1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

uitstelvirus

Discussie in 'Algemeen' gestart door goodfella, 14 mei 2004.

  1. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Nog meer mensen die zo langzamerhand een beetje moe worden van het uitstelvirus waar de Xbox (niet alleen de Xbox trouwens) mee te kampen heeft? De ervaringen die ik heb met extreem lang uitgestelde games zijn ook vaak negatief. Terwijl ik goede ervaringen heb met oa Top Spin en PGR2 en deze games zijn netjes op tijd verschenen.

    MS verliest veel goodwill. Hopelijk kan ik dit jaar nog een aantal killer titels spelen...
     
  2. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Ja, Desertfox had hier laatst nog een thread over aangemaakt..
    Meer dan de helft v/d titels die in december 2003 uit zouden komen, zijn verzet..
     
  3. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Spellen die uitgesteld worden zijn dan ook niet goed genoeg om uit te brengen.. En als het echt te lang duurt geven ze het denk ik op en brengen ze hem tog maar uit... Daarom vallen ze zo tegen (Brute Force)
     
  4. Neom

    Neom Crazy Gamer.........

    Berichten:
    309
    Leuk Bevonden:
    0
    liever een spel een paar maanden uitstellen dat een spel wat nog niet af is te vroeg uitbrengen, zo zie ik het.
     
  5. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Algemeen bekent excuus.
    Dat begint je na tig keer achter mekaar ook wel een beetje de strot uit te hangen..
     
  6. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Als het spel niet af is kunnen ze het moeilijk in de schappen leggen, halve games uitbrengen geeft ook niet een erg positief beeld.

    Alle release data moet je met een korreltje zout nemen.
     
  7. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    idd!

    Als men besluit om een spel een aantal maanden later uit te brengen heb ik daar helemaal geen moeite mee, maar bij een aantal titels maakt men het wel heel bont! Fable anyone? Erg hoge verwachtingen van deze game, maar hoe langer men de game uitstelt hoe groter de teleurstelling zal zijn als ie straks daadwerkelijk uitkomt. Je kunt een game niet eindeloos blijven uitstellen. Fable was vorig jaar misschien wel een sensatie geweest, maar dit jaar misschien niet meer dan een goede game?!

    Straks is het december en is er nog geen Halo2, Sudeki of Full Spectrum Warrior op de Xbox te spelen, terwijl de PS2 gamers aan de slag kunnen met Gran Turismo 4, MGS 3 en Killzone. De Xbox verliest dan overduidelijk de slag en ik voel er dan veel voor om ze af te straffen en mijn Xbox te verkopen en een PS2 te gaan aanschaffen. Ze moeten namelijk niet denken dat ze zich alles kunnen veroorloven. :mad:
     
  8. C()Rr0$!oN

    C()Rr0$!oN [BiEr] AlfA

    Berichten:
    713
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat microsoft dat heel erg vind. 1 XBox minder. Maar ik zou er maar ik heb liever dat ik de games pas in 2005 kan kopen dan dat ze zo tegenvallen dat ik ze helemaal niet meer wil spelen.............
     
  9. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Het gaat erom dat de Xbox straks wel een fatsoenlijke kerst line-up moet hebben anders is het over en uit voor Xbox 1.

    Daarnaast wil ik Halo 2 niet in 2005 spelen, maar ik wil hem nu spelen. Op dit moment. En dat zou ook de insteek van Bungie moeten zijn. Nogmaals, eindeloos uitstellen gaat ten koste van de kwaliteit. 2 Jaar terug sloeg ik nog stijl achterover bij het zien van de screens en het concept van Fable...op dit moment geeft Fable mij niet de indruk die het mij 2 jaar terug gaf. Je moet het ijzer smeden als het warm is...
     
  10. ewout

    ewout Addicted 17-05-02

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    1
    Goodfella,

    Beetje simpel... een game als GT4 is namelijk al net zolang uitgesteld en verschoven als halo2.
    Verder heb je in mijn ogen weinig te klagen met elke maand / 2 maanden een top game. Deze maand zelfs 2 :) ( ninja gaiden, rsc2)

    natuurlijk is het jammer dat een game wordt uitgesteld die je graag wil spelen, maar ik speel liever games die echt af zijn dan games die het net niet zijn!

    edit: wel grappig trouwens, fable lijkt mij steeds interessanter worden nu ik 'echte' gameplay filmpjes heb gezien ipv renders

    en zoals het er nu uitziet gaat halo 2 toch echt in 2004 uitkomen :p
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2004
  11. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Het gaat mij erom dat een game als Fable steeds minder revolutionair wordt naarmate we er langer op moeten wachten.
     
  12. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ze gingen het uitstellen en toen hadden ze ook nog eens die multiplayer mode weggehaald die ze hadden beloofd :mad:. Dus ik denk dat Fable voor mij gaat tegenvallen.
     
  13. High 5

    High 5 _/_/_/

    Berichten:
    172
    Leuk Bevonden:
    1
    Als een spel als Halo 2 uitkomt in november dan is dat geen toeval denk ik.
    Een mooiere releasedate voor de zo belangrijke kerstdagen kun je je niet voorstellen.
    Precies op tijd om de hype vol op gang te helpen. :)
    Ik denk dat Halo 2 eigenlijk al op een oor na gevild is.

    Maar er zijn andere voorbeelden.
    Als een spel langer dan 6 maanden moet worden uitgesteld dan is het risico erg groot dat graphics of het gameplay-idee alweer achterhaald zijn.
    Ik denk dat iedereen wel een paar van die voorbeelden kent.
    Vaak gaat het dan om de financiering die de ontwikkelaar niet rond krijgt, het weggekocht zijn van talent of een "haastklus" tussendoor.

    Die haastklus brengt me meteen naar het andere uiteinde van de schaal.
    De snelle jongens die in een maand of 2 een film-release uit de studio persen om maar vooral mee te kunnen drijven op het succes van een grote film blockbuster.
    Het is niet voor niets dat men eigenlijk nooit veel hoeft te verwachten van een film-game.

    Conclusie is dus dat een game niet te lang moet worden uitgesteld maar ook niet te snel op de markt mag komen.
    Een ontwikkel-tijd van 2 tot 2,5 jaar lijkt optimaal als je een goede stal met jong programmeertalent in huis hebt.
    Voor de kleinere softwarehuizen mag je vaker rekenen op 2,5 tot 3 jaar.
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2004
  14. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    ze komen steeds op het laatste moment erachter dat het een kutspel is dat ze maken en proberen het spel nog te redden. zoals idd bij brute force
     
  15. Undergrounder

    Undergrounder .

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    4
    Nou er zijn nog genoeg features die heel vernieuwend zijn, en je weet nooit wat voor nieuwe dingen erin zijn gestopt.
     
  16. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    You've said my man!
     
  17. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Welke games zijn verschoven dan? Halo 2 had geen releasedate tot nu...
     
  18. FeaR

    FeaR Inside you ...

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben bang dat ze straks zoveel filmpjes en screens van Fable op het net zetten, dat als je ze allemaal achter elkaar plakt het hele spel kan bekijken....




    ;)
     

Deel Deze Pagina