1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ubuntu (en andere linux-distro's)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Kevf, 13 okt 2007.

  1. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Vaste vervanger weet ik niet, ligt een beetje aan jouw relatie met Windows en Windows programma´s. Zo kan ik zelf niet zonder Adobe Photoshop en daar heb ik toch Windows voor nodig.

    Je kan de nieuwste Ubuntu gewoon downloaden van de site en branden op een CD. Start je laptop op met de schijf erin en je kan het OS uitproberen zonder het te hoeven te installeren, ideaal om even rond te kijken.

    :)
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ja, daar zeg je wat... Photoshop. Het is niet dat ik er niet zonder kan, maar ik installeer het wel altijd als een van de eerste dingen na een clean install. En Office natuurlijk. (heb je wel alternatieven voor, maar Office blijft het fijnste)

    Maar ik ga het iig wel even uitproberen. Wel handig dat het zonder install kan, scheelt een hoop gedoe. :)

    En anders maar erover nadenken om Windows 7 aan te schaffen. Is niet goedkoop, maar is zoals ik het lees een grote verbetering tov. Vista.
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Daarnaast is er voor de leek een hele leuke manier om het te installeren. Je kan de cd er tijdens Windows instoppen en dan kan je het OS als een programma installeren binnen windows met een schijfgrootte naar keuze. Daarna heb je opeens tijdens het opstarten de keuze tussen Windows en Ubuntu. Als je het niet meer wilt gebruiken uninstall je het gewoon weer in Windows.
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik ga met Chrome OS nog wel eens een Linux poging wagen. Voorlopig hou ik het maar even bij Windows 7.
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    GIMP is het linux-antwoord op PS. Kan je, heb ik horen zeggen, praktisch net zoveel mee.

    En anders installeer je Ubuntu er gewoon naast. Kind kan de was doen :b:
     
  6. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik ben ook wel geïnteresseerd in ubuntu, vooral omdat mijn pc heel erg langzaam is op windows xp.
    Maar ik wil ook niet al mijn gegevens kwijt, iemand tips of handleidingen die ik kan raadplegen daarvoor?
     
  7. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Hoi,

    Sorry, ALS ik het verkeerd post:)

    Ik zit met een probleem met mn Linux ubuntu server.
    Als ik bijvoorbeeld een uitroepteken wil doen, Dan komt er een hekje etc.
    In windows Los ik dit op met ctrl->shift,maar hoe in Linux?

    Gr Daan
     
  8. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    In je shell typ je in:

    sudo dpkg-reconfigure -plow console-setup

    daarna tik je je wachtwoord in en zou je het opnieuw moeten kunnen instellen.
     
  9. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Yep die had ik al geprobeerd, maar Dan moet ik op het laatst een code kiezen, bijvoorbeeld UTF8 oid.

    Wat moet ik daar kiezen?
     
  10. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    utf8 gebruiken wij hier in West Europa. :)
     
  11. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Maar ALS ik die invul kloppen ze nog steeds niet met de toetsen:-(
     
  12. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Hmm. BEn wat aan het kloten. I kwil het volgende voor elkaar hebben:

    Wil een HFS+ schijf maken, die elke dag een backup maakt van mijn macbook en de iMac. alleen, het formatteren van een schijf in HFS+ geeft problemen. Onder windows is het niet mogelijk, dus mijn vraag:
    Ik lees veel dat het in linux (ubuntu?)standaard mogelijk is. Klopt dit?
     
  13. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Ik ben net begonnen met Ubuntu, welke dingen moet ik weten?
     
  14. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Hoever ben je met "begonnen" ? Heb je al een installatie draaien ?
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    niks? gewoon lekker aan de slag gaan en wat je mist kom je vanzelf tegen, de community van Ubuntu is onderhand huge

    wat wel echt anders is, is dat je software installeert vanuit repositories, iaw vaste 'bronnen' vanwaaruit je de software installeert

    applications ==>software ==> softwarecenter

    geloof ik......

    zelf thuis nu xubuntu aan het draaien op mijn netbook en op een oude laptop. Voor het netbookje aan het overwegen om crunchbang te installeren, want de performance moet beter kunnen.
     
  16. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Ik heb het er al op staan en Chrome, Minecraft en wat plugins geinstalleerd, alleen vroeg ik me af of ik nog drivers moet installeren (van mn headset en videokaart).
     
  17. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    oud topicje maar eens bumpen.

    Heb sinds gisteren Ubuntu 13 via VirtualBox draaien. Ik ben eerst een halfuur bezig geweest met alle troep verwijderen. LibreOffice en dan soort meuk: niet nodig. Waarom niet even een optie tijdens het installeren van het OS om aan te geven wat je allemaal wilt installeren? Ik ga Ubuntu alleen gebruiken om op de devven, dus heb bijna niks nodig.

    Zijn hier ook mensen die alleen maar Ubuntu gebruiken?
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Zo. Ik had Crunchbang eerst in VirtualBox draaien, maar vandaag als dual boot geinstalleerd op m'n macbook. Met ReFit/ReFind is dat behoorlijk goed te doen. Alleen was het niet echt handig in het installatiemenu aangegeven welke partitie m'n Linux partitie was bij de keuze voor de bootloader. :+

    Crunchbang is voor de rest echt heerlijk. _O_
     
  19. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Maar ff checken dan.
    Ik draai nu Elementary OS, echt geniaal trouwens, lekker vlot en het ziet er prachtig uit en werkt goed, simpele UI dus ook makkelijk om in te stappen.
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Die heeft al teveel extraatjes. Crunchbang is echt lekker in zijn eenvoud:

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina