1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Usenet / Nieuwsgroepen [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 1 sep 2009.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    zo te zien kun je met een 90mbit usenet abbo volstaan, ik zou zeggen probeer het 90mbit pakket van voordelig usenet eens een maandje om te kijken of dat bevalt

2. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Ik weet niet of je 2x lightningusenet kan afsluiten om dan 100Mbit snelheid te halen?

3. Bavihoane

Bavihoane Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    bedank voor al jullie reactie`s! super.
    heb nu nog mn abbo lopen van voordelig usenet. mischien verstandig om die eerst te laten aflopen en daarna een nieuwe af te sluiten.

nogmaals dank.:thumbs:

4. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    ligt de verbinding met FTD³ er bij jullie ook uit? Ik kom er niet meer op... :mad:

5. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Ik nog wel hoor:)

6. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Probleem:

Download sinds ongeveer 2 weken opeens langzamer met sabnzbd, normaal loopt ie met 11MB/s, nu maar met 9MB/s. Heb het juist abbo gekozen(ultra d2d). Volgende al geprobeerd: ssl verbinding, firewall uit/aan, router reset + kabel d'r uit. andere port 119/80 geprobeerd.

Het vreemde is ik haal wel de 11 MB met een extra eweka account op dezelfde poort. D2D gisteren al gemaild, vertelde mij om dus een ssl verbinding op te zetten wat dus helaas niet geholpen heeft. Verbinding wordt ook niet geknepen door provider, heb al tests uitgevoerd op o.a. speedtest.net.

Iemand enig idee?

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    als jij met precies dezelfde setup je snelheid wel haalt op eweka (of met een paar eweka threads erbij in ieder geval) dan ligt het probleem volgens mij niet in jouw setup maar bij d2d.

8. pain of salvation

Leuk Bevonden:
    0
    Vergeten bij te vermelden: zo'n 2 weken geleden was ik in vmware bezig met een virtueel netwerk hierin zat ook een dhcp server. Op dat moment had ik bij het instellen van de dhcp server het scopeblok op max 50 uitgeef adressen gezet. In mijn address pool kwamen op dat moment de pc's op het thuisnetwerk binnen. Waardoor deze op dat moment ook in mijn domain zaten. Nadat ik deze pc's verwijderd had en de distributie van addressen zo klein had gemaakt dat er nog maar 1 pc in kon(eigen virtueel werkstation) kwam iedereen weer op het fysieke netwerk.

Toen kwam het probleem dat de connectie net iets trager werd(in de trant van downloaden), uiteindelijk de virtuele omgeving in de prullenbak gegooid en vervolgens eerdergenoemde geprobeerd om de connectie op te krikken...

Lijkt mij verder sterk dat er op één of andere manier nog wat gelinkt is aan het weggegooide netwerk

D2D vertelde mij eerder via email dat bij hun alles naar behoren werkt.

Laatst bewerkt: 22 dec 2010
  9. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Wat houd dit in?
    Biedt Concepts ICT ook nieuwsgroepen?
    Ja, echter wordt het gebruik van binaries niet ondersteund.

Staat op de support pagina, maar houd dit in dat er niet via bijvoorbeeld binsearch gedownload kan worden?

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Je gebruikt die virtuele dhcp server toch niet meer? Die hele omgeving heb je weggegooid toch?

EN ik neem aan dat je virtuele dhcp in een andere range zat? Als je nu in de juiste range een ip hebt kan dat niks te maken hebben met je snelheid.

Je haalt het met Eweka toch wel over dezelfde port met evenveel threads? Dat duid er volgens mij op dat het probleem niet bij jou zit

Klopt, dus geen binaries waar bestanden instaan maar alleen text-only

Laatst bewerkt: 23 dec 2010
  11. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Ah lelijk:-(
    achja:) Thanks.

12. pain of salvation

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, weggegooid
    DHCP zat in een andere range.
    Yup, dezelfde port.

Verder nog een systeemherstel gedaan, een regcleaner erover heen gegooid, firewall eraf en erop gezet, antivirus...

Probleem zit niet bij mij idd, dat mag wel duidelijk zijn...maar waar wel??? Vindt het al vreemd dat ik met 2 payservers wel de juiste snelheid haal ook al kan ik normaliter dezelfde snelheid met mij ultra abbo halen van D2D, welke nu dus blijft steken op 9 ipv 11.

Iig maar contact opnemen met provider.

Zal sowieso aan de afzonderlijke payserver gaan, nieuwsgroepen via providers willen nog wel eens restricties opleggen in de vorm van lage retentie of beperkte download snelheid.

Laatst bewerkt: 24 dec 2010
  13. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Neem dan Tweak als provider, krijg je gewoon toegang tot hun nieuwsgroepen (een van de beste van NL) en een gratis .nl domein.

14. Diikoeneke

Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

Leuk Bevonden:
    12
    Aangezien ik niet meer met Grabit kan downloaden omdat die steeds crasht als ik iets wil downloaden wou ik Sabnzbd proberen.

Nu heb ik dat gedownload enzo krijg ik meteen deze melding:

Uploaded with ImageShack.us

Ik heb dit programma al eerder willen proberen maar toen kreeg ik deze melding niet, en mijn naam en wchtwoord voor mijn usenet account werkt niet :+

Weet iemand wat ik hier moet invullen? 8)

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Je weet zeker dat er niets ingesteld is?

Volgens mij staan user en pass open en bloot in de .ini dus zoek die even op en maak die velden weer leeg

16. Diikoeneke

Leuk Bevonden:
    12
    Ja ik ben ook allemaal op internet aan het zoeken daar zeggen ze ook dat ik die sabnzbd.ini file moet openen maar die kan ik nergens vinden :emo:

Ik weet zeker dat ik niks heb ingesteld :)

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Die kun je nergens vinden? Welk OS heb je en welke versie van Sab?

18. Diikoeneke

Leuk Bevonden:
    12
    De .Ini heb ik nu net gevonden

Dus nu alles weghalen van Username en passwoord? :9

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Yup, en als dat niet werkt kun je volgens mij de hele ini ook weggooien. Hij maakt dan zelf een nieuwe aan. Je moest toch nog beginnen met instellen dus dat maakt geen bal uit

20. Diikoeneke

Leuk Bevonden:
    12
    Dat werkt dus niet, krijg nog steeds die melding... :mad:

Deel Deze Pagina