1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Two Worlds II

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DulleNL, 23 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Een hands-on op GamesRadar.

    Klinkt toch veelbelovend. Veel vrijheid en een uitgebreid magick en crafting systeem!
     
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Gakkie is me weer eens voor, die RPG freak. :9
     
  3. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Klinkt goed:

    bron

    Klinkt mij als muziek in de oren! :9

    En nog meer smullen; er schijnt zelfs multiplayer in te zitten, al weet ik niet of dat een goed punt is...
    bron!

    Geen port dus! Voor de console ontwikkeld vanaf het begin!
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2010
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Eerst zien, dan geloven bij dit soort "kleine" studios die een RPG proberen te maken. Zou deel 1 ook niet de "Oblivion killer" zijn?
     
  5. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    I believe in 2nd chances :)
     
  6. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Eurogamer heeft een preview online gezet.

    Het klinkt mij veelbelovend in de oren. Ook een interessant magic systeem.
    Het enige wat ik me afvraag of dat wel zo cool is, is het instant kunnen swappen van amrour sets...
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Deze preview ziet er zeker veelbelovend uit!
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313

    Impressions: Two Worlds II

    [​IMG]
    I rush back to the PAX East press room, locked in that strange place between disbelief and acceptance, nigh incapacitated by the surreal certainty that my worldview is in the process of being fundamentally shifted.

    "Guys," I say to the collected Joystiq staffers fully expecting my verbal evisceration of TopWare's follow-up. "Guys ... Two Worlds II actually looks kind of cool."

    They don't believe me.

    I'd anticipated this denial from my co-workers, of course. Reactions to the first Two Worlds, a clunky, oft-broken mess of an open-world action RPG, ran the gamut from tepid to the kind of vicious, public verbal slayings usually frowned on in polite society. Heck, one hour prior, I was squarely in this camp.

    In the dim lights and comfortable seating of a makeshift room, TopWare Interactive PR man Jake DiGennaro leads off the presentation the only way he can: by admitting Two World's many failings.

    "It had a number of issues, more specifically on the Xbox than on the PC.PC was a little bit smoother and had less framerate problems and issues with the UI -- stuff like that. At the same time, there were a lot of problems with the game," DiGennaro says.

    I snicker to myself. While he's not going nearly far enough, it's rare to hear PR folk ever admit to failure, typically chalking up flaws to the game not getting a fair shake in the press or rushed development, et cetera, et cetera, et cetera.

    Once the game loads and our custom-made hero is thrust into a dank yet artfully lit dungeon, my snickers stop. The walls of the dungeon look rough and hand-cut, lit by torches throwing off not only an eerie yellow light but slight heat distortion. I'm instantly absorbed.

    I'm confused by my reaction, but I cling to my preconceptions, assuming that I'm getting kicked in the crotch with pillow shoes, which is almost fun if you were expecting a steel-toed boot.

    But as the demo goes on, I gradually lose track of my well-earned cynicism. Here there's a cool option to let you pace around during conversations; and there, there are well-done animations of something as simple as the lead character's sleeves; and over here is a heavily-detailed city with a tasteful Oriental influence. Everywhere I look, there's evidence not only of passion and care, but the potential for quality.

    [​IMG]

    I'm put over the edge by the stupidly versatile magic system that Polish dev Reality Pump has created. Not only can you augment certain spells through a card-based system to improve their damage, ability to ricochet, etc., you can also combine two wholly different spells as you grow more powerful. DiGennaro demonstrates this by crafting a spell that creates four ricocheting bolts of ice, and then instantly summons a couple of orc-like minions to serve him. It's patently insane -- there are reportedly 1026 different spell combinations -- but the 4-year-old in me can't shake the image of a lightning bolt that freezes people.

    Sure, I see the problems, both potential and actual. I see how that magic system could be astoundingly confusing without a proper tutorial. I see the combat, or rather, I didn't see much of the combat that DiGennaro seems reluctant to preview at the moment. I see plenty of animations that are still stilted and fake.

    But those very real hesitations are drowned out in my brain by the din of this one phrase in a constant, booming loop: "You're going to have to explain to people why you're interested in Two Worlds II."

    Back at the table, my co-workers hear all this, smile for a moment at my commitment to my joke, and return to their own work. I briefly consider another round of evangelizing, but think better of it.

    An hour ago, I wouldn't have believed me either.
     
  9. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik heb me wel vermaakt met deel 1. De eerste uren moest je even doorheen bijten, maar eenmaal aan de graphics gewend merkte je dat dit spel zeker potentie had. Met name de diversiteit aan landschap en magic spells waren een pluspunt.

    Het kan alleen maar nog beter worden.

    Wanneer wordt dit spel verwacht?
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.054
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Ik meende steeds eind vorig jaar al, maar geloof dat de berichten nu in mei of het derde kwartaal zijn.

    Zelf heb ik me ook prima vermaakt met deel I. Het casten en switchen tussen spells moet wel beter en makkelijker. Ook de controls, met name die van dat kutpaard, moeten echt beter. Graphics maak ik me niet druk om, maar het verhaal nog wel. Ik speelde Two Worlds niet om het verhaal, maar meer om het verzamelen en killen van dingen. Het vindend van die ene relic bij die clan vond ik erg tof gedaan.

    Het tofste aan Two Worlds was het stacken van items om ze sterker te maken. Je kreeg er zelfs een achievement voor voor item level 10. ;)
     
  11. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Het ziet er steeds beter uit, en dan bedoel ik niet alleen de graphics! Ik kijk er echt naar uit. Volgens mij is de releasedate ergens in juni ?
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  13. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    ^Op een goede of slechte manier? :+

    Een gebrek aan variatie in de omgevingen zal de game iig niet hebben:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Bij games als bv. Dragon Age lijkt altijd alles op elkaar. Hier zie ik nu al lekker gevarieerde locaties.
     
  15. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Als de graphics echt zo zijn als in die shots dan ben ik happy. Gameplay lijkt dik in orde te komen. Deze ga ik op de release halen!
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.054
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Ik ook, maar met de graphics kun je bedrogen uitkomen. Dit soort shots hadden ze bij het eerste deel ook en toen vielen de graphics behoorlijk tegen. Gameplay zal imo ook wel goed zijn, maar wacht ook liever even wat reviews af. Game komt er zeker! \o/
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Window dressing. De release ziet er meestal een stuk minder mooi uit. Verder: framerate? Allemaal mooi en aardig, maar als zo'n spel van hier tot ginder schokt speel ik het niet met plezier.

    Draait TWII soepel en ziet het er goed uit, dan ben ik blij. Maar het gaat mij vooral om de gameplay enhancements t.o.v. het eerste deel.
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Laatst besloot ik de demo van deel 1 nog eens te checken op 360, maar jezus mina. Dat was echt vreselijk, echt te triest gewoon. Die graphics, die goedkope geluiden, die combat, de framerate....de stemmen, een grote ramp hoor.

    Dus het zal me benieuwen hoe II zal worden....
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Troost je, het kan alleen maar beter worden. ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina