1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Two Worlds II

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DulleNL, 23 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Dan wel inderdaad man, maar er is NIKS aan de hand gelukkig. Het staat gewoon in de options, alleen ipv dat ze het screen adjust noemen...noemen ze het 'safe interface' . Dan begrijp ik dat mensen er effe niet uitkomen :)

2. Ashavan

Ashavan Guest

Ik ben zo iemand die met alles en iedereen een gesprek begint. En zit nog niet eens in de buurt van 200 side quests :p

Ben op zoek naar stones om me spul te enchanten, maar kan ze nergens vinden :mad:

3. Mongoose Marvin

Mongoose Marvin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, je bent gewoon een zeurpiet!

4. Ashavan

Ashavan Guest

ik ben kritisch. dat is heel wat anders flapdrol

5. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    En ongeduldig. Net of je nu al alle sidequests hebt gedaan? Je mag de sidequests van mij optellen zodra je TWII hebt uitgespeeld. Dit is nu nog niet relevant.

6. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Hoop echt NIET dat dit waar is..let wel...spoilers in deze thread. Maar ik skipte er een beetje doorheen en ving de belangrijkste dingetjes wel op.

Kortom....de game is fucking kort dan?!!!!!!!!!!

http://board.zuxxez.com/showthread.php?t=35648

7. Cliff

Cliff Active Member

Leuk Bevonden:
    127
    Eindelijk klaar met werken. Als ik vanmiddag wakker ben op de HD zetten en verder spelen. Heb alleen nog niet beslist wat ik wil worden... Ranges of niet. Ik denk melee met die halberd/spear lijkt me relax!

8. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Ik heb gisteravond een paar uur gespeeld... Bij deze mijn mening, voor de liefhebbers ;) (waarschuwing: niet positief)

- animaties: vreselijk slecht! Je character rent alsof hem een enorme keutel dwarszit, alle npc's wiebelen op hun benen van rechts naar links en doen niks anders als het optillen van hun armen als een trekpoppetje. Om te lachen / huilen!

- voice acting en script: ook vreselijke slecht. Wat is dat toch met fantasy spellen en hun obsessie voor de letter A. Alle karakters heten shalamar, arathor, halidor, shamalamadingdong. De stem van je character is doder dan doods. Waarschijnlijk wilde ze een 'stoere stem'..? Klinkt voor geen meter.

- Dat Use Safe Interface is bizar! Het is OF de helft van de interface van je tv af laten vallen, OF over je andere menustructuur heen laten zweven. Je kunt sommige teksten van boeken niet lezen omdat je menu er verdorie overheen valt. Slechte afwerking, dat had heel eenvoudig voorkomen moeten kunnen worden.

- sowieso zijn de menu's (vooral je inventory) onhandig groot, waardoor je minder overzicht krijgt. Een ge-equiped item krijgt een soort lauwerkrans-border waardoor alles er nog rommeliger uitziet. Enne, basic dingen als armour en weapons scheiden of sorteren kun je vergeten.

- de controls: niet logisch. Je gebruikt de L-trigger voor rennen, sneaken, zoomen en blocken, afhankelijk van hoe je beweegt of welk wapenset je hebt. Vooral met boogschieten zit je eerst 3 buttons in te duwen voordat je uberhaupt een pijl hebt afgeschoten. En dan heb je eindelijk ingezoomd en dan is het spel 'vergeten' dat je multi-arrow had aangezet (waarvoor je overigens nogmaals de L-trigger moet gebruiken). Onhandig? Youbethcha!

- buggy: ik heb nu al 2x gehad dat het draaien van de camera er voor zorgde dat ik in een kamer terecht kwam waarvan de deur op slot was. Dan kom je er dus ook niet meer uit! Stealth kills? Leuk en aardig, maar bij een aantal bad guys werd de eerste animatieframe van de kill opgestart maar gebeurde er geen drol. Achtergrond muziek en cut scenes lopen slecht in elkaar over waardoor je haperingen krijgt.

Al met al, net als bij deel 1: de intenties zijn goed maar de afwerking en de logica zijn ver te zoeken...

Pluspunten?
    Ach, het magic systeem zit leuk in elkaar...

9. Slender

Slender Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het helemaal met captain vimes eens. Ik heb ook de fout met de interface en dat heb ik echt nog nooit meegemaakt met een spel.
    Wat ook super irritant is dat het spel begint zonder enige uitleg van het verhaal en het blijkbaar meteen verder gaat waar deel 1 ophield. Als je deel 1 niet hebt uitgespeeld weet je echt niet wat er aan de hand is.
    Ik ben tot nu toe niet erg onder de indruk van het spel. Het is allemaal erg slordig afgewerkt en het komt heel amateuristisch over.

10. Ashavan

Ashavan Guest

Damn als het waar is wat die gast zegt... lvl 41 en uitgespeeld onder 20 uur op medium... Dan ben ik ook bijna klaar en zit pas rond de 9-10 uur. Ik neem echt wel de tijd om met elke NPC dusver te praten en ook alle quests in het logboek af te ronden.

Oh wacht dat ventje heeft alleen de main quest line gedaan. Dan kan het inderdaad. Oblivion had je de main quest line ook in paar uutjes gedaan terwijl de side quests je nog 100'en uren bezig houden. Dragon Age main quest was ook binnen 6-7 uur te doen terwijl je met de side quests en exploren nog rond de 35 uur zat om het hele spel uit te spelen.

Zou wat zijn als ik de game vanavond al uit zou hebben met echt alles :p
    Heb dusver nog geen dungeon overgeslagen. En als ik dat deed was het omdat de monsters te sterk waren en ben later weer terug gegaan. Heel eiland 1 en 2 zijn verkent en alles gekilled onderweg. Dus weet 100% zeker dat er geen NPC's met quests overgeslagen zijn. Tenzij ze verstopt zitten achter die ladingen deuren die op slot zitten. Ik ben geen lock picker namelijk en kan maar tot een bepaald niveau de deuren open rammen met me wapen. Zeker in de stad is dat geen goed alternatief met de guards die op je af komen.

30 quests meer dan TW1 vind ik dusver moeilijk te geloven. In TW1 had ik constant me log boek vol staan en was van de gekke niet meer welk ik moest doen. In TW2 is me log boek nog niet echt vol geraakt en het overzicht verloren ofzo. -edit- heb ze geteld en zit op moment rond de 48 quests in me quest book van de zogenaamde 200+

Op zich blijf je lekker bezig, maar je hebt niet echt het idee dat je met een verhaal bezig bent. In deel 1 kreeg je hele tijd het gehuil over je zus. Zij stuurde je naar punten voor telepathisch contact en tegelijkertijd had je nog Gandohar en nog 1 of 2 angles die actief waren mbt de main story. In TW2 heb je dit niet. De wereld trekt je er wel in om bezig te blijven, maar het lijkt net alsof er geen verhaal is. En als ik zo lees dat er een abrupt eind komt...zou me niet verbazen als het waar is.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2010
  11. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
  12. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Tegenwoordig is het een beetje een trend aan het worden dat er iemand het spel snel uitspeelt en dan commotie veroorzaakt over de speelduur. Heeft die kerel alleen de main quest gevold of werkelijk alles gedaan wat het spel heeft te bieden?

Over de grote UI, dat is inderdaad vaag. Ook op de PC wordt daarover geklaagd... nog vreemder eigenlijk omdat je zou verwachten dat ze het "opblazen" van een UI alleen zouden doen bij SDD resolutie (TV).

Laatst bewerkt: 13 nov 2010
  13. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik geloof ook niet dat als je gewoon gaat explorern en je niks anatrekt van de main quest dat het dan snel over is ...

EDIT:
    Zou wel erg cheap en nasty zijn als ze echt zoveel content zouden hebben weggelaten...

Laatst bewerkt: 13 nov 2010
  14. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Check de threads daar, ik geloof echt niet dat het allemaal lui zijn die haasten en niet alles rustig bekijken.

15. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Afwachten maar...

Heeft iemand een linkje naar het totale verhaal (inclusief einde) van two worlds I ?
    Moet ff mijn memory refreshen...

16. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    In ieder geval heb ik ook geen haast meer deze game te bemachtigen. Wilde vandaag naar de winkel rennen en dan mijn online bestelling annuleren of doorverkopen. Maar als ik dit zo lees mis ik op dit moment nog weinig, zeker met DKS op de PC en Enlaved (goeie game tot nu toe) en Black Ops op de 360.

17. Ashavan

Ashavan Guest

Denk dat ik weet hoe ze aan die 200+ quests komen. Heb net 1 quest gedaan, maar voor elk deel van die quest is er een aparte entry in het log boek. Heb nu weer +6 aanvulling in me logboek en zit nu bijna op de 55 "quests".

En die post op het andere forum hoef je niet serieus te nemen. Die gast gebruikte cheats om te kijken wat er was. En dan zegt hij "I suppose that 3/4 of the center island isnt populated at all" of te wel hij is er nooit zelf geweest om het te bevestigen. Hij schrijft een hoop nutteloze aannamens zonder gespeeld te hebben.

De opvolgende posts zijn wel boeiend. Game is inderdaad klein vergeleken met Medal of Honor. Maar MOH heeft meer filmpjes die ruimte opvreet. In TW2 zitten bijna geen filmpjes in vergelijking dus heb je die data ook niet nodig. 40 vierkante kilometer, 200+ quests, 150+ uur gameplay daar en tegen vind ik wel heel moeilijk om te geloven dat dit in de game zit.

TW1 was een budget game die me voor die 10 euro goed beviel. Maar vol prijs voor TW2 ga ik echt niet neer leggen. Gelukkig werk ik bij import bedrijf waardoor ik af en toe games kan kopen zonder dat er invoer rechten en belasting e.d. op zit. Scheelt gelukkig een hoop. Voor zo'n 20 euries is dit best een leuke game hoor.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2010
  18. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ehh, Medal of Honor?

Dat de game wel leuk is voor 20 euro vind ik niet echt als een aanbeveling klinken eigenlijk.

19. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Je weet wel wie het zegt he ? :)

20. Ashavan

Ashavan Guest

Ja medal of honor. op die site vergeleken ze dvd grootte en installatie grootte van Moh met TW2.
    volle mep neer leggen voor een halve game is niet echt logisch vind ik. Dus ja onder de 30 euro vind ik een betere prijs voor wat je er voor terug krijgt. En dan is het een leuke game.

Net een vermakelijk stukje door een temple gehad. Lekker sneaken en stelen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina