1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Two Worlds II

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DulleNL, 23 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het een vervolg is, is er 1 voordeel:

    Slechter kan het nooit zijn!

    Edit:
    Naja, misschien ben ik iets te "harsh" voor die game, maar het was voor mij de meest tegenvallende game die ik de afgelopen jaren gespeeld heb...
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2008
  2. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Heb je het spel langer dan een uur gespeeld? :9

    Toen ik deze game in z'n blinkende hoesje voor het eerst in de lade van mijn dierbare gameconsole schoof bekroop mij het gevoel dat dit spel de plank helemaal missloeg. Desalniettemin kon ik de kracht bijeen krijgen om dit spel te spelen, wat voor mijn gevoel bleek een eewigheid te zijn, nogtans was het maar een half uur in de werkelijkheid.
    Een week lang heeft deze game, na dit voorval, naar stof liggen happen in het opeens niet meer blinkende hoesje. Deze was vergrijsd en het scheen aan mij het stof harder aan te trekken dan polyester.
    Edoch kon ik de moed bij elkaar rapen om deze verwaarloosde game alsnog te spelen en de glinsteringen verschenen in mijn gedoofde ogen.
    Na deze bijzondere verschijning heeft dit spel mij alsnog plezier kunnen brengen en zie ik uit naar een vervolg van dit spel.
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ga spelen jij kleine vlegel!!! Er zitten sowiezo een aantal dingen in die Oblivion niet heeft. Een daarvan is het op elkaar stapelen van Items om ze sterker en waardevoller te maken. Dus ontdek al die dingen eerst maar, na twee uur spelen denk je er heel anders over. ;):9
     
  4. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Goed om te horen dat het een volwaardig 2e deel gaat worden.

    Deel 1 vond ik na even doorbijten in het begin een erg leuke rpg met veel diepgang. Erg ondergewaardeerd ook.
     
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    In het verhaal zit totaal geen diepgang laat dat duidelijk zijn. De queeste die je allemaal kan doen buiten het verhaal om zijn wel dikke fun soms. Ik moet zeggen dat ik al het slechte van Two Worlds toch wel wat vond hebben. Als deel II net zo slecht word dan koop ik hem nog steeds. Prima mee vermaakt, beste Poolse RPG ever. ;):lol:
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Interview

    Voor de ietwat luie mensen heb ik het in zijn geheel in de spoiler gekopieerd:

    Interview: Two Worlds

    22-Apr-2008 What went wrong and how things will be put right with The Temptation...

    It's fair to say that Two Worlds didn't get the best reception when it finally hit the shelves.
    With an average rating of 50%, which matches the 5/10 score we gave it, a lot of criticism was thrown at Two Worlds - it wasn't polished, the graphics were awful, the dialogue was bad and it just wasn't that much fun. In the aftermath of Oblivion, Two Worlds just didn't have the confidence to step out of its shadow.

    So we asked the developer, Reality Pump, what went wrong with Two Worlds and how they plan to fix it with the sequel, Two Worlds: The Temptation...

    With Two Worlds being released to mixed reviews, what is the main issue Reality Pump will be looking to address with The Temptation?
    Two Worlds was not only the first role-playing game we created as a company, but also our first console game, so we've learned a lot in the process. The main lesson we learned is to be more realistic with our goals. With the original idea, we were all so excited to be working on an RPG, that we tried to fit in every idea we had, even the ones that came late in the process.

    Ultimately, this hurt the end product in that it had parts that were underdeveloped. With The Temptation, we clearly delineated the game's components at the start, and we're sticking to this target so the end result will be a more finely polished game.

    Why do you think Two Worlds had such a mixed reception from reviewers?
    I can't say for sure, but I suspect that it was unfairly compared to Oblivion. It's understandable since Elder Scrolls was so good it basically set the standard. We were the next open world role-playing game to be released after it, so I think everyone expected it to be Oblivion part 2, when the reality is Two Worlds has more differences than similarities to Oblivion.

    What can you tell us about the storyline for Two Worlds: The Temptation?
    The story takes place shortly after the events portrayed in the first game, and in some ways your character is dealing with the changes to the world that have occurred. I still want to remain vague on the story for now, but I will say that eventually your character learns that there was some unfinished business from the first game. Also, the storyline in The Temptation will have a much darker tone.

    [​IMG]
    One improvement listed in the announcement was "improved voiceovers" - what will change with the voiceovers?
    We did all the scripting and voiceover recording ourselves for the original Two Worlds, which I'm proud we accomplished but the end results show that it's not exactly our forte. So we're hiring professionals for The Temptation. The game's script is being written by someone that's worked on plenty of game dialogue in the past, and is getting many more passes and edits so it will read much better.

    As for the voiceovers, we're hiring a very high profile recording studio to hire the actors and lay the tracks. We'll reveal who these teams are soon enough, but suffice to say that the games they've done in the past are very well known.

    Another example of a listed improvement is "more intricate missions" - can you give us an example of a new mission and how it works?
    Though I can't give you a specific example yet, I can tell you that we're trying to stray from the 'go here and do this' kind of mission structure. Quests will involve multiple options that run independently from one another.

    So you don't have to talk to person A to get the next mission prompt from person B. We figure since both person A and person B know about the quest you can talk to either to get started, but you may have to talk to both to get all the information, or even play them against each other.

    This structure allows us to set up things like murder mysteries, and allows players to make more 'evil' and 'good' choices.

    The Temptation was originally planned as an expansion, so at what point did it seem to make more sense as a sequel?
    Pretty early on. We had the game planned out and had decided that we were going to use a new engine when we realized we were essentially creating a new game that would be as large as the first Two Worlds.

    It just made more sense to make The Temptation a sequel rather than an expansion.

    [​IMG]
    Will The Temptation take place in the same world that Two Worlds did?
    Absolutely. The Temptation will actually expand upon the world of Antaloor presented in the original Two Worlds. We're expanding the world to the east, beyond the Drak'ar Desert, and introducing the cities and cultures that lie beyond.

    With the graphics engine being overhauled for The Temptation, what visual improvements can Two World fans look forward to?
    For PC players, the visuals will see a slight upgrade from the original but running a lot smoother without any of the hiccups that a lot of users experienced.

    Xbox 360 users will see a huge improvement, and will see something closer to what PC players experience.

    Will the interface be overhauled so it's more intuitive for 360 owners to use?
    The Xbox 360 is actually our lead platform with The Temptation this time around. We're completely going back to the drawing board for the controls and menu interface to make it much more fluid and controller friendly.

    What improvement in The Temptation do you think will surprise fans the most?
    How much the game has changed for the better. I know people always say that the sequel is going to be better than the original, but The Temptation is truly leaps and bounds above the first. It's better in every aspect, and we know that many reading this have their doubts. All I can say is give us a chance to prove it.
     
  7. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Klinkt goed. Ben benieuwd naar een mogelijke release datum...
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Heh, ik heb onlangs Two Worlds (PC versie) van een vriend geleend... ik was toch wel benieuwd hoe het volledige spel speelde. Meteen alle patches geinstalleerd en een "elite" mod gedownload, die het spel wat meer balanced maakt en tot mijn verrassing.... blijkt het nog een erg leuke game te zijn ook!

    Ondanks mijn eigen negatieve uitlatingen eerder, het spel wordt inderdaad veel beter naarmate je langer speelt. Het "stacking" systeem is erg leuk gedaan (dezelfde items kun je samenvoegen om een sterkere versie te maken) en ook het spreuken systeem speelt erg lekker. Je kunt niet alleen spreuken upgraden door ook deze te "stacken", maar ook door "boosters" te kopen, een soort kaarten die bepaalde eigenschappen van spreuken verbeteren. Zoals: meer projectiel damage, hoger speuk level, lagere mana kosten, sterkere summoning etc.

    Misschien vind ik hem nu ook wel zo leuk door die "elite" mod, die het spel erg uitdagend maakt. Zo moet je erg opletten met in welke stats (strength, dexterity, health, mana) je punten dumpt... want sommige equipment stukken vragen erg veel van een specifieke stat. Zo draag ik al een tijdje een erg sterk harnas met mij mee in mijn rugzak, maar omdat dit harnas een strength requirement van 30 heeft duurt het nog wel even voordat ik hem kan equipen! Bij elke level up krijg je 5 punten om te verdelen, dus ik zou in principe alles op strength kunnen gooien... alleen verzaak ik dan weer alle andere stats. Keuzes, keuzes, keuzes dus. ;)

    De mod maakt de gevechten lekker uitdagend (de dood ligt soms met één klap op de loer). Ik begin vooral boogschutters te vrezen Maar soms heb je ook wel eens gelukjes. Zo viel ik gisteren een goblin kamp aan, ze stormen met z'n tienen naar buiten en ik denk "oke dat was het dan weer, eff reloaden". Komt er ineens naast me uit het struikgewas een roedel wolven en ipv dat ze zich op mij werpen stormen ze op de troep goblins af! Blijkbaar hadden die wolven de goblins eerder gezien als ik. Daar heb ik zeker dankbaar gebruik van gemaakt. Terwijl de twee groepen elkaar afmaakten heb ik tussendoor wat pijlen afgeschoten op zwaar gewonde, wegstrompelende tegenstanders... met een dikke grijns! :D

    Het spel is in ieder geval duidelijk voor dual core gamaakt, dus het ziet er super goed uit en draait perfect.

    Ik weet niet hoe goed de 360 versie met de PC versie vergelijkt, maar de PC versie is voor mij een erg positieve verrassing!
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2008
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Wat dacht je van Q3 en Q4 dit jaar? Ze zeiden bij de aankondiging al dat die in die periode uit moet komen, maar het kan ook november worden en dat is laat Q4. ;):9
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik hoop dat ze nog hard gaan werken aan de graphics.
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [ign]14221217&downloadURL=http://xbox360movies.ign.com/xbox360/video/article/902/902305/twoworldstt_alphagc0822_flvlowwide.flv[/ign]

    Ziet er beter uit dan de plaatjes lijkt het wel.
    De animaties worden nog verbeterd voor de release, dus dat komt ook wel goed.

    Hmm.. Divinity II of Two Worlds.... :9
    Hopelijk wordt die keuze een luxeprobleem.
     
  12. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Wow nette game, ik wou ooit deel 1 eens kopen maar toen ik de demo speelde. Had ik super veel lag en nooit meer gekocht. Ik weet niet of dat aan de demo of aan de game zelf lag maar was best wel zonde.

    Deel 2 komt waarschijnlijk wel in mn collectie als ik het zo eens zie.
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Korte developer walkthrough
    [gt]39270[/gt]
    [gt]39272[/gt]

    Is het eerste deel inmiddels ergens goedkoop te krijgen? De laatste RPG die ik heb gespeeld is Oblivion 2 jaar geleden. 8) (ook daar zoek ik trouwens de GOTY nog goedkoop van)
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Screens:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  15. holyboy

    holyboy The one from above

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er erg strak uit. Ik hoop dat dit spel net zo goed word, of zelfs beter dan de eerste :)
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ik koop hem toch wel. Vond het eerste deel ook prima. Hey DulleNL: Is er al een releasedatum bekend? Ik meende dat die dit jaar nog moest uitkomen.
     
  17. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    En dat ziet er leuk uit allemaal,maar ik had begrepen dat het eerste deel wat magertjes was met je char samen te stellen en dat je alleen mannelijk kon zijn.Ben daarom benieuwd of dat hier allemaal wel kan,maar het word me wel een jaar vol RPG games zeg alweer een kanshebber erbij.
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ik ben er inmiddels verslaafd aan geraakt. Zelfs mijn grootste vijand Word of Warcraft is nu een redelijk goede vriend geworden. ;)O-)
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Doosje:
    [​IMG]
     
  20. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Beet je saaie Box art,maar kan aan mij liggen.Maar hoe zit het eigenlijk met de rassen,kun je die hier ook bepalen en geslacht kiezen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina