysterieuze plots houd dan is Surface echt iets voor jou,probleem is omdat je het niet gezien hebt vanaf het begin zal het je ook niet zo boeien als je het nu pas gaat volgen. De kern is simpel dus het is wel een serie waar je wel kunt veroorloven om iets te missen,maar het is jammer omdat je natuurlijk de geboorte van Nimrod hebt gemist want dat was wel heel leuk allemaal. Maar in jou geval zou ik voor de DVD serie gaan,als je een keertje geld teveel mocht hebben
Threshold gaat om iets waarvan veel mensen in de regering afweten (Threshold zelf dus). Surface gaat over iets waarvan echt maar enkele het weten, binnen de regering (ook iets black op achtigs) en de burgers en die burgers proberen het juist naar het publiek te brengen terwijl ze achterna gezeten worden. Plus er is een 2e verhaallijn met Miles maar ik zeg verder niks meer. Het begin is gewoon erg leuk omdat alles zo mysterieus is. Net zoals bij Jericho.
Het leuke van die series is dat ze verkrijgbaar zijn op werkelijk allerlei 'manieren' . Ik ga eerst gewoon Threshold afkijken, zodirect tot een uurtje of 2 flink wat kijken en daarna Surface eens proberen dan. Want ik hou zeker van mysterieuze dingen, absoluut. En veel spanning , dat mag ik ook graag zien in series/films.
Een link met een interview met een van de cast leden van Surface,misschien leuk voor de geinterseerde http://www.tvsquad.com/2005/11/17/tv-squad-interview-jay-r-ferguson-from-surface/