1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Usenet / Nieuwsgroepen [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 1 sep 2009.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    2,2 MB/s :D
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ookt :thumbs:
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Wat is een goede plek om NZB bestanden te vinden? Ik wil rechtstreeks op mn Synology NAS downloaden maar als ik nieuwe releases zoek op Usenet staat daar vaak geen NZB bestand bij?
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    v3.newzbin.com wel betaald (eurootje per maand oid) maar alle zoekopties zijn echt te relaxed :)
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    daar heb ik een invite van een bestaand member nodig, zou je me er 1 willen sturen?

    http://v3.newzbin.com/account/signup/
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    done!

    @ Gerjan: die gebruikte ik eerst ook, maar v3 is echt veel relaxter imo
     
  8. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ach, ik met mijn 430 :+
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    idd heel erg relaxte zoekmachine , en ideaal voor mijn doeleinden omdat ik alleen maar de nzb's zoek om in mijn Downloadstation op mn nas te kunnen zetten :thumbs:

    bij welke nieuwsgroepprovider zijn jullie lid? Ik heb nu een maandje Eweka genomen puur omdat dat de enige was die ik kon bedenken.. zijn er nog betere?
     
  10. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Zit al een hele tijd bij Download2Day.nl , wil niet anders meer eigenlijk :)
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Waarom heb je voor die gekozen? Ik zie t verschil nml niet zo,.. t kost allemaal ongeveer tzelfde en ik weet voor de rest niet goed op basis waarvan ik voor de 1 of de ander zou moeten kiezen
     
  12. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Eind 2007 begon ik met usenet en toen kreeg ik van iemand een tip over D2D dus daar heb ik mezelf destijds maar geregistreerd omdat ik geen weet had van andere aanbieders. Ben 1x overgestapt naar Eweka maar had toen net de pech dat mijn betaling niet goed was doorgekomen. Verder had ik ook een paar keer connectie problemen met downloaden. Gelijk weer terug gegaan.
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Bij Eweka heb je 40mbit voor 7,50 per maand, bij D2D kost het 9,95 per maand voor 20mbit.

    Dus verschil zie ik zeker wel ;). En ik gebruik zelf ook al ongeveer 2 jaar Eweka zonder problemen.
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Okay, misschien dat ik die dan probeer als mn Eweka is afgelopen :)

    edit:// @ Lenny, ik heb "maar" 20mbit, dus het zou mij vooral om snelheid en stabiliteit gaan. Ik wil graag als ik iets download de volle snelheid constant halen en voor de rest maakt het me niet zoveel uit.

    nog 1 vraagje, ik zie in de downloadstation van mn NAS (wat een vrij bare-bones gebeuren is, weinig opties e.d) dat de Usenet downloads nogal met horten en stoten verlopen. Ze gaan bij wijze van spreken de hele tijd van 0kb/s naar 1MB/s waardoor ik het idee krijg dat het niet helemaal jofel loopt.

    Nou heb ik volgens mij bij Eweka 8 threads, dus ik heb de cleint zo ingesteld dat er 4 taken tegelijk mogen draaien en dat elke taak 2 threads mag gebruiken. Toch zie ik af en toe in de logging van de taak de volgende melding:

    authorization for newsreader1.eweka.nl failed (Answer: 400 newsreader.eweka.nl: Connection limit reached, - news@eweka.nl)


    Hoe doen jullie dat? kan ik beter 1 voor 1 met 8 threads downloaden?
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2009
  15. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja gewoon 1 voor 1, qua snelheid boeit het 0.

    4 taken met elk 25% snelheid, of 1 met 100% snelheid. Uiteindelijk duurt het even lang..

    Maar waarom probeer je niet de ipv6 versies van eweka of beter nog: xsnews? Die zijn gratis ;)
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Heb net Sabnzb geinstalleerd op mn NAS dus nu heb ik wat meer opties :D, deze pakt wel alles netjes zelf uit en repareert met de Par files zoals je van een goede client verwacht.

    Ideaal is dat hij checked wat ik bookmark op die site die Kevf aanraadde, en alles wat ik daar bookmark gaat hij nu automatisch downloaden. En als hij klaar is of de disk dreigt vol te raken stuurt hij een maltje.
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb ook 20mbit, die trek ik met 4 connecties zo goed als vol. De andere 4 connecties share ik met mijn neefje, dus ik betaal 3,75 per maand ;)
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    dat is wel een goed idee, heb een maat die ook net zo'n NAS als mij heeft, die kan ik dan gewoon mijn accountgegevens voor Eweka geven met de opmerking dat mij 4 threads mag gebruiken?
     
  19. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.687
    Leuk Bevonden:
    569
    Ik download maar met 250 kb/s :+. Jullie hebben echt snel dan :eek:!
     
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Yep. En de opmerking dat hij 3,75 per maand naar je overmaakt natuurlijk 8)
     

Deel Deze Pagina