Uitzetting uitgeproduceerde asielzoekers

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door halo, 12 feb 2004.

1. halo

halo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste XBW lui. Wat is jullie mening over uitzetting van uitgeproduceerde asielzoekers!
    Ik vind het zelf een trieste gebeurtenis. Je kunt die mensen toch niet zomaar wegsturen. Maar wat is jullie mening hierover.

ps: geen discriminerende reacties a.u.b

2. The Hammerman

The Hammerman The Hammerman

Leuk Bevonden:
    0
    Vind het niet kunnen nee. Uitzetten mag van mij wel, maar dan wel degene die echt niet welkom zijn zoals criminelen, niet zoals je nu vaak hoort dat mensen een gezin hebben. Ook als ze al 10 jaar hier wonen en volledig ingeburgerd zijn dat kunnen ze gewoon niet maken. Ze zijn zo lang aan het lijntje gehouden door de overheid en dan moeten ze gewoon weg. Als ze iemand weg willen sturen moeten ze dat meteen doen en niet na zoon lange tijd. Ook het geval van Vader met kind moet weg hoort niet te kunnen. Dat ze dat toelaat.

Voor de rest ben ik het er een beetje mee eens, want eens is de maat vol. We kunnen niet eeuwig asielzoekers blijven ontvangen. Maar zoals Verdonk het nu doet is gewoon fout. Laat mensen meteen natrekken en stuur ze dan weg of geef ze een verblijfvergunning.

3. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Waarom kun je ze niet zomaar wegsturen? Ze zijn hier ook zomaar gekomen, die asielzoekers zijn zowieso al uitgeprocedeerd en zitten hier nog steeds. Daarom moeten ze weg. Woon je hier al 10 jaar en kun je vloeiend nederlands, ok dan mag je pardon, maar dat is er al volgens mij.

En daarna de illigalen in Nederland even aanpakken...

4. GiovanniG

GiovanniG F*ck da Wannabe-MODS

Leuk Bevonden:
    0
    Van mij mogen ze d'r allemaal uit en dan is het eindelijk weer gezellig!

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Als men uitgeprocedeerd zijn. Dan zijn ze door de gerechtelijke molen heen geweest. Er is echt gekeken of mensen veilig naar huis kunnen gaan. Mensen die hier 10 jaar wonen en nog steeds in de molen zaten. Hebben inmiddels een generaal pardon gekregen. De mensen die nu terug gaan. We praten nu over mensen die hier zijn gekomen tot een verblijf van 7 jaar. Mensen die mogelijk nog een verblijfs ergunning krijgen, ondanks dat hun land eigenlijk veilig is en opnieuw moet worden opgebouwd door mensen met kennis. De meeste uitgeprocedeerde asielzoekers hebben een hogere opleiding.

De mensen die in aanmerking komen om te blijven ondanks dat het land veilig is:

1 ) Hebben in Nederland familie wonen
    2 ) Is met een Nederlander getrouwd (langer dan 1 jaar) en in goede wil
    3 ) Hebben niet gelogen over hun asiel aanvraag, dus geen papieren verduisterd en niet gelogen over hun afkomst en leeftijd (dus ook niet ilegaal in Nederland binnen gekomen)
    4 ) Emotioneel niet terug kan naar zijn woonplaats en niet elders in zijn land opgevangen kan woorden
    5) Geen strafblad

Ik zit een beetje in een twee strijd. Ik vind als liberaal dat een individu de vrijheid moet hebben om te gaan en staan waar ze willen. Dus ook vestiggen in Nederland.

Echter mag je ook niet je verantwoordelijkheid ontlopen en is het alles behalve sociaal rechtvaardig dat wanneer je het beter hebt in je eigen land deze ontvlucht om meer te gaan verdienen. Kort geleden was er een arts op tv die hier niet mag werken, omdat hij asielzoeker is. Deze man is arts en komt uit een veilig gebied toch wilt hij niet meer terug en dat vind ik jammer voor zijn volk, want juist in zijn land is medische kennis nodig.

Er komt straks een website: www.verspildtalent.nl

Dit zijn hoog opgeleide vluchtellingen die in ons land willen werken, maar het niet vanwege hun status. Maak dan eens voor je zelf de overweging. Wat is een Sociaal beleid ... de kennis hier houden of de kennis daar plaatsen waar het nodig is.

Het vluchtellingenbeleid is trouwens een stuk verbeterd. Mensen worden nu ook in de regio opgevangen, zodat er geen grote cultuur verschillen zijn. Nederland en Europa geven nu ook meer geld aan dit soort projecten. Tevens zijn proedures verbeterd en moeten vluchtellingen binnen 5 jaar in Nederland een A-status krijgen of uitgeprocedeerd zijn.

Voor de mensen die nu volledig zijn ingeburgerd is het hard. Sommige kinderen hebben hun thuis land nooit gezien. Soms moeten er toch beslissingen genomen worden en grenzen getrokken. Wij moeten wel beide kanten van het verhaal horen, want ik vind de media vaak partijdig ;)

Kijk ook eens naar www.deleugenregeert.nl en dan bekijk dan het pleidooi van Maarten Huygens (9 februari) en het stuk over minister Verdonk

Minister Rita Verdonk staat al weken in de aandacht vanwege haar plannen met uitgeprocedeerde asielzoekers. Wat vindt zij van de kwaliteit van deze media-aandacht?

http://info.omroep.nl/vara?nav=jmqwHsHzGHCwOpNQ

|:-

Laatst bewerkt: 12 feb 2004
  6. Opheodrys

Opheodrys Allround gamer

Leuk Bevonden:
    1
    dus ben je hier 10 jaar min of meer illegaal,mag je blijven?

je moet op een gegeven moment een lijn trekken....anders blijven we aan de gang.
    en als je geen verblijfsvergunning hebt en toch je leven vrolijk opbouwt....kun je dan niet bedenken dat het een keer ophoudt met de fun?

oke,sommige zullen best alles gedaan hebben en aan het "lijntje" gehouden zijn door de overheid....de procedures zijn vaak erg lang en duren vaak te lang.....zijn we niet overspoeld met vluchtelingen...misschien dat het daareom wat lang duurd..

mensen die vandaag de dag binnenkomen zijn snel op de hoogte of ze mogen blijven of niet...achterstand word dus kleiner.

Tot slot;
    Ik moest voor mijn werk in het Intake centrum zijn(Zevenaar).
    Daar komt een gezin met 2 kleine en een wat ouder kind aanlopen....voordat er wat gebeuren ging...eerst foto's maken,zeg maar vastleggen wie wie is en zo proberen verder te helpen.
    Tot mijn grote verbazing waren ze binnen een half uur weer op straat....op mijn vraag,waarom?
    De vrouw mocht niet op de foto....sluier mocht niet af!!!....geen foto,geen aanvraag,geen aanvraag...de deur uit....
    En weg waren ze...waarheen?...

Dus ze komen wel,maar werken vervolgens niet mee...houden vast aan alles van hun vaderland(zo slecht is het daar dus blijkbaar niet).....

7. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind het belachelijk, er worden mensen uitgegooid die totaal geen toekomst hebben buiten Nederland, terwijl hele families die prima afkunnen in hun eigen land wel binnengehaald worden.

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Waarom hebben ze geen toekomst in hun eigen land ... dat ze daar van minder geld moeten leven is geen goed argument. Ik denk dat de meeste mensen wel degelijk een toekomst hebben, maar gevlucht waren voor het regime. Aangezien het gaat om vluchtellingen en vast gesteld is dat het land veilig is. Is het hun plicht om hun verantwoordelijkheid te nemen door hun land opnieuw op te bouwen en te laten bloeien...

9. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb het over de mensen voor wie dat niet geldt. Misschien heb je toevallig dat hele verhaal gezien rond dat kereltje die in dat taxiprogramma zat. Allebei zijn ouders zijn vermoord en hij woont nu bij zijn oma (hij is echt jong) en ze gaan hem uitzetten, terwijl hij verder geen familie of wat dan ook heeft. Die houdt het in zijn eentje toch nooit langer dan een paar weken uit?

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik ken het dossier niet en dus het verhaal niet. Soms blaast de media de boel op. Soms niet. Wat is de rede dat hij word uitgezet? Welk land komt hij vandaan? Wat is de status nu van het land?

We hebben het hier over uitgeprocedeerde asielzoekers. Die veilig naar huis kunnen ... als het verhaal van het jongetje waar is en hij geen kansen meer heeft dan kan hij hier hier blijven, omdat hij familie hier heeft wonen zijn oma. Als oma ook naar huis gaat dan is hij niet meer alleen.

Ik weet ook niet of hij neefjes en nichtjes en ooms en tantes daar heeft wonen. Kortom we kunnen pas een oordeel geven als we het hele verhaal kennen

Ik raad je aan om www.deleugenregeert.nl te gaan bekijken ... je krijgt dan ook een andere visie van het verhaal te horen

Laatst bewerkt: 12 feb 2004
  11. balleknieper

balleknieper .

Leuk Bevonden:
    4
    Eerst blaten dat veel asielzoekers het land uit moeten en als het er op aan komt durft niemand actie te ondernemen. Triest hoor.
    Die mensen horen te weten dat er kans bestaat dat ze weer terug moeten. Dan moeten ze ook niet gaan zeuren van ja ik durf niet terug omdat destijds de situatie in hun land erg was. Als dat nu niet meer is vind ik dat ze terug MOETEN hoe erg het ook is. Op een dag is ons land toch vol of niet? :{

12. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Mja, nu zie je 1 zo een geval bij het tv programma 'taxi', erg triest inderdaad, dat jongetje heeft gezien hoe z'n ouders vermoord werden en dan moet je weer terug naar dat land, dat is inderdaad erg triest... Maar achter elke asielzoeker zit wel een triest verhaal, als je al deze gevallen apart moet behandelen ben je jaren bezig.

Ik vind het in ieder geval heel erg stom dat ze sommige mensen hier eerst 10 jaar laten wonen en daarna er pas uitsturen, zo worden bijvoorbeeld nu vaders van kinderen het land uitgestuurd terwijl de kinderen hier blijven omdat zij hier geboren zijn... Erg scheef allemaal.

Maar als je ze allemaal hier laat zitten krijg je weer gezeik over het criminele gedrag etc etc... En dat is natuurlijk ook wel weer waar.

Mijn oplossing: Elke buitenlander die crimineel gedrag vertoont (in erge mate dan, bijvoorbeeld iemand in elkaar slaan etc...) die moeten ze zonder pardon uit Nederland verbannen. Doordat het zo streng is zullen andere buitenlanders (en Nederlanders zelf ook als de straf voor hun ook harder word) beter uitkijken met wat ze doen. Dan denken ze wel effe beter na voordat ze iets 'crimineels' gaan ondernemen... Daarnaast vind ik dat je buitenlanders die alleen maar thuis zitten en tv kijken, en daarnaast een uitkering krijgen ook het land uit moet kicken (natuurlijk alleen als ze niet proberen de taal te leren en niet proberen bij of om te scholen)...

Dan zal het in Nederland een stuk vrolijker/beter/gezelliger/etc... worden.

13. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    ik vind het terecht,
    die mensen zijn hier gekomen, en ze wisten dat als hun eigen land weer veilig was dat ze dan weer terug moesten.

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Dit gebeurt niet hoor ... of het hele gezin word teruggestuurd en het gaat om legale assielzoers die hier korter zijn dan 7 jaar.
    Immers het gezin mag niet gescheiden worden.

15. balleknieper

balleknieper .

Leuk Bevonden:
    4
    Stuur ze dan allemaal terug (het gezin).. Ik zie het probleem niet. Als het toch veilig is daar. Daar kunnen ze ook opnieuw beginnen net zoals ze hier hebben gedaan. Het klinkt hard maar...

16. VoYTeC

VoYTeC Xbox Af -_-

Leuk Bevonden:
    1
    Wat vinden jullie van die asielzoeker die zijn mond en ogen dicht heeft genaait dan?

17. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Alleen dan op eigen kosten, en niet op de onze. Ik word er echt gek van nu, helemaal van al die zielige verhaaltjes (die hebben ze idd allemaal wel). Ze kwamen hier en wisten dat ze ooit weer terug moesten, waarom gaan ze dan moeilijk doen als ze terug worden gezet? Ze moeten blij zijn dat we ze die jaren/maanden op hebben willen vangen, maar nee hoor. Ze gaan gelijk hun mond dichtsnoeren, om zo meer in de media te komen, en zo duurt alles alleen maar langer.

18. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0

Moet ie zelf weten, maar ik vind dat je je niet moet laten chanteren, en deze gozer er gewoon uit moet flikkeren, bovendien is hij duidelijk niet goed bij z'n hoofd. Die burgemeester van Zaandam vindt het zo belangrijk dat die gozer niet dood gaat, maar je gaat natuurlijk niet de regels veranderen omdat anders een of andere feitelijk illegale dreigt zelfmoord te plegen.

19. hattrickrulez

hattrickrulez FootballFreestyler

Leuk Bevonden:
    0
    Kansloze Kerel.
    Wat is dat voor een actie dan, weinig kans dat we nu extra medelijden gaan hebben hoor.
    Ik ben sowiezo van mening dat wanneer de problemen in het lang van herkomst nagenoeg verdwenen zijn elke asielzoeker weer teruggestuurd zou moeten worden ongeacht hoe lang die hier al is.

20. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    ben het iid met Fardo eens, media manipuleert de mensen.

op school ook, werd iedereen opgehitst tegen Verdonk te protesteren! ff regering ondermijnen.
    Zaten wij daar in de kantine (dat het beleid af en toe toch wel heel scherp is vind ik jammer, maar om nou wel voor asielzoekers te protesteren en niet voor andere besluiten vind ik hypocriet. Daarom deed ik niet mee) . Werden we echt met de nek aangekeken. "Goh, daar zit de VVD-delegatie"
    we hadden natuurlijk ons uiterlijk tegen (kraagjes, bootschoenen etc)
    Maar iedereen werd min of meer zo gepushed hun handtekening te zetten (ronselaars doro de kantine, altijd vragen *in groepen*) dat hier 1550/2000 leerlingen nu vol tegen zijn. Terwijl de meeste niet nadachten toen ze hun krabbel zetten, wat ze ermee bedoelen... Dat vind ik dus echt fout.

Asielbeleid is goed dus.

Deel Deze Pagina