1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Two Worlds

Discussie in 'Algemeen' gestart door Lenny-t, 9 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Subwoofie

    Subwoofie Jaaaa, wat dan?

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    Mazzelpik, ik keek net op de site van Nedgame daar staat nog steeds niet of ze de CE ontvangen hebben. Afwachten maar.......zucht |:-:D

    trouwens ik keek net op een aantal sites hier staat dat hij a.s. vrijdag uitkomt \o/\o/\o/:thumbs::):):)
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2007
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Kijk en vergelijk de graphics eens met Oblivion. Het verschil is echt gigantisch. ;):)

    Je kunt btw ook in First Person mode lopen, niet vechten. Oblivion leent zich voor FP, Two Worlds voor TP. ;)=(
     
  3. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    En hoe zit het met de bugs tijdens het vechten bijvoorbeeld?

    en daarnaast Kopen ja of nee?

    of betere gezegd kopen omdat ....

    Niet kopen omdat

    (dus beide even beantwoorden aub)
     
  4. Subwoofie

    Subwoofie Jaaaa, wat dan?

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom huur je hem niet als je zo twijfelt, laat je koop besluit niet van anderen afhangen. De een vind het geweldig de ander niet. Dit positief dat negatief. Gewoon huren dan weet je het gelijk of het iets voor je is.;)_0/
     
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ik heb de review af, maar door afwezigheid van mijn baas moet ik even wachten tot vanavond voor ik hem online kan gooien. Ik heb een review geschreven van ongeveer 1,5 A4 lang. Zo'n beetje alles is aan bod gekomen. Ik meld het vanavond wel middels een post met een link naar de review. Op zijn ergst word het morgen. Zit een kleine inleiding bij en verder hoop ik dat alles duidelijk zal zijn. ;):9
     
  6. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu ook een vraagje:

    Respawnen je de vijanden in de 'buiten' wereld ooit? (de wolfen, vossen, cyclops enz enz)?

    Bij mij blijven die nu de heletijd dood op de grond liggen, niet heel spannend :confused:
     
  7. Baardaap

    Baardaap Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Two worlds .... ik heb er nu wat langer mee gespeeld en het is een typisch GAAT WEL spel in de meeste opzichten; niet echt goed, niet echt slecht.

    Wat me wel opvalt is dat het zonder enige duidelijke reden vastloopt (middenin een gesprek, middenin het afschieten van een pijl) en dat gebeurt nogal vaak. En DAT moet in een review score toch wel punten kosten hé ... en het is raar dat de kwaliteitscontrole kennelijk heeft gefaald (voor alle duidelijkheid; alleen OBLIVION heb ik qua vastlopen echt af en toe een probleem mee maar dát gebeurt nog enigermate voorspelbaar).
     
  8. Subwoofie

    Subwoofie Jaaaa, wat dan?

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben benieuwd :thumbs::thumbs::thumbs:
     
  9. manolo ribera

    manolo ribera Goedendag

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    waar kan je necromancer trainen? en earth damage
     
  10. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    balen heb em net misgelopen de bezorger... zit er speciaal voor te wachten vandaag.. ga ik even 5min weg om bij de turk in mn buurt snel een broodje doner voor de lunch te halen
    boom briefje in de brievenbus dat ie morgen weer komt :{
     
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Nu al af? Op basis van hoeveel uur speeltijd is dat dan?
     
  12. Subwoofie

    Subwoofie Jaaaa, wat dan?

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer man, ik hoop dat ik 'm ook morgen krijg dan \o/\o/\o/

    btw ik hoop dat je broodje wel gesmaakt heeft:)_0/
     
  13. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    broodje doner met een rampzalige hoeveelheid knoflooksaus en sambal is heerlijk *) alleen helaas was mn adem de rest van de dag minder heerlijk.. maar ik ga nu erg offtopic geloof ik :9
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Hij staat online!!!

    @ Zifnap: Gisteren de hele middag en avond, vandaag van halverwege de ochtend tot halverwege de middag. Bijna non-stop en een hoop informatie verder. Lees hem maar en plaats maar een reactie, daarvoor hoef je niet perse lid te zijn van de site waar ik bij zit. Als user kun je ook je eigen rating geven. ;):9
     
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Ik ben alweer vergeten voor welke site je schrijft? :D
     
  16. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
  17. Subwoofie

    Subwoofie Jaaaa, wat dan?

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    EDIT: Ow, dankje. Evilgamerz dus.

    Goed, een beetje off-topic, maar toch wat feedback op je review Yellow 13. Ik heb hem net gelezen en het volgende viel mij o.a. op:

    * Je schrijfstijl kan nog wel af oppoetsen gebruiken. Zo schrijf je in de conclusie het volgende: "Ik moet echter wel toegeven dat jij als speler natuurlijker bent dan in Oblivion met die schuifpasjes. In Oblivion lijk je veel meer te dansen dan in Two Worlds, en dat is dan ook een reden geweest waarom ik overwoog te game binnen te halen."

    Je bedoelt hiermee dat je mannetje natuurlijker beweegt? (Ik vond veel animaties net houterig, vooral ook dat "gevleugelde" sprongetje, maar goed.) "Binnen te halen"... is een straat term en kan nog duiden op illegaal downloaden ook (ga ik niet vanuit dat je dat bedoelde trouwens) en dus niet passend in een review -> je doelt hiermee waarschijnlijk op je algemene interesse in deze game; passender zou bijvoorbeeld zijn: "dit is voor mij de reden waarom ik interesse had in deze game."

    * " Je moet er dan wel rekening mee houden dat je personage na het verlaten van een menu in eens in een rondje begint te lopen. De fysieke kracht van het spel is nou niet bepaald hoogstaand en dat is best klote te noemen. Fysiek hoef je in Two Worlds eigenlijk alleen maar te rekenen op je eigen personage, ook al zitten daar ook weer wat addertjes onder het gras."

    Wat bedoel je eigenlijk hiermee, met dat hele fysieke kracht gebeuren? Ik begrijp er werkelijk geen jota van. Ik begrijp dat het iets te maken heeft met dat rondjes lopen? Je doelt ergens op, maar door je woordkeus mis ik helemaal de betekenis.

    * Ik kan wel blijven vergelijken met dit topspel uit 2006, maar dan hebben al zoveel mensen en reviewers gedaan, dus je moet wel. Ik kan niet anders stellen dat Two Worlds er ver onder de maat uit ziet. Hier moet je het echt niet om doen."

    Je moet niks. Wat jij bedoelt te zeggen is waarschijnlijk dit: "Een vergelijking met Oblivion is snel getrokken / gemaakt," of iets in die trant. (Om de volgende reden: niet alleen werd Two Worlds als de Oblivion-beater betiteld, daarnaast hebben de twee spellen verrassend veel elementen gemeenschappelijk.)

    * Ook wissel je regelmatig tussen eerste persoon en tweede persoon (oftwel: in de ene zin vertel je in de ik-vorm, daarna weer in de jij-vorm). Probeer hier 1 schrijfstijl aan te houden; vertel of in eerste persoon, of in tweede persoon. Mix ze niet door elkaar na elke zin, dat leest minder prettig. Je zou bijvoorbeeld wel van persoon kunnen wisselen na een complete paragraaf.

    * Probeer ook goed op je gedachtensprongen te letten: jij schrijft de review en dus begrijp je wat er staat. Maar soms schakel je houterig over van de ene naar de andere zin... net alsof je iets overslaat. Omdat ik de context begrijp kan ik je in de meeste gevallen gewoon volgen. Toch is het belangrijk dat de lezer zo weinig mogelijk afhankelijk is van deze context: het is aan jou om voldoende duidelijk te schrijven.

    Zie dit alles als positieve feedback en niet als een aanval op je werk. Je hebt potentieel, maar op dit moment komt je schrijfstijl nog wat rommelig over. Ik kan uit je stuk duidelijk lezen dat je dit nog niet zo heel lang doet, klopt dat? Laat je werk desnoods door vrienden of kennissen voor publicatie doorlezen. Die halen vaak ontzettend veel fouten uit je eigen werk en wijzen je op zaken die jij, zelfs na herhaaldelijk doorlezen, over het hoofd blijft zien. Trust me, dat doe ik ook regelmatig bij mijn eigen rapporten en je wilt niet weten wat voor rare fouten ik allemaal maak. Maar ondanks misschien de vele correcties: jouw eigen schrijfstijl blijft altijd het belangrijkste. Vergeet dat nooit.

    Keep it up, je komt er zeker. :)
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2007
  19. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik vraag me nu af (hoewel ik morgen middag zelf mn mening kan geven als mijn CE binnenkomt :9)

    de graphics en het geluid van deze game lijken me prima, ik spreel vaker oudere xbox 360 games.. en heb totaal geen last van als een nieuwe game niet top is kwa graphics.
    Ik ben een grote rpg fan, maar oblivion was niks voor mij (die dropping bij het begin viel mij niet lekker).
    Raad je mensen aan dit spel te kopen voor de gameplay.. hoe is het verhaal opgebouwd? hoe word het vervaal in het verloop van het spel verteld? is het een aantrekkelijk verhaal waar je als het ware ingezogen word?
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ik schrijf bijna expres nooit wat over het verhaal in een game, omdat ik altijd een beetje bang ben teveel te verklappen. Ik zal dit echter wel doen bij mijn Halo 3 review van over twee of drie weken. Ik zal proberen nu ff uit te leggen hoe het verhaal in het kort in elkaar steekt. Je moet dat dan maar ff bij de review denken:

    Jij bent als Bounty Hunter met je zus op de vlucht. Jouw zus is die vrouw die je ook op de handleiding van het spel aantreft. Wanneer je een plek zoekt om te overnachten leg je tijdelijk je gewonde zus neer bij een boom. Als je terugkomt uit het plaatselijke rottende huisje, dan is je zus in eens verdwenen. Ze blijkt ontvoerd te zijn door een donker, duister en mysterieus gebeuren en jij moet naar haar op zoek. Je zult de hele wereld doorzwerven om je zus proberen te vinden. Echter, afgaande op de strategy guide, je zult niet zo vaak meer je zus tegenkomen of aanwijzingen naar je zus. Het verhaal zal aan het einde van het spel een wending krijgen, maar dat is anders dan de meeste gewend zullen zijn van dit soort games. Na de verhaallijn bestaat er nog de mogelijkheid om enkele tientallen quests te doen en om jezelf sterker te maken tot max. level 50. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is en dat ik niet teveel verraden heb.

    Met een 7.4 als eindresultaat voor het algemeen vind ik Two Worlds niet een waardige RPG, maar daar is de review dan ook voor. ;):)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina