1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [TV] TV Series Algemeen [Deel 2]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door SjaccoPopino, 19 okt 2012.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    The Wire afgekeken. Helemaal nu ik er op terug kijk besef ik pas wat een ongelooflijk goede serie dit is, misschien wel de beste die ik ooit heb gezien. Zoveel verschillende karakters, verschillende verhalen, verschillende perspectieven etc weergegeven in 1 stad en op zo'n manier dat het niet geforceerd over komt maar 'echt' aanvoelt.

Misschien leg ik het wat brak uit. Voorbeeldje: Homeland heeft de verhaallijn met Brody en kreeg op een gegeven moment zo'n zijverhaaltje met zijn dochter
    en dat auto-ongeluk
    . Dat verhaal voelt er gewoon aan vastgeplakt. Bij The Wire is dat nooit het geval. Elk seizoen heeft min of meer een thema maar verder is het (de stad) 1 groot geheel van verhalen, gebeurtenissen en wordt je als kijken meegenomen langs de verschillende personages. Ik was het niet echt gewend van series, waardoor de serie in het begin wat rommelig aanvoelde. Door The Wire ben ik gaan beseffen hoe je vaak vastzit aan een vast format van series met bad guys, plots, cliffhangers en ga zo maar door. De laatste ep van S05 is een waardig afscheid van de serie :)

10

2. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Friends is het waard te kopen, je kan alle seizoenen brand new totaal voor 55~60 euro kopen met nl ondertiteling

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    En laat ook mooi zien dat er niks echt veranderd. Same game. Other players.
    En had ook het gevoel dat ik Baltimore kende aan het einde. :)

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Je leert het spel van de stad kennen en later ook begrijpen inderdaad. Wordt lastig om weer zo'n goede serie te vinden.

5. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Dat inderdaad, en anders zou je even kunnen kijken op tvsubs.net, daar kun je de subs in ieder geval per seizoen binnenhalen ;)

6. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Je hebt echt geen subs nodig voor Friends hoor. Dat Engels is zo simpel. Dat versta je beter dan Nederlands onderhand.

7. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Inderdaad, ik kijk het ook in het Engels. Veel comedy's kijk ik in het Engels. Behalve TBBT, daar wil ik graag Engelse ondertiteling. Kijk ook eigenlijk bijna nooit meer series met Nederlandse ondertiteling.

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Bij sitcoms gebruik ik ze ook nooit. Gebruik alleen Engelse ondertiteling bij series zoals Sons of Anarchy, Homeland, Dexter etc. Heb het niet per se nodig maar kijkt net wat fijner.

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Bij Deadwood heb ik ze wel echt nodig :+ Voor de rest download ik nooit subs

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lol ja Deadwood. Wat ze idd daar allemaal zeggen soms.
    Had hem misschien ook wel echt "nodig" bij Boardwalk Empire. Dat is ook ze dialoog heavy en veel characters en namen. Dat het net gewoon wat fijner kijkt.

Zelfde als The Wire is idd moeilijk. Maar Boardwalk Empire, Oz, Sopranos?

11. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik bij elke serieuze serie wel Engelse subs. Kan echt zeer slecht tegen dat gemompel en dat je niet weet hoe namen worden gespeld.

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Sopranos wordt de volgende. Alle seizoen gevonden (33 GB per seizoen), alleen S01 mislukte.

Ik kijk series zoals The Wire wel met subs, anders mis ik teveel. Sitcoms etc kunnen idd prima zonder

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Daar ben je ook wel even zoet mee. Ziek eigenlijk dat seizoen 1 al 14 jaar oud is.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Waar is Sopranos mee te vergelijken? Ik heb geen flauw idee waar het over gaat nl

15. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Sopranos staat voor mij nog boven The Wire wat betreft beste serie ooit.

Kijk de series eigenlijk altijd zonder subs maar bij Sopranos is het wel aan te raden vanwege het Italiaans-Amerikaans accent

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja gaat gewoon over een grote mafia familie in Jersey. Dus alles wat daar bijkomt eigenlijk.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dus na Sopranos kan ik ophouden met series kijken :+

Iemand hier toevallig 1 van de vele Scandinavische series gezien/aan het volgen (Borgen, the Killing etc)? Schijnen erg ok te zijn

http://www.couchslobs.com/2012/03/23/6-scandinavian-crime-shows-worth-watching/

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    the killing heb ik gezien, ben ik na een paar eps afgehaakt. Het was wel goed gemaakt maar niet helemaal mijn ding

heb daar ook nog de amerikaanse remake van staan, die word ook erg goed beoordeeld

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  20. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.355
    Heb de amerikaanse remake helemaal gezien en vond ik toch wel een leuke spannende serie :)

Deel Deze Pagina