Hmm, verbinding is wel stabiel (heb 'm sowieso even aan kabel gelegd beneden bij de meterkast), maar de snelheid is 1/3 minder.. Waar ik bij KPN gewoon 800 a 900kb/s haalde gemakkelijk, blijf ik met Eweka constant op 630kb/s.
Klinkt als een MB/Mb verhaal. 10Mb/s (kleine b) staat gelijk aan ongeveer 1,2MB/s (GROTE B). http://www.google.nl/search?source=... vs byte&btnG=Google zoeken&meta=lr=&aq=f&oq=
Mijn Eweka doet momenteel een beetje waaazig Elke keer mijn server disconnecten enzo.. en de snelheid schommelt lekker tussen de 500kb/s en 2,5mb/s
Met Eweka had ik altijd problemen, hoofdzakelijk disconnects en een zeer instabiele downloadsnelheid. Ik gebruik nu al vrij lang hitnews.eu, en werkt tot nu toe probleemloos.
Ik heb gratis usenet via ipv6 van XSnews (en Eweka). Gewoon de 'normale' retentie en uncapped qua snelheid (ik haal hier iig 11,5MB/s). Hij is alleen wel wat vaker down dan de commerciele productieservers van XSnews, maar gelukkig is usenet meer een fallback voor mij en bovendien heb ik ook Eweka nog (capped op 20mbit/s), mocht de nood echt hoog zijn.
Gebeurt dit alleen op bepaalde tijdstippen of altijd? Ik downloadde eerst met Ewaka altijd met 3 tot 4 MB/s maar dat is de laatste tijd nog maar 1,5 MB/s.
Mja, daar staat niets over Eweka. Met XSNews haal ik ook gewoon de normale downloadsnelheid (3,5MB/s).
ik haal 1,6 MB/s op een 20 mbit lijn met Eweka, en dat is volgens mij altijd al zo'n beetje de snelheid geweest