1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ubuntu (en andere linux-distro's)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Kevf, 13 okt 2007.

1. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    beter :), tjah met alle keuze is er altijd 1 die wel funcioneerd

2. Banzaiaap

Banzaiaap In Bad Company

Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg een error als ik de live cd probeer te draaien (toegestuurd gekregen ):

Wat moet ik in hemelsnaam doen ??

3. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Via Google kwam ik dit tegen, wellicht heb je er wat aan. Ook kwam ik dit en dit nog tegen. Hopelijk kan je er iets mee.

Dan heb ik zelf nog twee vragen. Wat is het verschil tussen Ubuntu en Fedora? Welke is beter? En waarom is deze beter?

:)

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Er zit eigenlijk heel weinig verschil tussen de twee. Helemaal als beginner zal je de verschillen niet kunnen zien. Een paar verschillen zijn de verschillende installaties, de basisprogramma's en een klein beetje de layout.

Ze gebruiken beiden het pakket GNOME om te displayen en hebben de algemene Linux kernel als basis. Eigenlijk zit er dus niet heel veel verschil tussen behalve de makers en de community en wat basisfuncties. Maar er is niets beter aan de ene distributie dan aan de andere, want je kan in principe hetzelfde met alle disto's bereiken.

Daarnaast heb je nog distributies als Kubuntu en dergelijke die gebaseerd zijn op KDE, dit is een meer windowsachtige desktop. Hier twee plaatjes om de standaard uiterlijke verschillen te tonen. Ook qua programma's en de terminal is KDE iets anders dan GNOME, het is maar net wat je zelf prefereert.

GNOME (Fedora):

KDE:

5. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Bedankt:)

Ik heb nu Ubuntu naast Windows Vista geinstalleerd en het werkt allemaal als een zonnetje. Nu heb ik naar aanleiding van het zien van pics op het internet weer wat vragen over Ubuntu.

1. Ik lees veel over Compiz, hiermee kun je kubussen op je beeldscherm laten verschijnen en nog meer van dat soort fratsen. Ook lees ik dat deze al zit geinstalleerd in Ubuntu en dat je via de terminal alles kunt instellen. Nu zou ik heel graag in het Nederlands uitgelegd krijgen hoe ik deze virtuele fratsen kan instellen en kan gaan gebruiken.

2. Via Google ben ik terecht gekomen op een website waar je thema's voor Ubuntu kan downloaden. Nu is er echter zo ontzettend veel keuze dat ik niet precies meer weet wat ik nu moet downloaden. Mijn bedoeling was om Ubuntu een OSX uiterlijk te geven. Kan iemand mij helpen door bijvoorbeeld een link hier te plaatsen? Ik zou het zeer op prijs stellen.

3. Misschien dat iemand mij vervolgens ook uit kan leggen hoe ik deze pakketten installeer?

4. Is het ook mogelijk om zo'n icon dock onder op je scherm te krijgen? Dit zag ik op plaatjes maar ik kan hem niet vinden.

Laatst bewerkt: 16 feb 2008
  6. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    1. Compiz Fusion zit idd al geintegreerd in Ubuntu. Ik geloof dat je in het ystem/Systeem menu een programma voor de instellingen kunt vinden. the only ego zou dit wel kunnen bevestigen/uitdiepen.

2. Geen idee

3. De thema's kan je opslaan en dan via de Uiterlijke voorkeuren (weet even niet hoe dat heet) openen van de plek waar je ze hebt opgeslagen.

4. Ja, waarschijnlijk is die wel vanuit de repository te vinden en te installeren. the only ego heeft hem gebruikt en zal dus wel weten hoe hij heet.

7. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    1 compiz fusion is aanwezig. alleen de manager niet (voor alle opties) let wel : nvidia is het makkelijks. Anyway voor de manager. In de terminal:

sudo aptitude install compizconfig-settings-manager

et voila

2/3 even op ubuntu forums zoeken , er zijn namelijk ready made packages. en qua installatie just follow the dialog on the screen :9

4 ja dat is mogelijk , hiervoor heb je wel een compositing program voor nodig (compiz is dat) het programma heet avant window manager (awm) en is te vinden in oa the repositorys

8. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb sinds kort ook Ubuntu 7.10 naast Vista geinstalleerd, maar het grootste minpunt dat ik heb is dat hij geen draadloos netwerk vindt... Ik werk op een laptop (Medion) en heb nu geen idee hoe ik dit aan de praat krijg. Iemand met een goede uitleg?

9. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    wat voor kaart zit er in voor draadloos internet ?

10. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Atheros AR5007UG Wireless Network Adapter en ik heb een Medion MD-98300 laptop (dacht ik).

11. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
  12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    ff wat anders:

Met de volgende screens erbij:

Goede ontwikkeling :)

En toch nog maar ff wachten met het kopen van een smartphone, kan ik straks Ubuntu op mn foon draaien ;)

13. Shizzel

Shizzel Guest

Als je dat op een gejailbreakte iPhone zou kunnen draaien en er touch-screen support zou kunnen worden gemaakt zou het super zijn :D.

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    Gaat theoretisch gezien niet werken. De Iphone heeft ten eerste maar 128 MB intern geheugen.

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    Deze thread begint weer een beetje dood te gaan.

Anyway:

De nieuwe Ubuntu, 8.04, is zoals sommigen hier al weten alweer in de testfase en zal binnen niet al te lange tijd 7.10 alweer vervangen. De naam van deze versie is Hardy Heron.

Nu heeft deze versie weer een aantal leuke nieuwe features, waaronder de meest opvallende de nieuwe theme gebaseerd op de Murrine-engine is:

Ziet er goed uit! :)

En daarnaast:

En de world clock applet die je al op de screen van de nieuwe theme ziet.

16. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    ben benieuwd naar hardy heron, gutsy laat duidelijk ruimte voor verbetering. Die wall ziet er wel meesterlijk uit btw

17. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    Als je dan nog goede ideeen hebt:

Ubuntu Brainstorm

Hier kunnen mensen ideeen plaatsen voor verbeteringen/toevoegingen aan de volgende Ubuntu releases. Goed initiatief :)

18. Shizzel

Shizzel Guest

Is het ook mogelijk om Gutsy te installeren op een HDD vanaf een USB-stick? Ik vind met een Google-search namelijk alleen maar resultaten om het óp een USB-stick te installeren.

Edit: Laat maar, al een cd-tje gevonden en Ubuntu staat geinstalleerd. Kan trouwens geen i met trema maken, hij maakt meteen al de aanhalingstekens?

Laatst bewerkt door een moderator: 8 mrt 2008
  19. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit er zelf ook aan te denken (Wanneer ik mijn computer is heb leeggemaakt van 4gb bestanden :+) een Linux based OS te gaan gebruiken. Dit (voorlopig) wel naast een Windows besturingssysteem gezien ik vaak nog met domme programma's van school werk die denk gemaakt zijn voor windows en niet voor Linux. Voor de zekerheid hou ik dan ook windows liever nog even aan. Na de startpost heb ik alleen een vraag voordat ik verder in het hele gebeuren ga verdiepen. In mijn systeem zit een Ati Radeon 9600. Moet ik het dan uberhaupt wel doen, en wat loop ik dan mis?

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het doet het sowieso wel. Echter de leuke 3d-effecten kunnen wel eens lastig worden. Echter dat zijn extraatjes die je bijvoorbeeld bij xp ook niet hebt. Echter volgens mij is het voor jouw specifieke kaart wel opgelost. Even googlen. Weet je al welke distro je gaat gebruiken?

Verder:
    De nieuwe versie van pclinuxos met gnome is net uit en het ziet er zeker niet verkeerd uit. Ik heb net een laptop tot mijn beschikking gekregen en ga deze er vanavond nog opzetten!

Link met info:
    http://linuxgator.org/forums/viewtopic.php?t=442

Link met screens:
    http://picasaweb.google.com/texstar/PCLinuxOSGnome2008

Deel Deze Pagina