[TV] The Shawshank Redemption

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door waarom, 16 apr 2003.

  1. waarom

    waarom Guest

    Vanavond komt deze film dus op tv, om half negen (weet niet precies welke zender, moet je zelf maar ff in de gids checken :+ ).

    Ik heb al van verschillende mensen gehoord dat dit een prachtige film is, en hij krijgt ook niet voor niets 5 sterren in de gids :).

    Blijkbaar is hij ook van dezelfde regisseur als 'the green mile', en dat vond ik echt een meesterlijke film ,en hier verw8 ik dus nog meer van :D

    En op IMDB (Internet Movie Database, gasten met verstand van films), staat hij genoteerd als op een na beste film aller tijden...
    (The Godfather 1 staat eerst :) )
     
  2. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Hey, thx voor de tip, lijkt me een steengoeie film (als ik op de verhalen afga die ik erover gehoord heb), ga hem dan ook zeker kijken!
     
  3. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Mis deze niet!

    [​IMG]

    Programma: Stephen King: The Shawshank Redemption
    Zender: V8
    Tijdstip: 16-4-2003 20:30-23:10
    Genre: Film
    Inhoud: thriller
    Andy Dufresne is een jonge succesvolle bankier wiens leven een dramatische wending neemt als hij wordt gearresteerd en veroordeeld voor de moord op zijn vrouw en haar minnaar. De film speelt in de jaren '40 en laat zien hoe Andy, met de hulp van zijn vriend Red een handelaar in de gevangenis, de meest ongewone gevangene blijkt te zijn
    Jaar van premiere: 1994
    Bron: Naar het korte verhaal 'Rita Hayworth and Shawshank Redemption' van horrorschrijver Stephen King
    Rolverdeling: Tim Robbins, Morgan Freeman, Bob Gunton, William Sadler e.a
    Regisseur: Frank Darabont

    Bron: www.tvgids.nl
     
  4. PPM

    PPM Blaataap

    Berichten:
    292
    Leuk Bevonden:
    0
    thnx,

    nog nooit van deze film gehoord :eek:, maar ik ga 'm nu zeker checken
     
  5. Youngster

    Youngster Guest

    Zeker een aanrader deze film !!! al een paar keer gezien maar blijft goed :) ga zo nog ff kijken..
     
  6. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    lees net 'verrassend einde'
    me houd wel van verrasserende eindes ala Arlington Road, Fight Club enz.
     
  7. nickyb

    nickyb ...

    Berichten:
    306
    Leuk Bevonden:
    0
    ga hem nu ook ff checken, denk wel dat het een mooie film is.
    de films van stephen king zijn meestal wel goed.
    wou hem eerst niet kijken want in de gids bij mij stond dat het een drama was, maar dat klopt dus nie want ik hoor net thriller op de tv. legt het aan mij of staan er wel eens meer van die fouten.
     
  8. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Wil em al heel lang zijn, dus ik ben op dit moment natuurlijk ook aan het kijken!! :cool:
     
  9. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Erg goede film! Top!
     
  10. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik ga helemaal met je mee! Echt een topfilm!
     
  11. Daanos

    Daanos Achievementhoer

    Berichten:
    1.104
    Leuk Bevonden:
    0
    Oui oui, mooi filmpie :cool:
     
  12. mr. blond

    mr. blond Foei !!

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ken je klassiekers!

    Wel vreemd dat weinig mensen deze film in de bioscoop gezien hebben.

    Btw zijn er ook mensen die eerst het boek gelezen hadden? Een van de weinige films die dan nog goed zijn. In tegenstelling tot andere 'Stephan King' films.
     
  13. nickyb

    nickyb ...

    Berichten:
    306
    Leuk Bevonden:
    0
    het was wel een mooie film, maar die vent is wel makelijk ontsnapt.
    als je naar een film van alkatras kijk dan moet ze veel meer dingen doen om te ontsnappen.
     
  14. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Makkelijk ontsnapt??? Ik vind 20 jaar bezig zijn met een tunnel, uitgegraven met een piepklein pikhouweeltje, om vervolgens een halve kilometer door de stront heen kruipen, niet bepaald makkelijk :{
     
  15. ps2/xboxgamer84

    ps2/xboxgamer84 Il Dottore 46

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Erg sterke en mooie film, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er meer van had verwacht aangezien ik de Green Mile eerst had gezien. Die vond ik toch net iets beter doordat het geheel wat sfeervoller gefilmd is. Maar toch, dit is echt een topper!
     
  16. Daanos

    Daanos Achievementhoer

    Berichten:
    1.104
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat wel onrealistisch is is dat hij al 20 jaar een poster in z'n cel had hangen :{
     
  17. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Nee, 3 verschillende toch? Eerst die Tina what'shername, toen Brigitte Bardot, en daarna zo'n ander mokkel.

    Wat ik wat onrealistisch vond, is dat je die gevangenen die 20 jaar bijna niet ouder ziet worden. Daar hadden ze met wat meer grime wel iets meer van kunnen maken (Morgan Freeman wat jonger laten lijken in het begin, Tim Robbins juist wat ouder aan het eind). Maar goed, dat heeft met het verhaal verder niks te maken, en het verhaal en de rest van de film vond ik echt geweldig.

    The Green Mile vond ik idd toch ook beter, trouwens.
     
  18. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Als je kijkt naar de film A Beautifull Mind, hebben ze dat ouder worden erg geloofwaardig gedaan, dat handen ze idd ook wel in deze film kunnen stoppen, maar het geeft niet echt :)
     
  19. Gladiator

    Gladiator Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    wat een goede film! ik zou hem zo weer kunnen zien!
     
  20. waarom

    waarom Guest

    hmmm...

    ik moet zeggen dat ik echt meer verwacht had van deze film, het zou bijvoorbeeld al beter geweest zijn als ze die ontsnappingsactie minder aandacht hadden gegeven; dat moment dat hij zo met zn handen in de lucht staat zou ik een perfect einde vinden; zo blijven er nog wat open plekken:
    -Wat zat er nou in het pakketje?
    -Zal Red Andy ooit nog zien?
    -Redt hij het in de buitenwereld?

    maar van de andere kant was het wel geweldig om te zien hoe hij de identiteit van die gast die hijzelf had vwerzonnen om geld wit te wassen aannam, dat had ik zelf niet kunnne bedenken :)


    op een schaal van 1 tot 10:
    8,3
     

Deel Deze Pagina