Two Worlds II

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DulleNL, 23 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    F3 expansion....New Vegas bedoel je? :) Is toch wel echt meer dan een expansion?:)

Ik lees alleen op de TW forum wel dat deze twee reviews nog niet heel veel zeggen, schijnbaar waren zij ook vol lof over het eerste deel.

2. cjr stone

cjr stone Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt dit spel erg op Oblivion?
    De screens wekken wel die indruk. :)

Laatst bewerkt: 19 okt 2010
  3. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Oblivion... Nah! Deze is veel meer hardcore. maar wel net als Oblivion een grote open wereld waar je kunt gaan en staan waar je wilt....

Ik ga deze op de release halen (of mediaoffer)....

4. cjr stone

cjr stone Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hardcore in welke zin? Want Oblivion is gewoon in dit geval vergelijkingsmateriaal :p
    RPG's zijn geweldig :thumbs:

5. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Mja, ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen, maar Oblivion is toch wel wat gecaterd naar de casual player en dan natuurlijk dat domme level scaling.

TWII zal moeilijker zijn (verwacht ik), plekken kennen die je als low level absoluut moet vermijden. Meer stats, meer crafting/magic/alchemy/weapons/etc....

Maar goed, misschien is dat slechts mijn roze wolk :)

6. cjr stone

cjr stone Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oblivion maakte zeker een knieval en het feit dat je vijanden mee-levelden was inderdaad echt crap, maar wel een geweldige game!
    Als de dingen die je hier noemt over TWII enigszins waar zijn, dan wordt dit echt een prachtig spel! :D
    Ga het zeker in de gaten houden!

7. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Met level scaling bedoel je dat je nooit beesten tegen kwam die je niet aankon? Want ik weet nog dat ik een of ander groot beest tegenkwam en ik kon hem echt NIET aan hoor, hij slachtte me echt gelijk af :)

8. cjr stone

cjr stone Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is de bedoeling, maar omdat je als speler ook levels omhoog kon gaan door non-combat stats te trainen waren de beesten dus wel hetzelfde level maar een stuk hoger in combat en dus zijn ze sterker. ;)

9. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ooooh zo , ja precies. Eigenlijk was het perfect in Gothic I en II en Risen. Toch heb ik me er nooit aan ge ergerd in Oblivion, en kweet effe niet hoe dit in Fallout 3 zat, ook al heb ik over de 120 uur erin zitten ;)

10. cjr stone

cjr stone Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb Risen en Gothic nooit gespeeld. =( maar ik heb me ook nooit aan het levelsysteem in oblivion geërgerd. In Fallout 3 hebben ze het levelsysteem op een andere manier vormgegeven zodat deze onjuiste balans eruit was, maar hoe precies ben ik vergeten :+

11. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik vond dat de level scaling veel van de spanning in Oblivion wegnam. In games als Gothic blijf je tijdens het exploren continue op je hoede omdat je weet dat er beesten rondlopen die je afslachten. Die plaatsen onthou je en daar ga je later naar terug.

Dat was ook erg goed gedaan in Risen; de skellies kon ik met 1 voor 1 pullen als low level nog wel en en ik kon er lekker op levellen, maar de troll die aan het eind van de rij skellies stond, die was echt nog ff een level te sterk.

De andere kant van de medaille is ook dat je uiteindelijk de ultieme beloning krijgt, nl dat je zo sterk bent en gear hebt dat je alles met gemak doorklieft. De ultieme beloning voor het harde levellen.

In oblivion had ik nooit angst een grot in te gaan, omdat ik wist dat ik het altijd aan zou kunnen qua level...

12. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Hoe zit het level scaling in TWII?

13. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het level systeem in Oblivion ook niet zo mijn ding ... heb liever dat er meer spaning in blijft zoals in DD, Divinity II, Risen, .... en volgens ik vermoed heeft TW II ongeveer hetzelfde level scaling als Risen enzo en niet zoals Oblivion (hoop ik!).

Nu kijk ik NOG méér uit naar TW II ... ziet er een dijk van een RPG uit :)
    Ik duim alvast dat dit zo mag uitkomen !!

14. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    En graag geen delays meer, anders hadden we de game gvd morgen gehad :mad:

15. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Het doel van Oblivion was ook helemaal niet dat vijanden met je mee zouden levelen. Nee, het doel was dat je zelf zou kunnen bepalen hoe je tegen die vijanden ten strijde zou trekken.

Stel nu dat bijvoorbeeld de door mij beroemd gemaakte gameplay balk er niet in zat en de vijanden levelden alsnog mee? Dan had je nog een veel grotere hekel aan het levelen gehad dan nu hoor, trust me. ;)

16. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Uhmzzz, wat bedoel je daarmee ? :confused:

17. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Ja Yellow, dat vraag ik me ook af! Heb jij connecties met de dev's van Oblivion? Heb je meegewerkt aan dit spel ? ;)

Ik kan er wel inkomen wat je daar verteld dat het de dev's van Oblivion er NIET om te doen was om de spanning uit het spel te halen ;)

Maar kan je dat doel (dat je zelf zou kunnen bepalen hoe je tegen die vijanden ten strijde zou trekken) iets uitgebreider verduidelijken, alsook WAT precies die "gameplay balk" mag zijn?
    Alvast veel dank ;)

Laatst bewerkt: 20 okt 2010
  18. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik heb die Fallout eens bekeken op een site ... dat spel kan ik niet vergelijken met TW II want in Fallout gebruiken ze toch guns/pistolen/etc ...(niet?) en in TW II zitten geen vuurwapens (tenzij een fireball spell natuurlijk :D ) ...
    Of is Fallout totaal geen RPG, maar een FS game? :x

Ik persoonlijk hou niet van RPG's met vuurwapens, dus zeker van van FS games ... ik hou meer van de middeleeuwse stijl RPG's met zwaarden, bijlen, bogen enz ... }:]

Laatst bewerkt: 20 okt 2010
  19. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Nee, spam gewoon geregeld over de difficulty hier op XBW. That's it! ;):+

20. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Ik begrijp er nu echt geen Yoda meer van :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina