1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Usenet (Nieuwsgroepen)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Biba, 13 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Duidelijk:thumbs:

Maar nu heb ik weer een ander probleem:cool:

Ik heb namelijk een film gedownload wat bestaat uit een MDF-bestand. Hoe krijg ik dat in godsnaam gebrand?:confused:

2. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Mounten met Alcohol 120% of branden met Nero via Image/Project/Kopie --> Schijfkopie of opgeslagen bestand. Mocht mijn antwoord je niks zeggen google dan even op mounten en image.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik ga van de week Eweka proberen, echter een vriend van me gebruikt ook een abo op newzbin.com voor de .nzb files . Hoe doen jullie dat? Ik doe het uiteraard het meest goedkoop mogelijk.

4. Banzaiaap

Banzaiaap In Bad Company

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds kort ook eweka, maar ik gebruik ftaclub.net voor mn nzb files. Daar zitten gewoon mensen die het voor je posten/spotten. Op binsearch.info kun je ook zelf gaan zoeken, maar dat werkt niet zo goed. :9

Edit: Newzbin.com werkt ook goed, maar daar moet je voor betalen. Je kan natuurlijk ook de account van die vriend van jou gebruiken :)

Laatst bewerkt: 19 sep 2007
  5. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Wat is nu de beste gratis manier om gebruik te maken van nieuwsgroepen? Maakt het iets uit dat wij Chello hebben?

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

Zit nu op dat forum, maar vind het aanbod eigenlijk zeer matig. Ben nl op zoek naar wmv :+

7. Banzaiaap

Banzaiaap In Bad Company

Leuk Bevonden:
    0
    WMV? wat is dat?? xD

Oh je bedoelt zeker .wmv filmpjes ofzo?

8. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    De beste manier om gratis gebruik te maken van nieuwsgroepen. Wil je gratis (met een redelijke snelheid) gebruik maken van nieuwsgroepen dan moet je provider een usenetdienst bieden. Zo heb ik Casema, deze provider heeft een super usenet dienst. Ik download met dezelfde snelheid en compleetheid als wanneer ik met Eweka download. Het verschil ligt hem bij mij alleen in retentie en een 50 GB limiet bij casema.

Voor usenet zit jij precies bij de verkeerde provider Rivanov, Chello ondersteund namelijk geen usenetdiensten. Jouw opties zijn dan 1. een payserver zoals Eweka, NewsXS, Yabnews etc etc. Of een gratis server, deze bestaan. Alleen zou ik dit geen optie noemen omdat deze zo gruwelijk sloom zijn dat je eigenlijk geen voordeel haalt uit Usenet t.o.v torrents.

@Kevf, NZB's? Ik haal ze altijd van FTD, FTA of FTN. Mocht ik ze daar niet kunnen vinden dan gebruik ik Binsearch of Yabse.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Gratis nieuwsservers zijn echt drama zo kan ik uit eigen ervaring vertellen.

Ik ben nog steeds aan het overwegen om eweka te nemen, echter wil eerst een overzicht hebben van wat er aan 720p wmv materiaal te vinden is en dat lukt me niet :+

10. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dus ik kan eigenlijk beter bij de torrents blijven.

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    wat is 7,50 als je per dag 15 films binnen haalt?

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    15 films per dag is handig/leuk/praktisch omdat...... :{

13. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    720p is niet gelijk aan HD? Want HD materiaal is er zat te vinden. WMV materiaal nauwelijks. Van 720p WMV materiaal heb ik zelf nog nooit gehoord. Je kan dit iig niet filteren dus het wordt lastig om een mooi, overzichtelijk aanbod te vinden. Maar op nieuwsgroepen kan je het meeste aanbod vinden. Way more als torrents. Nouja, als je public trackers en de torrentjes met 3 peers of minder niet meetelt. Alles wat op torrents komt, komt eerst op nieuwsgroepen, dus je hebt zoiezo het meest actuele aanbod. En ik denk dat je zelf killaz vergelijking ook wel snapt. Wat is 7.50 per maand? Als je 1 film koopt ben je al het dubbele kwijt.

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    je snapt wel wat ik bedoel neem ik aan?

misschien had ik het beter moeten formuleren:

"Wat is 7,50 als je 15 films per dag binnen kan halen?"

zo goed meneer? :+

Danger legt het perfect uit, nieuwsgroepen hebben (ja ik doe het nu ook) een slecht imago vanwege de illegale content die er op staat. Mensen moeten daarnaast eens een kijkje nemen hoeveel handige freeware er gebundeld staat, of series die jij gemist hebt op tv om maar eens een ander voorbeeld te noemen

@ danger: hoezo niet filteren? HD materiaal wordt nu standaard gefilterd in ftd 3.8

15. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je al FTD geprobeert? Daar staan wel redelijk wat wmv'tjes op. Soms zoek ik ook zelf weleens de nieuwsgroepen door via www.binsearch.info Je zoekt dan op 720p en wmv oid. Vervolgens krijg je genoeg resultaten ;)

Je kan ook de verschillende groepen handmatig doorspitten. Als je naar alt.binaries.hdtv gaat kan je zelf de groep door zoeken. Als je dan iets leuks gevonden hebt kan je ook op de naam van de poster klikken. Je krijgt dan alles te zien wat deze gepost heeft. 9 van de 10 keer heeft hij meer leuks gepost ;)

Als ik jou was zou ik wel Eweka overwegen. Er gaat een wereld voor je open! Desnoods probeer je het een keer een maandje. Je bent dan maar 7.50 kwijt en kan elke moment weer beginnen/stoppen dmv nieuw geld over te maken.

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    720p is hd-signaal, iig de max wat mijn beamer kan weergeven. Er is zeker al wel het 1 en ander op wmv te vinden, via een oldskooler:

http://v3.newzbin.com/search/query/...chaction=Go&ss=102300&go=1&areadone=ss.102300

Is allemaal wmv materiaal.

@ Killaz: dacht al :+

edit: ga me nu aanmelden voor eweka en vanavond thuis even newsleecher er op gooien. Hoe ik aan een goede nbz file ga komen ga ik nog even uitvogelen, vind nl alleen die newzbin tot nu toe overzichtelijk, maar dat kost ook weer geld.

Verder hier nog iemand die een eweka account wil delen? O-) (ff pm)

17. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf nog nooit gehoord van HD WMV materiaal Met FTD kan je filteren op WMV en op HD maar niet op de combinatie van beide.

En, wat was het probleem ;)? Als je op FTN zoekt op 720p krijg je ook nog een leuk lijstje.

edit:

Wat is het probleem met een NZB file? Gewoon zoeken op ftd nummer of postnaam op binsearch of Yabse en op "Create NZB" klikken. Je moet FTD/FTN/FTA etc zien als een catalogus waar je kan zien wat er te downloaden valt. De nzb's haal je van site's als Binsearch.net en Yabse.com. Vaak staan de NZB's ook in de comments bij de posts.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik weet ook niet 'precies' wat het probleem is. Kan me er geen duidelijk beeld bij vormen hoe het nou precies in zijn werk gaat.

Want als jij zegt: zoek op ftd

Denk ik: eeh come again? :+

die newzbinsearch van mij laat trouwens de nzb niet zien, daarvoor moet je een betaald premiumaccount hebben.

Maar yabse en zo kan je dus ook op zoeken

(tjeeeeees hoezo ik ben een n00b op dit vlak.....)

edit: laat ik het toelichten met een voorbeeld.

Yabse.com

Ik zoek op op naam 'x', komt er een mooie lijst maar vervolgens wordt het ietwat onduidelijk O-)

19. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    @Kevf:

http://www.binaries4all.nl/

Alle uitleg over wat ook maar iets met nieuwsgroepen en downloaden te maken heeft. Ook over FTD en Eweka kan je informatie vinden ;)

Als je alles gelezen hebt wat op die site staat, weet je al een heeeeele boel ;)

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    al gelezen..... ;)

hmmmz ik heb iig een eweka account en ga vanavond nog een newzbin account nemen en ga dan gewoon maar eens aan de slag.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina