1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ubuntu (en andere linux-distro's)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Kevf, 13 okt 2007.

  1. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    ok basicly kom je de live cd niet eens in..

    Probeer het is met de alternate cd
     
  2. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    Hoe ik het net beschreef lukt het anders wel bij mijn zusse computer ;)

    En wat is alternate cd ? Is dat van zo'n winkel ?
     
  3. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    alternate cd is een instal met meer opties.
    http://users.bigpond.net.au/hermanzon

    Ik raad je trouwens toch aan even rond te googlen om er achter te komen wat de oorzaak is. de alternate cd is namelijk wel een laatste redmiddel soort van
     
  4. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    Door die alternate cd nog steeds dezelfde fout :mad:. Ik geef zo langzamerhand de moed op :mad:
     
  5. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
  6. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    ga hem ff proberen in virtual pc:) eerst ff uitvogelen hoe het werkt, en als het bevalt op laptop zetten
     
  7. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    ik wil zo gaan instaleren, krijg je zon menutje in het begin, doet ie verder niks :confused: kunt niet op enter of zo drukken, dat ie dat gaat doen
     
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Je kunt beter VMWare Workstation gebruiken. Virtual PC is niet zo Linux proof aangezien het van Microsoft is. Windows XP etc installeren gaat prima, maar zodra het iets anders is gaat ie moeilijk doen. VMWare Workstation werkt echt perfect.
     
  9. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    oke thx (Y)
     
  10. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    dat wordt mijn volgende projectje.. vmware seamless xp..

    @kevf als je deze draad nog checked :p

    ga je ook nog zo iets proberen met you distro ?

    En al verder gekomen met compiz/beryl nu ati zijn drivers heeft gereleased ?
     
  11. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

    waar moet je dingen als hierboven invullen dan ?
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    In de Terminal.
     
  13. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    Ik weet, ik ben noob op dit gebied :) maar kunnen jullie misschien uitleggen wat een terminal is en wanneer het bij linux komt ?
     
  14. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    terminal is de command line, bij jou error zie je als het goed is de text en vermoedelijk kan je naast die text typen.

    (jammer dat je zoveel problemen hebt met de instal)
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    vmware moet ik nog even over nadenken. Heb eigenlijk alleen een goede newsreader nodig. Want pan vind ik niks. Maar wine zou dan dus al genoeg zijn. Al is het natuurljik wel lachen om xp onder linux te draaien :9
     
  16. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een .daa bestand gedownload van 4 gb. Deze wil ik naar me externe hdd kopieren. Dit is echter niet mogelijk, omdat het een fat32 type is. Dus kan iemand mij vertellen hoe ik het bestand moet inpakken/opsplitsen zodat ik het in stukken kan kopieren? Ik heb al even met "ark" zitten klote maar hets niet gelukt.:9
    Ik heb overigens de nieuwe Kubuntu.
     
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb nu een sinds de release Gutsy Gibbons geïnstalleerd als Dual Boot met Vista. Nu heb ik eigenlijk geen tijd om ermee te hobbyen aangezien ik te druk ben met stage en ik dus wel op Vista móet werken. Ik wil nu dus Ubuntu eraf hebben. Hoe kan ik dit het beste doen? In Vista middels Schijfbeheer de 2 partities die Ubuntu gebruikt verwijderen? Is dan m'n Bootloader ook weer normaal zodat hij meteen Vista opstart?

    /edit: Heb een aantal sites gevonden. Maar het is dus niet zo gemakkelijk als ik had gehoopt. GRUB blijft gewoon staan als je alleen de partities verwijderd, je moet dan de originele Bootloader van Windows weer terug krijgen middels een programma. Nja, dat zoek ik nog wel een keer op mijn gemak uit! :)
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2007
  18. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Grub blijft idd staan. beetje irritant idd. Mijn tip : Gebruik GAG als bootloader (Even googlen) even op een floppy zetten en via floppy starten. Daarmee omzeil je grub en kan je de ubuntu partitie gewoon volledig formateren naar ntfs. Waarbij grub volledig verdwijnt en je gag ook niet meer nodig hebt.
    Dit was iig bij mij zo toen ik 7.04 der af gooide voor een clean instal van 7.10. Waarbij idd windows dus in eerste instantie niet meer wou starten omdat grub niet meer gevonden kon worden

    @ gemini. wat dacht je van formateren naar ntfs ? :p
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Floppy in een laptop? :+
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Waarom draai je grub gewoon niet om en zet je Vista bovenaan?
     

Deel Deze Pagina