1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ubuntu (en andere linux-distro's)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Kevf, 13 okt 2007.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Onder edit was de laatste plek waar ik zou zoeken :+

    Ik kan bij Beryl ctrl-alt-bacspacen wat ik wil, maar er wordt niks veranderd.
    Kan dit weer met mijn ATI hebben te maken?

    Nu waardeer ik trouwens pas de 'simpelheid' van Windows :9
     
  2. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    @ Kevf;

    Lekker dan, heb nu dus 2 dvd's gebrand die ik gelijk de prullenmand in kan mieteren. Nja, morgen dan maar pakkie cd's halen=(

    Edit: Ik houdt het wel lekker bij Windows, mijn videokaart is ook van ATI dus dat zal ook wel weer problemen opleveren. Daar komt bij dat het me nu 2 DVD's heeft gekocht. Vond ik net een CDRW heb ik alles daarop gebrand, geboot en niks hoor.. Mijn CD-Rom staat toch echt als eerste in de boot list.
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2007
  3. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    bestaat er ook een soort van msn voor ubuntu? want heb het net geinstaleerd, maar vind de standaart msn die er op staat niet zo relax en weet iemand een media player?
     
  4. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    MSN zou ik niet weten of het mogelijk is. Voor een media player, misschien WinAmp proberen? De nieuwste versie is overgens super mooi:lol:
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ah joh 2 dvdtjes zijn hoogstens een euro toch? En tja je wat ik zei je kan niet verwachten dat je Ubuntu in een dag doorhebt. Dat was ook bij windows niet het geval.

    msn op Ubuntu: Amsn echter ik vind die meegeleverde het fijnst

    mediaspeler op ubuntu: Xine of Vlc, al zijn er echt tientallen.
     
  6. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Kevf, ik ben weer een stapje verder gekomen alleen krijg ik nu een error:x Als ik hem opstart van een CD (die installatie) en hij gaat laden zegmaar dan komt er te staan: Error boot blabla..

    2x gebrand weer maar maakte geen verschil..
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Heb je wel de goede versie van feisty gedownload? Want dit lijkt me verder geen Ubuntu gerelateerde error. Deze file moet je hebben:

    ubuntu-7.04-desktop-i386.iso

    van deze site:
    http://nl.releases.ubuntu.com/7.04/
     
  8. collin43

    collin43 coolest xbw member

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    0
    net feisty fawn of iets gedownload en geinstalled maar wow hee dit is egt vet :p je kunt écht doen wat je wilt.. ik heb echt een supervette verschijning van de windows en op google zijn nog super veel vette ''mods'' te vinden :p
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Op het officiele forum uit mijn startpost is ook echt oneindig veel van die gein te vinden. Al blijft imo het grootste voordeel dat het gewoon een stabieler os is.
     
  10. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon in je desktop. is een universele command voor Linux, ik gebruik de rechter alt+rechter ctrl+ backspace.

    En simpelheid van windows: tot dat je terug gaat naar windows, je je cube wil draaien, windows wil groupen, je oppeens crashed, je weer een virus hebt etc (blijf trouwens ook gewoon dualboot behouden hoor ;))

    msn idd gaim amsn kmess, genoeg mogelijkheden.

    @ the fox : google de error even , (of plaats hem hier) levert ongetwijfeld iets meer duidelijkheid + fix op. En gebruik gewoon deze guidevoor het branden van je iso. Werkt hier vlekkeloos.

    @Kevf uiteindelijk heb linux geinstaleerd naar weer is een crash met xp. Al was ik al wel aangetrokken tot de eye candy. Al met al vind ik de stabiliteit en rechtheid waarbij alles gaat de winnende factor.
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Alleen de hoge leercurve kan mensen laten schrikken.

    Ik ga denk ik trouwens kubuntu uninstallen en ubuntu erop gooien als 7.10 er is.

    GNOME spreekt me toch iets meer aan dan KDE
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2007
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het is niet zozeer de curve zelf, maar het opnieuw moeten leren. Vooral ubuntu is toch echt wel vriendelijk. Als je bijvoorbeeld Archlinux neemt dan heb je een curve die zo stijl is dat je niet blijft plakken. 'Beginnen met een commandline en vanuit daar de kernel handmatig gaan compilen' , daar trek ik iig een grens :+

    @ ego: mijn xp crasht eigenlijk nooit. Het is meer dat ik eigenlijk voor Vista compleet over wil zijn op een linuxdistro :)
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Ik moet wel aan de vista of xp voor het gamen, haha. Nog 4 daagjes en Gutsy Gibbons is er! Zowel voor Kubuntu als Ubuntu.

    lol, ik zat net te zeuren over GNOME of KDE. Maar je blijkt dus gewoon door op Kubuntu de package ubuntu-desktop te installeren een Ubuntu desktop te kunnen krijgen.

    Gutsy Gibbons krijgt trouwens by default Compiz Fusion. Geen Beryl meer nodig voor 3d effecten, dus!
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2007
  14. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Tjah het heeft z`n charme :p. Ik denk dat ik zeker ga experimenteren met andere distro`s. Mijn xp crashte nooit, tot oppeens boot sector die tot 2 x toe verneukt word , 3 schone installs.. heb het beetje gehad. En toch blijf ik dualbooten, Zit wel het meest in Linux.

    De leercurve is zo stijl als je hem zelf wil maken, je kan het wiel 100x opnieuw uitvinden of gewoon beetje lezen en gaande weg leren.
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik blijf sowieso altijd dualbooten ook als ik van windows afstap. Want dan kan ik andere distro's of versies mooi op de andere hd draaien voor het gespeel :p

    Ik heb zelf nog wat gespeeld met Open Suse maar vond hem in verhouding wat zwaar tov Ubuntu. Heb verder Gentoo gezien en die is vooral leuk als je een systeem hebt met zeer lage specs.

    @ modder: Compiz fusion? Zegt me zo niks, tenminste het Fusion gedeelte. Ik ben benieuwd of het werkt icm Ati. Heb trouwens net een stuk gelezen dat nu ati is overgenomen door amd er de belofte is gedaan dat het ook echt daadwerkelijk opgelost gaat worden.

    edit: je kan trouwens de bootvolgorde veranderen in Grub he? ;)
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Compiz Fusion Demonstratie

    Kan dus alles wat Beryl kan en meer! En het zit standaard in Ubuntu 7.10 :)

    Deze update van 7.10 spreekt me wel aan:

     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2007
  17. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    idd tis een remerge van 2 windows managers geloof ik, compiz (vergelijkbaar met beryl) en beryl
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Klopt.

    Ik ben nu trouwens ff de RC van 7.10 aan het downloaden. Zal ik hem ff als live cd draaien om te zien hoe ie is :)

    Jullie gaan het horen
     
  19. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wacht nog wel 4 dagen, en update gewoon uit de manager, Ga gewoon direct upgrade natuurlich. Ben wel benieuwd naar je eerste bevindingen
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Tja, ik heb geen Ubuntu, he ;) Ik zit erover na te denken om hem ook te installeren op mn pc zodat ik volgende maand een triple boot met XP en Vista heb :+ (triple boot, lol)
     

Deel Deze Pagina