1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ubuntu (en andere linux-distro's)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Kevf, 13 okt 2007.

  1. bertus 2

    bertus 2 Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
  2. Cypher

    Cypher Yohohohohoho!

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    8
    Na de installatie is het beste om gelijk Syanptic in te duiken. Hierin staan echt honderen andere programma's, dan de software die standaard bij Ubuntu worden geleverd.

    Een paar van mijn favorieten die ik er altijd gelijk op zet zijn:
    - Banshee (beter dan Rhytmbox maar ook erg uitgebreid qua mogelijkheden en integreerd zich mooi met Last.fm)
    - Xchat (IRC)
    - Screenlets (Desktop Widgets, hiervoor moet je wel kunnen werken met compiz Fusion)
    - Avant-Window-Navigator , een Dock, hetzelfde als hierboven, je moet compiz Fusion kunnen gebruiken)
    - Ktorrent of Azureus (bittorrent)
    - Zsnes (old classic games \o/)
    - Thunderbird (Email programma van de makers van Firefox)
    - Inktscape (vector art, zoiets als Illustrator)
    - gftp (we moeten we kunnen ftp'en ;))

    Daarnaast kan je Gnome helemaal aanpassen met icoon paketten, thema's, aanwijzers, widgets enz.... op http://www.gnome-look.org
     
  3. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    en om nog een games toe te voegen,
    Rtcw et (mod : True combat : Elite.)
    urbanterror
    sauberaten (cube2)
    nexuiz
    open arena
    alien arena 2007, allemaal fps
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2007
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Hoe krijg ik die Avant Window Navigator geïnstalleerd? Ik heb 'm al gedownload, maar hoe krijg ik 'm werkend? :+
     
  5. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Yesss eindelijk een oplossing, tenminste zo ziet het er naar uit....zit nu alleen twee dagen op mijn werk :mad:

    Originally Posted by Kevf
    Thank you so much! But as you expected I'm using gutsy now so this solution won't work for me, but it does give me more insight in the whole wireless network problem.

    Already opended two threads one in beginner and one in network but with the final release of 7.10 the forum is being flooded with people with questions

    Hello Kevf, in case you've not solved your issue, I posted in another thread how to get a rt2500 wireless card running on Gutsy; here's the link to my post: http://ubuntuforums.org/showthread.p...58#post3595458

    Regards.
    __________________

     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2007
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Zou mooi zijn Kevf! :)
    Thanks Ego, voor de link.
     
  8. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    klinkt goed
     
  9. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een paar problemen:

    - XP herkent de partities van Firefox niet
    - Ik heb firefox verkeerd geinstalleerd, op de / directorie, maar windows staat vervolgens op /windows, dus tussen alle files van Ubuntu
     
  10. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Partities van firefox. ik mag hopen dat je een map bedoelt.. Wat vreemd is maar gevolgd door de vraag : hoe is je windows partitie geformateerd ? ntfs, fat 32 etc.. Het zou namelijk geen problemen moeten zijn.

    De 2e vraag lijkt me helemaal vreemd : want FF staat standaard geinstaleerd. dus die hoef je helemaal niet te instlaren
     
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Hoe kom ik in "Admin" mode? Als ik die Source.list wil saven, dan zegt ie dat ik daar niet gemachtigd voor ben.
     
  12. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    sudo gedit /etc/apt/sources.list in de terminal , en dan word je root pass gevraagd
     
  13. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Stom |:-, ik bedoel natuurlijk de partities van Ubuntu! Maar ik was zo blij omdat ik net op XP het internet aan de praat had gekregen en snel Firefox weer kon gebruiken :9.

    Maar hoe de Windows partitie is geinstalleerd maakt dus niet zoveel uit, die is ntfs en daar kan ik vanuit Ubuntu ook wel in komen, maar ik kan vanuit Windows niet de schijven zien die ik met Ubuntu heb aangemaakt, waaronder een 180 GIG grote partitie voor muziek, films, etc. Wat vrij vervelend is.

    /Edit: Ik zie dat de 2e vraag niet eens helemaal af was :9 Het bericht moest dus zo zijn:

    Ik heb een paar problemen:

    - XP herkent de partities van Ubuntu niet.
    - Ik heb Ubuntu verkeerd geinstalleerd, op de / directorie, maar windows staat vervolgens op /windows, dus tussen alle files van Ubuntu staat ergens het mapje Windows, wat natuurlijk erg kut is.
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2007
  14. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    voor die eerste vraag probeer dit is: http://www.fs-driver.org/

    die 2e zou ik niet zo 1 2 3 kunnen beantwoorden, ik heb hier namelijk geen last van dus zou ook niet weten hoe dat ontstaan is. Windows is bij mij gewoon een c schijf
     
  15. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie de schijven nu wel in Windows, maar kan ze nog niet openen omdat ze volgens Windows nog niet geformateerd zijn. Het zijn trouwens ext3 schijven, maar volgens het programma moeten die ook gelezen kunnen worden maar ik kan niet uitvinden hoe.
     
  16. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
  17. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had dat stukje over Ext3 wel gelezen, maar zie nergens iets staan hoe ik dat zou moeten doen.

    Ik zie in Windows de schijven wel, maar ze zijn 0 byte groot en moeten volgens windows eerst geformatteerd worden. Ik las op internet wel iets over het mounten van Ext3- naar Ext2-indeling maar hoe het nou precies moet? Ik weet het niet.

    /Edit; Laat maar, op 1 of andere manier kan ik er nu ineens wel in zie ik :9

    /Edit2; Compiz werkt bij mij ook niet, maar het lijkt me dat het wel zou moeten aangezien deze PC nog geen jaar oud is (PC zit verder vol met Intel spul).

    /Edit3; Hoe installeer ik desklets?

    Sorry voor de vele vragen, maar ik kom er zelf gewoon niet uit.
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2007
  18. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn eerste tip is : google. Met de magische woorden how to [vul vraag naar keuzen in] in ubuntu : , en kijk ook hier is rond. Alles is te vinden, een beetje moeite in het zelf zoeken helpt je ook in het leren snappen van windows..

    anyway voor de eerste vraag :

    system -preferences -appearance - visual effects -custom. Staat dit er niet bij : op naar de terminal en dan

    Code:
    sudo apt-get install compizconfig-setings-manager
    En dan weer bij appearance custom aanklikken en aanpassen naar behoeven in
    system-> preferences-appearance-advanced desktop settings.


    Op vraag 2 http://www.howtoforge.com/gnome_gdesklets in 2 seconden google.. via : http://www.gdesklets.de/

    Het maakt me echt niet uit om vragen te beantwoorden, en blijven doen. Maar google is magisch en scheelt je een hoop tijd op wachten op een antwoord, en zoals al gezegd : leer je der zelf veel meer van
     
  19. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik die code in de terminal invoer krijg ik het volgende:

    Code:
     Kon pakket compizconfig-setings-manager niet vinden
    
    Vervolgens als ik 'aangepast' aanvink krijg ik na een tijdje het voglende:

    [​IMG]

    Desklets was me inmiddels gelukt, ik gebruik google echt wel veel hoor. Alleen zijn veel dingen gewoon niet te vinden, of ze zijn niet duidelijk. Ik zit nu ook alweer 5 uren te kutten met Ubuntu, waarvan het grootste gedeelte op internet rondsurfen om problemen op te lossen ;).
     
  20. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    Kan je linux echt goed gebruiken voor games. Ja of nee ?
     

Deel Deze Pagina