1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Twee zwaaarwegende redenen om Soul Calibur 2 te scoren op de GC!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door CaptnCook, 26 jun 2003.

1. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dit slaat ook weer nergens op :{ !

Wellicht is jou engels beter en ik heb ook vakantie mooi he :) ! Maar ik snap niet wat je wilt bereiken om dit op een xbox pagina te gaan vertellen ik neem namelijk aan dat jij mensen wilt overhalen om hem op de cube te halen. Dit kun je beter doen op een cube site want mischien zitten daar mensen met een xbox die nog twijfelen. Ik denk namelijk niet dat veel mensen hier nou luisteren.

Ps: Zoek niet de heletijd die conflicten op !

2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Lekker he!!! 11 weken lang geen school_O_ _O_

De reden dat ik dit bericht heb gepost is dat er hier mensen zijn met een xbox en een GC.
    Vaak is hetzo dat als een game op meerdere systemen uitkomt dat je gaat kijken op welk systeem die game jouw meer te bieden heeft. In dit geval is dit op de GC.
    En daarom leek het mij handig om dit te posten omdat het leuke extra's zijn die wel in de GC versie zitten en voor zover ik weet niet in de xbox versie.
    Zodat mensen die een xbox en een cube bezitten dit verschil weten en nu misschien een betere keuze kunnen maken.

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Tja... mijn xbox ruikt naar plastic ... een gamecube ruikt naar plastic en een ps2 ruikt naar plastic ... :{

kan je dit punt beargumenteren?

Waarom ruikt een xbox lekker en waarom ruikt een Gamecube en waarom stinkt een ps2?

Om een console echt te kunnen vergelijken moet je enig idee hebben waar je over praat ... Ik ben heel blij met de IGN reviews ... daar draaien ze de spellen naast elkaar en kan je een duidelijk verschil zien tussen de consoles ... met multi-platfrorm games is de kwaliteit vaak net iets minder ... omdat deze op alle platforms geoptimaliseerd word ..

Toch zie je een duidelijk verschil tussen de head-2-head van bijvoorbeeld de mega game Splinter Cell

hier zie je een voorbeeld van deze vergelijking:

zo zie je dat de platformen daadwerkelijk verschillen en er word een oordeel gevormd over beeld /geluid en gameplay ...

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    IGN heeft idd hele goede en duidelijke reviews.

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    XBW ook hoor :eek: Wij hebben de beste reviews voor de xbox ...

Ik kan alleen niet wachten op de head-to-head van SCII ... echter moet ik toegeven dat de exctra karaker Link van Zelda me iets minder aanspreekt dan de Karackter Spawn voor de xbox

Maar het hangt ook even af of we nog Downloadable Conetent krijgen voor de xbox ... maar ik dacht dat dit spel al uit was voor de xbox in Japan (en daar flopte?)

6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    :) mee eens.

De xbox versie verkocht het minst ja.
    http://www.dgs-online.nl/nieuws/?id=9766

7. kierewietje

kierewietje Diehard

Leuk Bevonden:
    1
    een xbox ruikt lekker: punt 1: we zitten hier op een xbox-site 2: xbox-live 3: mooiste race- en fps-games. Gamecube ruikt: punt 1: we zitten hier op een xbox-site 2: ik heb er 1tje en geloof me hij ruikt 3: naast mijn xbox lijkt het wel een playmobielapparaat (check de kabels eens, wat een verschil) 4: goede games op geen andere console te vinden. de ps2 stinkt: pint 1: we zitten hier op een xboxsite punt 2: de ps2 is een xbox alleen dan een ouwere versie, zonder goede internet-opties, en ga maar door punt 3 als de ps2 niet zo belachelijk goed zou verkopen zouden er veel meer goede spellen op de xbox en gamecube uitkomen... ik hou hier maar op... de ps2 stinkt.

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hmm ... dit is een xbox site (daar ben ik het mee eens en de beste van de wereld ;) ) .... Maar dat wilt nog niet zeggen dat SCII beter word op de xbox dan op de GC of PS2 (zie onderwerp thread) ....

Lacht ... waarom verkoopt de playstation beter? De playstation is zo slecht nog niet ... maar dat is een andere discussie ... zie Waarom een PS2 ... ergens op dit forum .... Als ik ga kijken naar de PSX (PS2.5) dan ben ik zelf van plan om deze te kopen .. omdat deze naast een prachtig design leuke funkties heeft (HD recorder/dvd recorder en gamesystem in 1) k hoop alleen dat de prijs redelijk blijft :{

NB ik blijf een Xbox Nerd

9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Dat zou niks uithalen.
    De meeste games zijn tegenwoordig multiplatform. En veel titels op de ps2 zijn van sony zelf en die zie ik niet zo snel op een xbox of gc komen.

Tip: Als je ps2 of gc stinkt, koop dan een wasknijper en zet hem op je neus of koop luchtverfrisser of een flesje armani.

10. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het zou in zoverre uithalen dat er meer aandacht zou gaan naar de cube en xbox (die gewoonweg meer kracht hebben dan de PS2)...hierdoor zullen de GFX van de GC en de xbox omhoog gaan

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik denk dat het niets uitmaakt. Allemaal krijgen ze voldoende aandacht.

12. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Tja.....het staat nog zo duidelijk in de handleiding....
    Niet voor inwendig gebruik dus............

Dat maakt bijna geen fuck uit...
    De kwaliteit van de graphics zijn afhankelijk van..... de hardware uiteraard (en die is van alle drie de consoles goed), de grafische engine die een developer schrijft en de kracht daarvan, en de aandacht die een developer daar aan schenkt.

Neem nou Unreal2 the Awakening. De graphics zijn zeer goed, terwijl het verhaal nog slechter is dan de A2-Racer serie van Davilex. De games die tegenwoordig gebruik maken van de Unreal2 engine zien er natuurlijk goed uit, maar hebben ook een veel beter verhaal. Dus Unreal2 is gewoon een promo van de engine.

Dit geldt ook voor DoomIII. Deze game ziet er vet uit, en ik zal hem ook zeker kopen, maar het wordt gewoon een promo van de engine. De opvolgende games hebben de combinatie van en een goed verhaal en strakke graphics.

13. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je natuurlijk wel gelijk in, maar als je nu de Unreal 2 engine neemt (wat heel die game inderdaad is) en je zou die op de PS2 laten afspelen kan die niet van z'n volledige mogelijkheden gebruik maken....als je even naar Fardo's splinter cell plaatje hierboven kijken zie je toch echt dat de PS2 versie er in vergelijking met de GC versie minder uitziet

Edit: en nu hoop ik maar dat ze aan de GC versie extra andacht hebben besteed anders spreek ik mezelf tegen O-)

Laatst bewerkt: 27 jun 2003
  14. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, elke engine wordt natuurlijk naar bepaalde
    specs ontworpen, en wanneer men een game port naar
    een ''mindere'' console, zullen ze het nodige terug moeten
    schroeven, om toch de gameplay goed te kunnen houden.

15. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tommy, als het echt zo gaat spreek ik mezelf dus tegen....ik dacht namelijk dat de GFX van multi-platform games op de Cube en Xbox naar beneden gehaald werden omdat developers voornamelijk voor de PS2 games willen maken....

dus games worden zo mooi mogelijk gemaakt en dan terug geschroefd?

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Saaur heeft gelijk et is makkelijker ontwikkellen van de minstkrachtige console (nietaltijd de PS2) naar de beste ...

maar meestal developen ze eerst voor de machine waar ze de meeste ervraing van hebben ... dus bijv. ps2 --> xbox

Bij splinter cell hebben ze het omgekeerde gedaan eerst xbox --> pc ... daarna gc en ps2 het gevolg is wel dat bij de ps2 en gc de gameplay iets verbeterd is

17. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer er een game wordt gemaakt die in de eerste
    instantie voor bijv de Xbox is bedoeld, wordt naar aanleiding
    van de mogelijkheden van de Xbox een grafische engine
    geschreven.

Wanneer een developer iets later besluit met Sony en/of Nintendo
    om ook voor hun console een versie uit te brengen, kunnen ze
    nooit regelrecht een game poorten. Alle drie de consoles hebben een andere programmatuur, en een andere capaciteit.
    Zo zouden bij de PS2 niet kunnen rekenen op 32bit textures of
    Hardware T&L omdat de PS2 dat gewoonweg niet kan. Wat de PS2 ook mist is Texture Compression. Hierdoor kan men een grote hoeveelheid High-Res textures gecomprimeerd over de databussen sturen met als resultaat dat er minder bandbreedte wordt verspildt, waardoor er meer ruimte overblijft voor andere effecten.

Dus gaan ze naar een andere mogelijkheden zoeken.
    Waarschijnlijk gaan ze dan naar 16bit textures met als gevolg dat
    de licht en schaduw effecten er minder uitspringen. Omdat ze met Texture Compression dus textures van 2048x2048 kunnen realiseren krijg je zoals in o.a. Halo haarscherpe beelden. Omdat de PS2 dit ook mist, gaan ze dus lagere resolutie textures gebruiken zoals 256x256 of zelfs 128x128. Daarom ogen veel PS2 spelen ''minder mooi'' dan een zelfde soort game op de Xbox.
    Om de lage resolutie te verbergen, maken veel developers gebruik van Motion Blur waardoor het geheel met een wazig filter wordt weggewerkt.

De GameCube heeft wel Hardware T&L, Texture Compression (6:1) en 32bit texture mogelijlheden. Dus zou men meer aan een PS2 game moeten sleutelen dan aan een GC, omdat de GC dezelfde technieken c.q. mogelijkheden bezit als de Xbox, alleen hebben beide een andere capaciteit.

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Een helder stukje Tommy ... thnx voor de info *)

19. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Idd _O_ he knows his sh*t _O_

20. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Absoluut niet mee eens....

Deel Deze Pagina