[TV-Veronica] Star Trek Enterprise is weer begonnen!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mvdstam, 8 feb 2005.

1. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zat gisteren vol verbazing weer een aflevering Enterprise te kijken, terwijl dit niet stond aangegeven in de gids oid.

Leuke verassing, omdat Veronica had aangekondigd dat het nieuwe seizoen pas in maart zou beginnen.

In ieder geval, discussieër hier over Star Trek Enterprise! :)

Star Trek Enterprise is elke maandagavond op Veronica te zien om 20:30

Volgende aflevering:

Storm Front (2)

Met de hulp van Silik zoekt Archer naar de verantwoordelijke voor het veranderen van de geschiedenis

2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja er is een hele verschuiving geweest. Voor zover ik weet gaat Stargate SG-1 naar de tijd van ST Voyager, en komt op de tijd van Stargate SG-1 nu dus Enterprise. Maar Voyager komt niet meer en dat vind ik jammer, Enterprise weet me niet zo te boeien. Misschien komt dat ooit nog, ik weet het niet.

Laatst bewerkt: 8 feb 2005
  3. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    de afleveringen die nu komen zijn allemaal wel heel leuk om te zien, iets losser in het verhaal. De geboorte van de federation komt wel voor. :) zeer de moeite waard om te kijken.

4. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    tsja, de show is helaas gecancelled dus is dit het laatste seizoen, sniff. Voyager komt niet meer omdat alle afleveringen zijn uitgezonden

5. Gerben_S

Gerben_S Alias gerben

Leuk Bevonden:
    0
    ik moet toch eerlijk zeggen dat die hele serie me nooit heeft geboeid. Star Wars vond ik altijd wel aardig. Maar wat is nou de magie van star trek??? Ikzelf (jullie mogen me verrot schelden hoor!!) vond het behoorlijk slecht stront die star trek serie maar weet dat zat mensen het leuk vinden...

6. Netwin

Netwin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Balen is dat hè? Er is een site die actie voert.

Of het je boeit is een kwestie van smaak denk ik. Dat is voor iedereen verschillend. Zelf vind ik Star Trek erg de moeite waard. Het is een hele uitgebreide wereld waarin veel verschillende dingen worden behandeld. Om iets kleins te noemen, er is een aflevering geweest in Star Trek The Next Generation waarin

de captain van het schip twintig minuten in een andere wereld terechtkwam. In die twintig minuten leefde hij een heel denkbeeldig leven in die andere wereld terwijl zijn crew hem bij bewustzijn wilde brengen. In die andere wereld miste hij zijn schip heel erg maar naarmate de tijd vorderde had hij daar een heel bestaan opgebouwd. Hij ging van de mensen in die denkbeeldige wereld houden. Toen hij er uiteindelijk weer uit kwam was hij maar twintig minuten weggeweest, maar in die tijd had hij een heel leven achter de rug. Hij had voor zijn gevoel zijn crew al dertig jaar niet meer gezien en hij miste de mensen uit zijn andere leven.

Dat vond ik erg interessant. En er is zo veel meer. Politiek, liefde, ethiek je kan het eigenlijk zo gek niet verzinnen.

Naarmate je meer afleveringen ziet uit de verschillende Star Trek series wordt het steeds beter vind ik. Je leert steeds meer personages kennen, achtergronden en verbanden. Personages ontwikkelen zich tijdens de serie. Sommige verhaallijnen lopen over meerdere afleveringen.

Toen ik Voyager dagelijks volgde keek mijn vriendin helemaal niet naar Star Trek. Maar omdat ik keek, keek ze af en toe mee en ging ze het steeds beter vinden. Later ging ze het echt volgen en keek ze ook als ik er niet was. The Next Generation en Deep Space Nine is ze ook gaan volgen en we hebben alle bioscoop films samen gekeken. Ook die met Kirk. Als ze niet zo vaak had meegekeken had ze het niet goed gaan vinden zei ze.

Star Trek is misschien iets wat je een kans moet geven door het een tijdje te blijven volgen terwijl je het nog niet echt goed vindt. Met het risico dat het misschien echt niets voor je is. Star Trek Enterprise is misschien niet de beste serie om mee te beginnen, die speelt zich in een tijd af dat nog niet alles zo is als in de series die zich later in de tijd afspelen. De verwijzingen en het groeien naar die situatie is niet zo interessant als je die nog niet kent misschien.

7. venom NL

venom NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vroeger was er altijd een andere Enterprise voor.
    Moet ik ff goed na denken 8) ... pff vroeg.
    Met zo'n kale kapitein, picart volgens mij.
    Die afleveringen waren stukke beter dan de afleveringen van Enterprise die er nu voor zijn.
    /edit dat was the next generation

De magie van star trek is dat het verhaal niet alleen maar gaat over één zijde slecht en één zijde goed.
    Er zijn bijna altijd andere kanten aan het verhaal en als je er een beetje in zit kun je je ook afvragen hoe jij het zou doen.
    Ook klopt het (bijna) altijd met wat ze zeggen; als ze hebben gezegt dat je geen lasers afkunt vuren tijdens warpspeed, dan kan dat ook de hele serie niet.
    Niet zoals met star wars waar het de ene aflevering niet kan, maar de volgende weer wel.

Hahaha
    Same here, nou jah bijna eerst zucht ze zo van, nee hè al weer star trek wat saai.
    En als het dan 15/20 minuten bezig is en ik zap, omdat ik hem bijvoorbeeld al gezien heb, wordt ze boos,omdat ze het einde ook wil zien 8)
    Ze ziet het nog niet zonder mij trouwens...

Laatst bewerkt: 9 feb 2005
  8. Gold Elite

Gold Elite Guest

De magie van Star Wars is dat het echt 2 partijen recht tegenover elkaar staan oorlog voeren. Star Trek vind ik anders want daar zijn er ook meerdere partijen en je moet zelf eigenlijk wel weten wie er goed of slecht is. Zelf vond ik Voyager altijd wat leuker maar nu dat er niet meer is kijk ik vaak wel Enterprise. Wel een leuke serie.:)

9. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Voyager was altijd op zaterdag toch? Volgens mij gaan Stargate gewoon weer verder na ST Enterprise zoals het vorig jaar ook het geval was. Dus gewoon nog op de maandag avond sci-fi avond.

10. venom NL

venom NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maandag avond SF-avond _O_
    sorry moet ff, Beam me up scotty [​IMG]

11. PureMaximus

PureMaximus Guest

ik kijk altijd naar de oude enterpricemet picard. die zijn veel leuker. die nieuwe valt me een betje tege. je krijgt niet egt het gevoel dat ze in space zitten enzo.

12. venom NL

venom NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is dat er nog voor dat ?
    Waar, wanneer en waarom?
    Nee die nieuwe zijn al wat te commercieel.

13. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja dat was deze maandag nog zo, omdat komende zaterdag nog één voyager aflevering komt, en dus geen plaats is voor twee Stargate SG-1 afleveringen. Dit las ik op de veronica site bij reacties van mensen op de Voyager-pagina. Dus ik weet niet of dat klopt, kan best zijn dat je gelijk hebt.

14. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    Enterprise (zo moeilijk typen is dat toch niet?) vin ik een hele mooie serie. Het is leuk dat ze het in een andere tijd doen (net als bij TRansformers:BW), dan leer je nog meer over het ST Universum. Ik ben al wat verder in ST:E S(eizoen)4, maar het is wat minder actie dan in S3, er zijn nu vooral allemaal losse/korte verhalen/afleveringen. Dat is wel jammer vegeleken met S3, maar het maakt het niet minder. Nu merk je wel dat ze er meer drama ingegooid hebben (vind ik dan), maar het blijft boeiend om te kijken. Deep spac 9 vind ik nog de slechtste in de ST serie en The Next Generation de beste (naast ST:E)...

wou et ff kwijt, veel kijkplezier ;)

15. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn favoriet is DS9, echt hele goede verhalen :D

16. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn favourite is Voyager, maar Enterprise is ook erg vermakelijk. Ik ben dan ook wel weer blij dat het weer begonnen is. Maar hoe zit dat nou? Komt er nu op maandag eerst Enterprise en dan Stargate en op zaterdag gewoon nog twee afleveringen van Voyager?

17. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    iig op maandag eerst ST:E en daarna SG1...
    op zaterdag weet ik het niet...

18. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Voyager blijft gewoon op Zaterdag, dus een dubbele aflevering met daartussen Gammo ;)

19. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Gelukkig ja, ik zag het in de tv-gids. Hadden die mensen op veronicatv.nl gelukkig toch ongelijk. _O_

20. Perfect Mark

Perfect Mark Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Star Wars vind ik meesterlijk en Star Trek vond ik niet zo. Maar Enterprise vind ik wel weer cool. Maar ik wist eigenlijk niet eens dat het weg was. Maar ik kan het toch niet kijken omdat ik maandag tot 20:30 uur school heb 8) . Dan ben ik pas om 23:00 uur thuis, maar misschien neem ik het op als mijn moeder de video niet nodig heeft.

Deel Deze Pagina