1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Usenet / Nieuwsgroepen [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 1 sep 2009.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    is je sickbeard zo oud dat hij nog niet via github update? Zo nee dan maakt t toch niet uit welke package je hebt gebruikt?

Laatst bewerkt: 22 jan 2013
  2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    zei hebben het over porten naar buiten forwarden op je firewall, dat doe je idd alleen als je van buiten bij je sab en sickbeard wil kunnen.

als je naar configuratiescherm> dsm instellingen > HTTP service gaat, welke porten gebruikt je DSM dan nu zelf?

edit://

en wat heb je bij dat access tabblad van die quickstart ingevuld? Heb je er een ww op gezet?

en heb je deze gids helemaal gevolgd en dus ook 8080 enz daar zo ingevuld als in dat voorbeeld staat?

http://www.binaries4all.nl/sabnzbd/configuration.php

want alle keren dat ik sab heb geinstalleerd op een NAS pakte hij altijd 9200 of 9201 als standaard, kan zijn dat dit veranderd is maar 8080 is zo'n veel gebruikte port voor van alles en nog wat dat ik me bijna niet kan voorstellen dat ze die als default zouden pakken

3. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    DSM gebruikt 5000. Dat is standaard volgens mij?

En bij de Quick Start van SAB heb ik bij acces aangeklikt viewable from my pc only, geen password protect acces en ook geen HTTPS acces en wel aangevinkt Launch my internet browser with the SABnzbd page when the program starts.

EDIT: Die link van jouw edit, daar kan ik dus niet eens komen! Want dat is de stap na deze stap:
    http://www.binaries4all.nl/sabnzbd/wizard.php
    En verder kom ik dus niet...

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ermm ja, volgens mij gaat het ook niet goed als je remote een SAB configureert en dan aangeeft dat hij alleen lokaal beschikbaar moet zijn

package nog 1 keer weg flikkeren en dan de volgende keer bij acces zeggen dat hij overal vandaan beschikbaar moet zijn, wachtwoord invullen en geen HTTPS

5. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Lol, zou het dat echt zijn?? Ik hoop het!
    Maar ik had beredeneerd, dat ik alleen vanaf mijn MacBook Air SABnzbd wil starten, want dat is ook de enige computer in huis...?! Maar goed, ik ga het snel allemaal weer verwijderen en opnieuw proberen!!

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ja maar Sab draait op je NAS. Dus lokaal is wat die configuratie betreft op de NAS zelf

om van je Mac te benaderen te zijn moet je dus remote toegang toestaan

die quick start is ook niet helemaal toegespitst op remote installeren, het is geen gewoon dezelfde quickstart die je ziet als je sab op je mac of pc zou zetten

7. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    :+

Was net idd nog ff de uitleg op binaries4all aan t lezen en toen drong bovenstaande idd langzaam tot me door...

Ik ga weer iets vrolijker aan poging 6 beginnen ;)

EDIT: Delphiki _O_

EDIT 2: En ik heb al meteen weer een vraag :+! Bij Settings, General staat bij mij 0.0.0.0, op http://www.binaries4all.nl/sabnzbd/configuration.php staat daar in het voorbeeld localhost en bij de uitleg staat "Het IP-adres waarop het programma bereikbaar moet zijn. Dit hoef je niet te wijzigen.". Moet daar bij mij dan niet ook localhost staat, of 192.168.0.67? Want 0.0.0.0 is toch geen geldig IP?

8. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wou dat ik meer hulp kon bieden in deze fase maar ik heb geen NAS oid:'-(

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    0.0.0.0 is prima , hij is dan gewoon op de ingestelde port bereikbaar op het IP van je nas

10. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Top! Bedankt voor alle hulp! Wat een ontzettende n00b ben ik toch ook :+! Maar goed, met twee handleidingen vanaf nu moet het toch zelfs mij wel gaan lukken (hoop ik) ;)!

11. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Sab: 0.6.15
    Python: 2.6

SB kan ik wel vanuit SB updaten, Sab niet.
    CP Version: 135b333, geeft zo nu en dan een popup met de melding dat er een nieuwe versie is, die ik dan niet kan binnenhalen (andere OS versie). Onderaan geeft ie via update niet dat er een nieuwe versie is.

Vind het vooral irritant dat "update" bij sab blijft staan en ik hem op die manier dus niet kan updaten.

12. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Nou he he...ik ben aan het downloaden hoor! Heeft ff geduurd, maar nou werkt het eindelijk :)! Snelheid schommelt tussen de 1,7MB/s en 1,9MB/s (af en toe valt ie naar 1,4MB/s) en dat is hetzelfde als toen ik met torrents downloadde, had eigenlijk gedacht dat dat wel sneller zou kunnen via usenet? Heb bij Sunny 30Mbps pakket gekozen en heb een 30Mbps abonnement bij Online. Dan zou ik omgerekend max 3,75MB/s moeten kunnen halen volgens mij..?

Maar goed, het werkt, daar ben ik voorlopig al blij genoeg mee :9! Maar ik heb nog een vraagje:

Bij de download kun je de Catergory en Priority kiezen, maar ook Processing. Daar kan ik kiezen voor Download, +Repair, +Unpack en +Delete. Wat doen deze opties precies?

Ga nou proberen SickBeard aan de praat te krijgen ;)!

13. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Bij mij staat het dacht ik op +Del.
    Hij download de files, controleert de bestanden, pakt ze uit tot het uiteindelijke bestand en verwijdert dan de deeltjes bestanden, zodat je enkel de video (of iets anders) overhoudt.
    Kan echter alsnog voorkomen dat een bestand niet volledig/goed kan worden binnengehaald, omdat enkele bestanden missen. Heb hier de laatste tijd weinig last van.

Enkele SB instellingen moeten samengaan met Sab, voor het bepalen van bepaalde processen (waar de uiteindelijke video komt, renaming etc), maar dat zal ook wel terug te vinden zijn in de manual van SB / CP en Sab.

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    precies wat ze zeggen, die stappen kan sab voor je uitvoeren en je mag zelf bepalen waar hij moet stoppen

na het downloaden, na het repairen, na het uitpakken en of hij na het uitpakken het origineel moet weg gooien

ik zet m altijd op + delete, dus sab zoveel mogelijk laten doen

En wat is je snelheid als je een speedtest doet van je lijn? Want met een sunny 30mbps zou je idd richting de 3MB/s moeten kunnen gaan als je lijn het toestaat

15. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Aha duidelijK! Dan laat ik m idd ook mooi op +Delete staan, wel zo handig! Wel chill dat SAB dit allemaal kan, bij m'n torrents moest ik zelf nog alles uitpakken, weggooien en in juiste mapjes zetten. Heb ook ingesteld dat ie series naar hun eigen map moet verplaatste en heb het net met twee afleveringen getest en voilà, staan netjes in volume1/video/Series/Banshee/Season 1 _O_! Nou dus met SickBeard gaan instellen dat ik zelf niet eens meer de afleveringen moet gaan zoeken maar dat ie dat ook nog eens doet. Klinkt maybe heel erg als een n00b, maar wat ontzettend vet (en relaxt) dat dit kan :+!

En dat ie niet sneller download, zal idd aan mijn internet liggen:

Hoewel ik toch bijna zeker weet dat ik betaal voor 30Mbps...:mad:

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ik laat Sickbeard altijd het renamen en verplaatsen doen

sickbeard zoekt t op en stuurt het met categorie 'Sickbeard' naar Sab (waar ik die categorie heb aangemaakt)

Sab download het en pakt het uit en zet het in de folder die bij die categorie hoort en Sickbeard processed het verder door het in de juiste folder met de juiste benaming te zetten en metadata voor xbmc te genereren (al gebruik ik die op dit moment eigenlijk niet)

17. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Aha, ik kan dat renamen en verplaatsen dus beter uitzetten in SABnzbd? Want als ik het goed begrijp kan SickBeard ook meteen voor de juiste .nfo zorgen?

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Ja.
    En kan jouw nas in sleep mode? Dan moet je even sabtosick.psy installeren, Google dat maar.

En het renamen van films laat je weer door cp doen.

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    gebruiken jullie CP nou veel?

ik heb er ooit een zooi films ingezet die ik niet zo 1,2,3 kon vinden maar voor de rest pak ik eigenlijk gewoon met de hand wat nieuw is en zet het in sab

vind t wat ver gaan om cp bijv alles boven een bepaalde imdb rating maar op te laten halen, ik vind nml lang niet alles leuk :+

20. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Ok thanks voor de tip. Googlen op sabtosick.psy levert mij niet iets duidelijks op?

Wat zijn nog goede Search Providers voor SickBeard? In de handleidingen die ik volg hebben ze het over NZBMatrix, NZB.su en Newzbin, maar volgens mij bestaan die drie niet meer?

Deel Deze Pagina