1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ubuntu (en andere linux-distro's)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Kevf, 13 okt 2007.

  1. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Had 8gig ineens over door een klein rekenfoutje :+
    En omdat ik lui was had ik daar maar de swap van gemaakt. Heb 1 TB aan ruimte op het moment, dus die paar GB maakt verder ook niet meer uit.

    Heb het overigens nog steeds niet aan de praat gekregen, elke keer is er wel weer wat anders waar dat kreng over zeurt. (volgens mij zeurde 'ie laatst over een gare HD (2 maanden oud >_<))

    Iemand zin om "Hulp op Afstand" te doen? Wil wel eens zien wat ik fout doe.
     
  2. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    kom maar op met wat je hebt gedaan :p (zit wel in tentamens, maar kan allicht een blik werpen)

    Als het echt niet zou lukken try this here :
    http://wubi-installer.org/
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    en anders pclinuxos cdtje branden en gaaaaaaaaaaaaaaaan

    @ ego: dumbed down? Er zit idd veel standaard in, maar het is gebasseerd op Mandriva en daar kan je toch echt wel alles mee wat je wilt.

    Ati herkent ie btw ook :D

    eerste compiz experiment is btw mislukt, maar ik ben veel verder dan met ubuntu.
     
  4. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    nah jah met dumbed down bedoel ik meer dat alles net iets lastiger te berijken is
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het werkt met KDE dat is wel even wennen als je al die tijd met Gnome werkt. Maar ik kom verder net zo snel op de plekken waar ik zijn wil.
     
  6. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    cool :), werkt verder ook gewoon met repo`s en terminal stuff ?
     
  7. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Wat is het nadeel dan van die Wubi installer?
    Het ziet er hier nogal logisch uit moetk zeggen.

    edit: Oh, draait vanuit windows; nah, even geen zin in.


    Edit 2: Done, probleempje met mijn DVD-speler -_-'
     
  8. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ik heb wat hulp nodig. Heb eindelijk linux geinstalleerd gekregen (Kubuntu 7.10) alleen kan geen goede ati drivers vinden. Ik heb de mobility radeon m6-p. Heb wel wat gevonden, maar niks geschikts voor deze kaart. Kan iemand me verder helpen?
     
  9. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zitten de ati legacy drivers niet standaard in de repo's van kubuntu? (wel alle soorten repo's aanzetten he? Nonfree, multi etc)

    @ Ego: werkt allemaal, terminal, compiz (bij mij uiteraard niet) etc

    ach eigenlijk lijkt het allemaal erg veel op elkaar, alleen pclinuxos had er bij mij iig veel minder moeite mee om alle te herkennen.
     
  11. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    zullen er idd wel tussen zitten, en ook even chekken dat je restricted driver maneger alles toestaat..

    @ kevf. Heb je de laatste ati drivers al geprobeerd voor compiz.


    Voor de gamers onder ons zal ik vandaag of morgen wel even een leuk lijstje flansen van wat goeie fps games (alle gratis zoals het hoort in de linux spirit)
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Cool Ego! Ben benieuwd.
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Die lijken juist het probleem te geven. De admin van het Nederlandse pclinuxos forum heeft nl exact dezelfde chipset en van de zomer werkte die wel, echter gisteren kreeg hij exact dezelfde errormelding en hij kwam er verder ook met het aanpassen van Xorg ed niet uit.

    Ik verwacht dus ook niet dat het mij gaat lukken. Aanmelden op engelstalige forum verloopt trouwens moeizaam. Woensdag al gedaan, maar de aanmelding moet handmatig geactiveerd worden :confused:

    edit: 1 game weet ik uit mijn hoofd en is de 'vervanger' van quake arena:

    Open Arena

    Kom maar op met de rest. :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2007
  14. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    ok here we go :) de game die ik momenteel speel en zeer populair

    urban terror 4
    [​IMG]
    [​IMG]

    de gouwe ouwe
    wolfenstein ET nog steeds grote userbase en 1 van de beste mods imo availeble :
    true combat elite.
    rbs achtige total conversion mod. Goeie gameplay realisme en redelijke dedicated userbase.. Ik speelde dit veel op windows maar ben er nog niet aan toe gekomen om op linux te zetten

    .sauerbraten Vooruitstrevende shooter van iemand die mee heeft geholpen aan far cry.. Nog niet gespeeld maar wat ik er van hoor heeft het een grote userbase en speelt het zeer goed weg
    [​IMG]

    Nexuiz Nexuiz te vinden in de repo`s.. Volwassen quake like shooter , grote userbase fast paced quake like wat meer valt er te zeggen :9

    warsow extreme snelle shell shaded quake like shooter. zware learning curve en heel arcade.. Je vliegt op bizar tempo door die map heen als je het door hebt.. ik kreeg er in 2 uur tijd 1 kill tussen de rest was ik frag voer, genoeg voormij om er even niet verder naar te kijken :9. het is een zeer goeie shooter maar qua learning curve is ie mij momenteel iets te steap.

    http://www.warsow.net/media/screenshots/wsw00027.jpg

    alien arena Quake like shooter met alien theme. snel en makkelijk. De eerste keer dat ik het speelde hoorde ik al snel : godlike. Iets te makkelijk mischien, maargoed leuke game voor tussendoor. Even servertje in knallen half uurtje later weer iets anders doen.

     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik ben pas dinsdag weer thuis, maar ga zeker even checken :D

    Lekker snelle respons van je trouwens :+
     
  16. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    LOL de tijd ging iets minder snel dan gedacht dus kon het er een tussen gooien
     
  17. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    nog 1 hele uitgebreide. Tremulous, een soort natural selection.

    http://www.tremulous.net/ ziet er heeeel interesant uit. voor de makkelijke install onder ubuntu
    sudo apt-get install tremulous

    aanrader
     
  18. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb eerlijk gezegd geen idee wat jullie bedoelen:eek:

    Kan je het wat makkelijker uitlegge voor deze leek?O-)
     
  19. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    system ->administrations->restricted driver manager.. voor de drivers
    system-> administrations-> synaptic package manager (repo`s).

    Raad je trouwens aan even te kijken op ubuntuforums.org. Daar zal vast wel een tutorial staan voor het instaleren van de ati drivers..
     
  20. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal ff zoeken, bedankt!:)

    Edit: heb gevonden wat ik zocht, volgens ubuntu.com zitten de drivers al in de default drivers. Zal die dan wel geloven, ben alleen gewend van windows dat je altijd drivers moet updaten
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2007

Deel Deze Pagina