1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Update moto gp2

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Go Ahead Eagles, 14 nov 2003.

1. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Nee, omdat ik niet doe cheaten :)

2. dendemen

dendemen wasted'nwounded

Leuk Bevonden:
    0
    Laat dat zaad spel toch liggen.Beetje spelletje uitbrengen, claimen dat die glitch-vrij is.En naderhand( bijna een half jaar later)een fix uitbrengen.pffff.Ze kunnen beter alleen de tijden van sepang en valencia resetten + de overall scores.Lijkt me eerlijker voor de gasten die uur na uur, dag na dag, week na week bezig zijn geweest.Voor niks!

3. Super Mellie

Super Mellie DTM race 2 RULLLEESS

Leuk Bevonden:
    0
    Ik haat cheaters!!!
    Denken dat ze snel zijn, maar ze zijn gewoon niet snel!!
    Alleen maar een hoge ranking krijgen.!!
    Wees nou blij nu kan je zonder cheaten (niet dat ik dat doe).
    Proberen bij de beste 400 te komen! En dat is het belangrijkste voor mij!!

En diablo Ik speel het niet meer zoveel omdat ik top spin heb.
    Maar nu dat alles word gewist ga ik de strijd weer met je aan!!
    Om veel beter te worden. Het word voor mij alleen maar leuker!!

See ya on tha web.
    Greetz mellie

4. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    Ik stond er ook goed voor maar ik ga ook zeker niet weer al die tijden neer zetten. Met PGR2 in het verschiet en nu nog Top Spin heb ik de schijt aan Motogp2.

5. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    Het is niet zo dat ik MotoGP2 constant ga doen, maar nu ik nieuwe tijden moet gaan rijden en de rankings wel eerlijk worden heb ik er wel meer zin in.

@Super Mellie: Ik heb ook TopSpin hoor.

6. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Euhm....

a) claimen dat ie glitch-vrij is hebben ze niet echt gedaan. Wel dat hij zo glitch-vrij mogelijk is. Als je ziet dat dit spel het nog 4 maanden heeft volgehouden voordat er een glitch is gevonden, en er echt debiel hard naar is gezocht (geloof dat maar) dan vind ik dit al een hele prestatie. Het is onmogelijk om bij voorbaat te zeggen dat een spel glitchvrij zal blijven, als je weet dat er bv 30.000 mensen 3 uur per week dit spel spelen. Dat is al bijna 100.000 man-uren per week!!! Hoe kun je daar ooit tegenop testen van te voren?

b) bijna een half jaar later deze patch uitbrengen? De glitches zijn (net) 3 maanden oud.. Tevens is er al bijna gelijk een patch gemaakt door Climax, maar voordat er goedkeuring komt, moet hij eerst door een complete wiswas aan technische keuringen, management beslissingen en weetikveel wat nog meer.

Door de programmeurs is al toegegeven dat de patch bijna gelijk klaar was. MS heeft het gelijk uitbrengen van de patch blijkbaar afgeremd. Dit is zelfs nog een beetje begrijpelijk ook (jammergenoeg, het kon me niet snel genoeg gebeuren), want het zou ontzettend lomp zijn om een patch uit te brengen die na een week weer opnieuw gepatch zou moeten worden dankzij een nieuw probleem wat niet was voorzien.

c) enkel de Valencia en Sepang tijden resetten zou niet eerlijk zijn, aangezien nu ook de 'draft-bug' is gefixt (thank god) en de physics van enkele motoren wat zijn getweaked om het 'playing field' meer te balanceren. Dit houd in dat naar alle waarschijnlijkheid de toekomstige rondetijden lager zullen liggen en dus niemand die al scherpe tijden had, zijn rondetijden nog kan verbeteren. Laat staan dat nieuwe MGP2ers ooit nog in de buurt van de top zouden kunnen komen. Draft was nu eenmaal (veel te) belangrijk in MGP2 om bij de absolute top te horen.

Ik wil niet goedpraten dat het zolang heeft geduurt. Het zo laat patchen van de problemen is namelijk een vrij grove fout in mijn ogen. Maar het is niet de schuld van Climax, de ontwikkelaar verdient alle credit in mijn ogen. Andere ontwikkelstudios zouden een voorbeeld aan hun toewijding moeten nemen. Dat Microsoft erg voorzichtig is met het patchen van spellen is logisch, maar 3 maanden lang wachten met het vrijgeven is veel en veels te lang.

Hopelijk leert Microsoft dat veel gamers bloed, zweet en tranen hebben gestopt in dit spel (of welk spel dan ook) en zal er bij toekomstige problemen van deze aard sneller gehandelt worden. Dit is in mijn ogen in ieder geval noodzakelijk om de (toch veeleisende) Live abonees tevreden te stellen.

7. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    Mooie tekst hoor.

Wat ik me afvraag:
    Wat is de draft-bug? Ik weet niet wat dit is. Kan iemand het uitleggen?

8. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Thanks!

ik bedoelde 'pauze bug'.. er wordt zeer regelmatig vlak voor de finish lijn op pauze gedrukt. Als alle AI of menselijke rijders netvoorbij zijn gereden, wordt er weer op pauze gedrukt. Nu zit je dus vol in de slipstream van die motoren..

collisions staan off, dus je kunt door het complete veld aan motoren heen 'slipstreamen' zonder er ook maar enig nadeel van te hebben. Op deze manier kun je per rondje wel 2 seconden winnen (als het niet meer is).

Normaal gesproken kun je natuurlijk nooit slipstream pakken van motoren die geen 'weerstand' hebben of wind tegen houden (collisions staan namelijk uit). Toch kan dat.. (kon dus, na de patch)

9. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    Mooi. Viel me inderdaad soms op dat sommigen dan stilstonden en mij opeens weer inhaalden. Als ik dan vroeg waarom ze dat deden kreeg ik nooit antwoord.

Het kan nu gelukkig niet meer.

Maar als ik het goed lees: je kan vanaf morgen alleen slipstreamen als colission op ON staat. Bij OFF niet meer.

Nu hebben de time trails tenminste weer nut. :)

10. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Dat is wat ik hoop, maar ik ben bang dat dit niet de 'fix' is, die ze uiteindelijk hebben gemaakt. Het is niet compleet duidelijk over hoe dit is opgelost. Misschien wel gewoon dat als je op pauze klikt, dat daarna je snelheid 0 is en je weer compleet op snelheid moet komen. Op zich ook een leuke optie, maar dan kun je dus gewoon in de laatste bocht voor het rechte stuk flink inhouden tot iedereen je voorbij is en alsnog flink draften..

Ik zal eens even kijken op xblracing.com (waar de programmeurs van MGP2 ook veel posten) of er meer info over is nu.

11. odebeijer

odebeijer A Dutch Ghost

Leuk Bevonden:
    0
    iemand al iets gemerkt van de update, ikke niet iig.

12. Super Mellie

Super Mellie DTM race 2 RULLLEESS

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is wel top om te horen, Dat je ook top spin heb!!
    Maar het is nu maandag maar er is nog steeds geen update wanneer komt hij vandaag? weet iemand dat?
    GReetz Super mellie

13. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Hmmm, ik heb het net ook geprobeerd en er is nog geen patch en ook nog geen scoreboard reset..

14. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    de score zijn nu gereset, van een patch heb ik nog neit kunnen controleren, maar dat zal ik vanavond nog ff doen

15. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Er zijn nú al weer glitchtijden te zien!! Die hele patch werkt niet ofzo :eek:

16. Meneer Eric

Meneer Eric High Performer

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, weet niet wat ik ervan moet denken.... |:-

17. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34

Zijn het dezelfde glitches of zijn het andere?

18. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    De tijden neigen weer naar de 0:30:00 dus het lijkt me wel...

19. Meneer Eric

Meneer Eric High Performer

Leuk Bevonden:
    0
    Heb net even gaan kijken op xblRacing. Het zou komen doordat sommigen de fix nog niet kunnen downen. Waarschijnlijk zal er dan nog een reset komen als iedereen hem heeft, als dit opgelost is.

20. kingarthur

kingarthur Ownage

Leuk Bevonden:
    0
    Alleen de draft is weg maar de glitches zijn er nog steeds. Amateurtjes.

Deel Deze Pagina