1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] That 70's Show

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Remco, 21 okt 2008.

  1. Remco

    Remco Guest

    [​IMG]

    "De show oogstte lovende kritieken voor de duidelijke weergave van een decennium vol politieke gebeurtenissen en technologische ontwikkelingen die de wereld van vandaag hebben beïnvloed. In de show worden sociale thema’s aangesneden als feminisme, de nieuwe houding ten opzichte van seksualiteit, de economische moeilijkheden in tijden van recessie, wantrouwen tegen de Amerikaanse regering, de snelle ontwikkeling van televisie en het gebruik van drugs."

    That 70's Show draait om zes tieners die opgroeien in Point Place, een fictieve stad in Wisconsin (een Amerikaanse staat in het noorden van het Midden-westen), namelijk:

    * De enigszins sullige, maar gevatte Eric Forman (Topher Grace)
    * Zijn knappe roodharige (en later blonde) buurmeisje en vriendin Donna Pinciotti (Laura Prepon)
    * De rocker die overal een complot in ziet, Steven Hyde (Danny Masterson)
    * De niet zo slimme vrouwenverslinder Michael Kelso (Ashton Kutcher)
    * De verwende en dictatoriale Jackie Burkhart (Mila Kunis)
    * De met een accent sprekende buitenlander Fez (Wilmer Valderrama).

    Zijn naam is afgeleid van Foreign Exchange Student (uitwisselingsstudent). Zijn echte naam is niet precies bekend. In een aflevering wordt zijn naam genoemd maar tegelijkertijd klinkt de schoolbel zodat zijn naam niet te horen is, Valderrama noemde toen eigenlijk de namen van de andere acteurs op. Wel onthult hij in een andere aflevering dat de eerste vijf k's stil zijn. Uit welk land hij precies afkomstig wordt in de serie opzettelijk niet duidelijk gemaakt, als running-gag gebeurt er steeds iets als hij het probeert te vertellen.

    Ook de ouders van Eric spelen een grote rol in de serie. Zijn vader (Red Forman, gespeeld door Kurtwood Smith) is een oorlogsveteraan die niet kan wachten tot zijn zoon de deur uit gaat, omdat Eric in zijn ogen een "Dumb-ass" is, aan de andere kant kan Erics sletterige zus (Laurie Forman, gespeeld door Lisa Robin Kelly tot seizoen 6, daarna door Christina Moore) in haar vaders ogen niets verkeerd doen. Ook gooit hij vaak met een kleurrijke variant van iemand onder zijn achterwerk schoppen ("You morons just hung a vacancy sign on your asses and my foot's looking for a room!" -Afl. 8.1, Bohemian Rhapsody). Zijn moeder (Kitty Forman, gespeeld door Debra Jo Rupp) is fulltime huisvrouw en zuster in het ziekenhuis. Daarnaast komt ze halverwege de serie in de overgang wat voor nog meer hilarische situaties zorgt. Verder zijn de buren van Eric (dit zijn de ouders van Donna), Bob (Don Stark) en Midge Pinciotti (Tanya Roberts), ook twee belangrijke personen in de serie. Midge verlaat de serie na seizoen 3 en is later nog in een paar afleveringen te zien in seizoen 6 en 7.

    Promo:
    [yt]s4pkaOA5dTA[/yt]

    Voor meer That 70's Show kijk je op:
    www.youtube.com
    www.that70s.nl
    www.that70sshow.com

    Zelf heb ik nu seizoen 1 t/m 6 van deze geweldige serie en zal ook snel seizoen 7 en 8 gaan toevoegen. Ik hoop door dit topic meer liefhebbers te vinden van de show!:b:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jul 2010
  2. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Heb zo'n beetje alles wel op tv gezien onderhand. Wel een aardige serie. Maar op dvd? Zal ik echt niet vaker dan 1 keer kunnen kijken. :eek: Behalve de goede scenes met Mila Kunis. :9
     
  3. Greathoudini

    Greathoudini Guido's & gangsters

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    echt een vette serie :D
     
  4. Remco

    Remco Guest

    Tsja, dat is toch een kwestie van smaak. Ik snap bijvoorbeeld niet dat er mensen zijn die naar Seinfeld kijken.. sorry maar dat vind ik echt niet grappig.
    That 70's Show is gewoon heerlijk ontspannend, net als Friends, tis niet zo dat ik elke keer keihard lach, maar ik vind het gewoon heerlijk om te kijken.
     
  5. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    wel grappig, ik blijf meestal wel hangen als ik het voorbij zie komen tijdens het zappen.
    Kelso en jackie vind ik geniaal
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2008
  6. Remco

    Remco Guest

    en..?
     
  7. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    foutje :+

    wie vind jij trouwens het grappigste karakter, of de leukste scenes remco?
     
  8. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Eens geweldige show That 70s show, evenals friends heerlijk om naar te kijken en kan het altijd zien.
     
  9. Greathoudini

    Greathoudini Guido's & gangsters

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    kelso is de coolste :cool:
     
  10. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Vette show.
    Geweldige sfeer en acteurs. :cool:

    Ik zoek trouwens naar de Season dvd's met Engelse ondertiteling.
    Zijn die er? En zo ja waar?
     
  11. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat moet seizoen 7 en 8 zijn;)

    Maargoed, dit is inderdaad een geweldige serie. Ik heb nu seizoen 1 en 2 op DVD. Maar wat vinden jullie van de beeld kwaliteit van de DVD? Ik vond die namelijk niet zo heel erg goed. Of ben ik nu te kritisch??
     
  12. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Zonder enige vorm van twijfel --> Fezz:9\o/

    Maar kelso is ook leuk. :):
     
  13. Remco

    Remco Guest

    Ze hebben allemaal hun eigen ding wat ze grappig maakt, maar als ik moet kiezen.. Jackie, zo geniaal_O_

    2 favo scenes:

    Wanneer Red net een hartaanval heeft gehad en geen bacon mag eten en dat Eric dan zo mooi 'hmm, bacóóón!' zegt.

    Wanneer Eric wordt betrapt door Donna dat hij zichzelf bevredigt en hoe Jackie en Red daarop doorgaan, zo mooi_O_
     
  14. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Briljante serie, vind de momenten met Kelso en die helm als ie dom is geweest, toch wel de beste, blijft me het meest bij, gezien het feit dat het 't eerste is waar ik nu aan denk :+

    En de hele aflevering met Kelso en Donna in Californië (of waren dat er nou meer?) vond ik ook tof.

    Favoriet persoon is toch wel Eric, omdat hij soms echt heel scherp uit de hoek kan komen 8)
     
  15. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik vind het ook heel leuk en alles. Maar ik zou zoiets gewoon niet vaker dan 1 keer kunnen kijken.. Dat geld zo'n beetje voor alles wat ik kijk. Het is toch niet leuk als je al weet wat er gebeurt en zo. :9

    Maarja, ik vond trouwens die laatste seizoenen zonder die Topher-guy redelijk bout. :mad: Ze hadden gewoon sneller een eind eraan moeten breien, want het niveau ging na dat seizoen dat die Eric en Kelso weg gingen wel erg naar beneden (nou, eigenlijk omhoog :+ das niet best..). In plaats daarvan hebben ze 't gewoon heel erg slecht uit gemelkt, met slechte scripts, en maar een halve cast..
     
  16. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb alles op DVD, echt meesterlijk. Alleen nadat Eric weggaat en die Randy erbij komt vind ik het een stuk minder. Randy vind ik maar een beetje slijmbal. Kelso gaat ook weg op gegeven moment, en laat hem nou net de beste humor ooit hebben. BUUURRRNN!
    Typ gewoon eens 'Kelso That 70s Show' in bij Youtube en je komt allemaal compilaties tegen: _O_
    [yt]pD26lbgajcw[/yt]


    Maar echt, alles van seizoen 1 t/m 6, zeker de moeite waard om steeds weer te kijken. :D

    Hmm dat zou inderdaad jammer zijn als die niet heel erg goed is. Heb zelf namelijk alles op divx, en sommige zijn zelfs van TV opgenomen en als avi gemaakt. Dan zou alles op DVD kopen niet zo heel veel toevoegen.. Vind de kwaliteit buiten dat eigenlijk niet zo veel boeien, de grappen maken dat wel goed. :+
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2008
  17. Remco

    Remco Guest

    Ik vond Randy naar mate de tijd vorderde wel een positieve bijdrage leveren aan TSS.. Maar het is wel een stuk minder zonder Eric 'smartmouth' Forman en Kelso.

    Weet iemand toevallig de releasedate van seizoen 7 en 8 in Nederlandse winkels? Op de FRS site staat 13-10, maar dat is het inmiddels al geweest:cool:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 okt 2008
  18. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij is het toch echt 21-10 vandaag :+.

    Nou heb ik gelijk geen zin meer om de hele show te zien nou ik dat castgedoe hier gelezen heb =(.
    Na de X-files nog een show die ik pas over 50 jaar kan zien als ik hopenlijk alles vergeten ben.
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2008
  19. Remco

    Remco Guest

    Kan jou het schelen, gewoon kijken en als je het niet meer leuk vindt stop je er gewoon mee..
     
  20. Remco

    Remco Guest

    Inmiddels 1 t/m 6 allemaal gezien en ga nu weer lekker opnieuw beginnen, aangezien 7 en 8 er nog niet zijn:)
     

Deel Deze Pagina