Kent iemand dit??? (vast wel) Dit is een programma (op discovery: elke zaterdag om 15.00) dat een beetje lijkt op Scrapheap maar dan hebben ze 2 dagen, krijgen ze 800 euro om een auto (of meerdere, ligt aan de opdracht volgens mij) en andere onderdelen/materialen te kopen, zijn er 3 teams en ze moeten elke keer een auto "maken"/verbouwen, ook spuiten, spoilers bouwen etc.. Ik vind het erg cool, vandaag moesten ze gt auto's maken (ze hadden een bmw 320i, een ford sierra en een opel manta). Vorige week (of die week daarvoor) moesten ze een auto maken die hele scherpe bochten moest kunnen maken dit door 2 voorkanten aan elkaar te lassen waardoor je dus dubbel kan sturen.
Ik vind het wel veel vetter dan scrapheap dit is tenminste een stuk realistischer, bij scrapheap gooien die programmamakers gewoon onderdelen die nog goed zijn en die van pas komen bij het thema op een bult en dan noemen ze dat een schroothoop, bij thunder races moeten die lui zelf alles regelen behalve de tools die mogen ze gebruiken. M'n eigen foutje ff verbeteren, het is natuurlijk 800 pond in plaats van 800 euro.
Ik had het laatste stukje van de 1e aflevering van Thunder Racers gezien en ik dacht eerst dat het om Scrapheap ging, maar het was wel leuk. Maar aangezien het alleen maar om auto´s draait vraag ik me af of het nog wel lang leuk blijft. Scrapheap is juist leuk omdat ze steeds weer iets verschillends moeten maken. Ze moeten alleen wel kappen met die Amerikaanse versie want die sucks ass. Die Engelse presentator is gewoon de beste, maar hij komt dan ook van Monty Python.