1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV-USA] Falling Skies

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door PineaPPle JOE, 25 jun 2013.

  1. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    [​IMG]


    Een hele toffe serie van Steven Spielberg! Speelt zich ongeveer een half jaar na een alien invasie in Boston af. Kleine guerrilla groepen van mensen proberen langzaamaan de stad weer te heroveren.

    Ik was na een paar afleveringen al helemaal hooked en besloot toen ook om The Walking Dead even stop te zetten en hieraan te beginnen. Zeker het kijken waard. Inmiddels is seizoen drie begonnen maar zag er hier niemand over praten dus vond het wel even het melden waard.

    (Je moet het eerste seizoen wel even door de gemiddelde animatie heen kijken)

    Trailer van seizoen 1:

    [yt]MP7vrlvu9qk[/yt]

    [yt]SjroVVhe8G0[/yt]




    Recensie:

    2011 moet het tv jaar van Steven Spielberg gaan worden. Waar later dit jaar Terra Nova te zien zal zijn, is deze zomer Falling Skies te zien geweest op TNT. Al sinds de bekendmaking op Comic Con 2010 heeft TNT alles uit de kast getrokken om deze serie zo goed als mogelijk te promoten. Facebook en Twitter werden hierbij ook actief ingezet. En met succes, zo is gebleken! Het eerste seizoen van Falling Skies sloeg aan! De eerste twee afleveringen, die te zien waren als een dubbele première aflevering, zorgden ervoor dat Falling Skies de beste première -kijkcijfers van het jaar te pakken had.

    De serie start ongeveer een half jaar na een buitenaardse invasie. Midden in Boston is een soort moederschip geland, vanuit waar de buitenaardsen opereren. Langzaamaan nemen ze de stad over van de aardbewoners.

    In de serie staat het Tom Mason redelijk centraal. Hij is een van de leiders van een groep die gedurende de 10 afleveringen wordt gevolgd. Deze groep bestaat zowel uit 'gewone' burgers als uit militairen. Gedurende het seizoen merk je, dat deze groep continu op twee gedachten hinkt. Aan de ene kant moet er natuurlijk overleefd worden, maar ook wil men de 'Mechs' en 'Skitters' aanvallen.

    Toppunt van deze constante afweging is de eerder genoemde Tom. Zijn vrouw is eerder omgekomen in gevechten. Hij zit nu in deze groep met twee van zijn drie zoons, de derde is in handen van de 'Skitters. Tom wil heel graag zijn zonen alle drie bij zich hebben, maar kan hierbij niet zomaar voorbij gaan aan zijn mede-leider Dan Weaver. Beide mannen botsen zo nu en dan, voornamelijk door eigen belang, maar moeten samen ook de groep bij elkaar zien te houden. Een interessant samenspel!

    Het eerste seizoen van Falling Skies smaakt zeker naar meer. Ondanks wat kleine slordigheidjes (er zijn enkele karakters die opvallend snel genezen van schotwonden), zit het geheel goed in elkaar. De afwisseling tussen het familiedrama en het gevecht tegen de gemeenschappelijke vijand is goed in balans. Het feit dat eigenlijk nooit duidelijk wordt waar het buitenaardse leven vandaan komt en hoe ze in Boston terecht zijn gekomen, is totaal niet storend. De ‘Mechs’ en ‘Skitters’ zien er redelijk geloofwaardig uit. Ik heb eigenlijk geen moment het gevoel gehad dat het niet helemaal echt aan heeft gevoeld.

    Seizoen twee zal pas in de zomer van 2012 worden uitgezonden. Tot die tijd zullen we ons moeten gaan vermaken met de tweets en berichten op de Facebook pagina. De cliffhanger waar we het de komende maanden mee zullen moeten doen, geeft in ieder geval voldoende ruimte om volgend jaar op voort te kunnen borduren.

    Bron: Mijnserie.nl
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2013
  2. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik volg het, maar vind er niet heel veel aan. Maar toch nog wel net genoeg om wekelijks te kijken.
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Nooit van gehoord. Thuis de trailers eens bekijken en wellicht dat het wat is.
    Dat ze al met 3e seizoen bezig zijn geeft enigszins hoop, itt series die na 1 seizoen al gecancelled worden. Anderzijds betwijfel ik of het wel echt boeiend is en blijft en niet 1 leuke ep en dan saaie eps tot het einde, waar hoop series nog wel eens last van hebben. Of slechte sfx, iets waar ik me ook kapot aan erger in series en films. Vroeger kon ik er nog wel mee leven, maar de laatste jaren niet, zeker niet als er gigantische budgetten en technieken tegenover staan.
    Maar goed, ben wel benieuwd en wellicht ga ik het volgen, al heb ik nog genoeg te kijken. :)
     
  4. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.902
    Leuk Bevonden:
    3.281
    Ook ooit aan begonnen, maar vond er niet veel aan in het 2de seizoen gestopt met kijken.
     
  5. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Dit dus :+

    Vond het wel interessant op het begin, maar echt een goeie serie is het niet. Ondanks de vette aliens! dat vond ik wel goed gedaan
     
  6. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik ben er ook niet bijster positief over. Het is dat een vriendin erop aandrong de serie nog een kans te geven, want nadat ik destijds een pilot had gezien was ik met name door de slechte special effects afgehaakt. Nu volg ik het ook nog steeds, zeker aangezien het qua alles wel wat beter werd naarmate de serie (en dus ook het verhaal) vorderde, maar nu heb je weer die debiele...

    ...baby.

    Beetje jammer.
     
  7. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Ja aan seizoen drie moet ik nog beginnen. Snap de reacties van hierboven wel. Maar op één of andere manier trekt het mij juist heel erg aan.
     
  8. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik ben gestopt bij S02E07 zie ik (rest staat nog wel op mijn laptop). Ik keek de serie tegelijk met Fringe en daardoor zag je toch dat dit het allemaal net niet was. Maar het was best een aardig serie, alleen zijn er imo genoeg betere en dat gedoe met die evil/good kids kwam me ook wel een beetje mijn neus uit na een tijdje.
     
  9. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik vind het verhaal wel origineel en volg de serie nog steeds. Het is geen breaking bad of game of thrones waarbij ik meteen een nieuwe episode download zodra deze uit is.

    Toch blijft het leuk om te kijken en zal ik deze serie zeker volgen tot het einde!

    Episode 6 van seizoen 3 vond ik een van de betere van dit seizoen.
     
  10. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    seizoen 1 binnen gehengeld :) binnenkort eens kijken of dit wat is!
     
  11. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    op 3/4de van seizoen 1, doet me denken aan die zombie serie, bevalt me iig goed :)..
     
  12. Seh

    Seh Guest

    Na Fringe (en Lost, maar dat is niet écht sci-fi) ben ik weer op zoek naar een goede sci-fi serie. Misschien is deze het wel voor mij. Binnenkort eens een kans geven.
     
  13. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een hekel aan Startrek (vind 't maar voor nerds) en Starwars vind ik ook maar zo-zo, maar Falling Skies vind ik echt _O_. AWESOME, nouja het is heerlijk om onderuit gezakt naar te kijken. Het idee van overleven in suburbs, kleine groepjes het is gaaf vind ik.

    De special effects, ik rekende op veel erger/ veel slechter. Ik kon er prima mee leven. En ik heb liever enigszins geloofwaardige acteurs dan overdreven "realistisch uitziende ruimteschepen".. De actie komt gewoon goed en geloofwaardig over. Weinig mis met de Mechs. Het is soms een beetje alsof ik een jaren 90 actie film kijk maar daar heb ik weinig problemen mee ;)...
     
  14. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    en seizoen 3 is bijna afgelopen, zeker veel overeenkomsten met the walking dead "eenzaamheid, vechten tegen een hele grote macht" etc, overleven natuurlijk.

    Maar in falling skies heeft net wat meer actie en spanning, jammer dat ik alweer bijna aan het einde van seizoen 3 ben :'-(
     
  15. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Wat een super gare opener. Klaar met deze serie nu. Heb het zoveel kans gegeven. Het is verwarrend, slecht geschreven, slecht geacteerd en gewoon dom nu
     

Deel Deze Pagina